Gå til innhold

Surroundforsterker til 10000


Anbefalte innlegg

Heisann,

 

skal skifte forsterkeren i anlegget jeg har nå til en med 7.1 truehd hdmi osv osv. Høytalerne er i cerwin vega v-series med to bak to foran og en center. (de foran er v-8 tror jeg og de bak er noen små, skal sjekke det opp når jeg kommer hjem)

 

Lyd og bilde vil komme fra en mediapc med et ati hd 2600pro skjermkort.

 

Har så langt sett på en yamaha rx-v1800. Er det noen her som har noen bedre forslag ?

(en tusenlapp eller to over 10000 er greit men ikke mer)?

Endret av Admin'c
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann,

 

skal skifte forsterkeren i anlegget jeg har nå til en med 7.1 truehd hdmi osv osv. Høytalerne er i cerwin vega v-series med to bak to foran og en center. (de foran er v-8 tror jeg og de bak er noen små, skal sjekke det opp når jeg kommer hjem)

 

Lyd og bilde vil komme fra en mediapc med et ati hd 2600pro skjermkort.

 

Har så langt sett på en yamaha rx-v1800. Er det noen her som har noen bedre forslag ?

(en tusenlapp eller to over 10000 er greit men ikke mer)?

9593133[/snapback]

 

Alltid likt DENON for elektronikken, og NAD for effekten.. :)

Min anbefaling til deg vil heller la være å kjøpe en forsterker

til 10000 tild de høyttalerene der. det er simpelten ikke verdt det!

Bare ta deg en tur på hifiklubben, og de vil si det samme!

Sats heller på en forsterker til rundt 5000 som denne:

http://www.hifiklubben.no/produkter/hjemme...ceiver_sort.htm

Og kjøp deg heller noen bedre "hifihøyttalere" for pengene..

Vil bare nevne Dynavoice M65 og de i den serien.. vil nok spille

mye finere og bedre enn å bruke 10k på en forsterker man ikke kan dra

nytte av watten uansett.. viss du vil ha mere bass kan du jo bare selge CW da? :)

Lenke til kommentar

Høytalere vil nok bli skiftet ut med tiden så målet er å få en mest mulig fremtidsrettet forsterker som kan drive store høytalere til ti lapper. Etter det jeg leser rundt omkring så ser det ut som om rx-v1800 fortsatt er den beste kandidaten.

 

Ser at mange mangler dekoding av hd lydformater f.eks.

Lenke til kommentar
Høytalere vil nok bli skiftet ut med tiden så målet er å få en mest mulig fremtidsrettet forsterker som kan drive store høytalere til ti lapper. Etter det jeg leser rundt omkring så  ser det ut som om rx-v1800 fortsatt er den beste kandidaten.

 

Ser at mange mangler dekoding av hd lydformater f.eks.

9615825[/snapback]

 

 

Foreslår igjen Pioneer og Onkyo, som er linket til over.

Meget flotte produkter med alt du trenger i MANGE ÅR fremover :thumbup:

 

Jung:

Du har overhodet ikke peiling på hva du snakker om :roll:

Trådstarter skal jo skifte HT etterhvert, og å foreslå å bytte CW med Dynavoice, er jo helt på trynet.

Å gå for den pinglete Denon-greia du linket til, er bare tull, og ikke i henhold til trådstarters ønsker.

Og bare så det er sagt:

Hifi-klubben sine ansatte sier hva som helst til sine kunder, for å få et salg.

Dette har jeg selv opplevd for et års tid siden, da jeg var på jakt rundt i butikker og på nett.

De behandler folk som om de var hjernedød, så det er en butikk jeg ALDRI mer gidder bruke tida mi på. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Yamaha rx-v1800 er nå reservert når den kommer inn så det blir nok den. Høytalerne foran er cw v-12f foran og noen knøtter (v-8?) bak samt en center.

 

Velger yamahaen pga merke og tester, men hyl ut om onkyoen er så mye bedre at det er verdt det.

 

Tror du har gjort et bra kjøp. Bladet hjemmekino ga full score til denne i sin test, mens f.eks Pioneer'en som det linkes til her lenger oppe fikk en 5'er. Hjemmekino var mer fornøyd med bildebehandlingen i Yamaha'n. Men uansett er både Pioneer, Onkyo, Denon og Yamaha gode og trygge kjøp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...