Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny PC med Vista, crasher ofte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

For litt siden kjøpte jeg en PC med følgende specs:

Asus P5N-E SLI nForce-650i SLI 775

Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz

Mushkin DDR2 4096MB enhanced Memory

Club3D Geforce 8800GTX 768MB

Like etter at jeg fikk den installerte jeg Vindows Vista Premium. (64 bit)

Den har hele tiden hatt problemer med at den har stoppet opp ofte (kanskje 1 gang annenhver time, varierer litt ettersom hva jeg gjør) og noen ganger får jeg en blåskjerm som sier noe om hardware-feil.

Rapportene windows gir meg sier at det er en hardware-relatert feil, og at jeg skal kontakte leverandøren.

Hvordan kan jeg finne ut hva som er galt? Noe sier meg at det kan være RAM'en, da jeg har hørt at flere har hatt problemer med 4GB ram og 64bits Vista. Fant også en patch relatert til dette, men fikk beskjed om at "this doesn't apply to your system".

Mvh Edds

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Blåskjerm er veldig ofte ram feil. Dersom du har 4 ram brikker, ta ut 2 av de, og se om de andre klarer seg uten å feile. Eller om du har 2, så tar du ut den ene, og viss feilen vedvarer så tar du i den andre, og ut den som stod inni. Vil tippe det er ram som feiler.

Edit: skriv ned feilkoden som står når du får blåskjerm, og så googler du den feilkoden etterpå, vil gi deg en pekepinn.

Fearhan

Endret av fearhan
Skrevet

Tusen takk for svar. :) Skal prøve det du sa med RAM-brikkene, og nesten gang jeg får blåskjerm (som oftest fryser bare PC-en helt) skal jeg notere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...