Gå til innhold

Oktoberfest SonyA100/Slettet pga. http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=945714


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Savnet etter autofokus, blenderfunksjon i kamera og stabil lysmåling har blitt for stor for meg,

melder dermed avbud fra resten av Oktoberfesten.

Det blir for sært å fly rundt med det objektivet jeg har valgt for denne runden.

Trodde at det ville gi meg inspirasjon,men det motsatte har blitt tilfelle.

 

Ønsker resten av Oktoberfestgjengen lykke til videre med mange gode fotografier. :)

Veldig synd at du gir deg, men all respekt for begrunnelsen.

Jeg er (i likhet med deg) ikke blant de ivrigste posterne i forumet her, men jeg leser stort sett alt som postes i Bildekritikken, og i oktober også alt som postes i Fotoaktiviteter. Din "Oktoberfest" har vært blant de mest spennende å følge, mye på grunn av det spenstige valget av objektiv. Med unntak av et par bidrag (12. og 15. trekker litt ned) så har du klart å holde et høyt nivå på dette. 1., 7., 9. og 10. er mine favoritter i denne serien. Jeg har også lyst til å kommentere bildet fra 8. oktober. Her er et godt eksempel på kreativ bruk av fisheye, der lyktestolpen bøyer seg over syklisten. Om det er truende eller beskyttende får være opp til tilskueren. Kunne ønske enda mer bruk av denne effekten. Fisheye gir mulighet for å skape effekter som ikke øyet alene klarer å oppfatte. Motivet fra 9.oktober kunne kanskje hatt nytte av litt kreativ kameraplassering for å få frem en slik effekt.

 

Om en leser din første post i tråden, og begrunnelsen for valget, så skriver du at du ønsket å lære å bruke objektivet. Det synes jeg du i fullt monn har bevist at du har gjort, sånn sett er vel kanskje øvelsen vellykket selv om det glipper litt på oppløpssiden.

 

Hvis det betyr noe for deg, så trenger du bare poste 1 bidrag til i hver av ukene 43 og 44 for å kunne ta del i JPStoneys generøse tilbud om postere i stort format. (Om jeg har forstått "reglene" rett så må man poste minst 10 totalt og minst 1 hver uke)

 

Uansett: Takk for innsatsen! (fra en som "ser, lytter og lærer")

 

- Rams

Lenke til kommentar

Enig med Rams!

Du var jo faktisk en av de som hadde et interessant objektiv. Føler litt med deg da, jeg holder på med en gammel 50mm der jeg må blende ned selv, autofokus er utelukket, lysmåleren blir lurt... etc etc.

 

En del av bildene fra deg var ganske bra, og jeg hadde håpet på å få se flere "rare" bilder fra deg..., men det får heller vente litt da.

Lykke til videre med det "sære" objektivet. Håper du får det mer morro med det fremover. :)

 

btw; Hvordan var det å manuellt fokusere med 16mm? Har inntrykk at det er lettere å få det bra med litt mer tele... f.eks synes jeg det er lettere å fokusere med 50mm enn med 28mm ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...