Gå til innhold

Annbefaling av mini - ITX hovedkort


medlem-130744

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mini-ITX + spilling = :nei:

 

Med mindre du virkelig vil finne på noe spesielt. Dette kortet fra Global American Inc. er mini-itx, har sokkel 479M for Core 2 Duo for bærbare og har PCIe x16. Men hva er vitsen? Mange av de gode spillskjermkortene er uansett større enn det hovedkortet. Dessuten er det dyrt, og umulig å få tak i i Norge.

 

Sikker på at du ikke mener MicroATX?

Lenke til kommentar
Mini-ITX + spilling = :nei:

 

Med mindre du virkelig vil finne på noe spesielt. Dette kortet fra Global American Inc. er mini-itx, har sokkel 479M for Core 2 Duo for bærbare og har PCIe x16. Men hva er vitsen? Mange av de gode spillskjermkortene er uansett større enn det hovedkortet. Dessuten er det dyrt, og umulig å få tak i i Norge.

 

Sikker på at du ikke mener MicroATX?

9601395[/snapback]

Jeg vill jo ha en bra pc, bedre enn de 2 første :D

 

Hadde liksom tenkt meg dette kabinettet da :p

Lenke til kommentar

Bedre enn hvilke 2 første?

 

Sikker på at du vil ha det kabinettet der? Det er pent, men vanskelig å monstere i, og du må ha ekstern strømforsyning, noe som er lite praktisk når du skal ha en spillmaskin som trekker mye strøm. Makslengde på skjermkortet er ca 20cm, og da kan du glemme både HD2900XT/Pro og 8800GTX/GTS. Da må du enten tilbake til DX9, eller ha et av de lavere ytende DX10-korta som etter min mening er ubrukelige til spill. Siden denne maskina skal brukes til musikk også vil du nok ha et lydkort, og da må dette være eksternt pga plassmangel, og når både PSU og lydkort blir eksternt blir det mindre praktisk enn feks MicroATX.

 

Misforstå meg rett, jeg har ikke noe imot Mini-ITX, tvert imot, men det passer neppe til dine bruksområder. Det er heller beregna på mulitmediebruk og kontormaskiner, når du skal blande inn spill også funker det ikke.

 

-G.G.

Lenke til kommentar

Nå detter jeg av her. du skal ha en laptop, og en Mini-ITX maskin ogs+? Og sistnevnte skal brukes til MSN, CS1.6 og filmer, mens laptopen er for spilling?

 

I så tilfelle tror jeg at dette kortet skal holde. CS1.6 klrever ikke noe mer enn den integrerte grafikkløsningen den har, eventuelt legge på et PCI-skjermkort (X1550 og X1300 finnes i PCI-utgaver) om det trengs. Hvis ikke kanskje et bra lydkort. en Intel T2600 kan være en passende CPU. 1 eller 2 GB med billig 667MHz-DDR2 SODIMM-RAM gjør nytten. 2.5"-disk eller CF-kort med CF-IDE-adapter på toppen så har du en søt liten sak.

 

Ikke ha Raptor-disk og dyrt minne på dette oppsettet her, det er det ingen vits i. CPU og (mangelen på) skjermkort vil begrense ytelsen.

 

-G.G.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...