Gå til innhold

Ny skjerm, dobbelkobling, laptop og stasjonær.


eirik86

Anbefalte innlegg

Heihå!

 

Eg skal ha med ein ny skjerm, men eg stiller krav.

 

Eg har ein laptop som eg bruker aktivt når ej går på skulen. Eg har også ei maskin heime som blir brukt aktivt. Eg skulle gjerne hatt ei kobling som gjorde det greit å skifte frå laptop til stasjonær på skjermen. Eg har ikkje såtte meg så langt inni i dei noværande systema, men lurer på om nokon har ei god løysning, som dei også brukar?

 

Takkar på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Laptop bruker ofte VGA tilkobling til skjerm og hvis den stasjonære har DVI. da kan du skifte mellom displayet ved "source" knapp på skjerm.

9592593[/snapback]

 

Korrekt, Laptopen min, som er ein Zepto Znote 6224w, har kun VGA.

Den stasjonære har DVI.

 

Men har du nokon forslag til ein skjerm som vil passe og som har god kvalitet?

rundt 2000,-

 

Viss andre har funnet ei god løysning, som passar dette tilfellet, do share! :)

 

Er det mulig å få til dual-screen med en laptop og ein skjerm? (Zepto Znote 6224w)

Lenke til kommentar

Skal du kjøpe en skjerm som du skal ha til dual display med bærbar så trenger du ikke ha både vga og dvi.Da holder det fint med bare vga..Men selvsagt hvis du ønsker å kunne koble den skjermen til stasjoner pc også så sier det seg selv at du velger en skjerm med vga og dvi..Hvis du ikke har en dvi-vga adapter da..

Endret av Scortech
Lenke til kommentar
Skal du kjøpe en skjerm som du skal ha til dual display med bærbar så trenger du ikke ha både vga og dvi.Da holder det fint med bare vga..

9592812[/snapback]

 

 

Men korleis skal eg koble det saman, slik eg kan kjøre dual-screen? Er det ein simpel sak? Veit du om ein passande skjerm til dette tilfellet?

Lenke til kommentar
Fra bærbar har du en vga tilkobling bak.som regel bak..

Og der kobler du til den eksterne skjermen..værre er det ikke.

9592903[/snapback]

 

Aha, berre eg som tenkte litt for avansert...

Men viss eg i tillegg vil ha tilgong på den stasjonære, samtidig som laptopen. Då må eg vel kjøpe ein skjerm med 2 utgongar, DVI og VGA? og deretter skifte mellom source, som eg ynskjer. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...