Gå til innhold

Trenger SERIØST hjelp til å finne laptop


appelsinbrus

Anbefalte innlegg

Nå er det hakket før jeg legger hele laptop-kjøpet på hylla, bare dropper hele driten. Finner aldri en pc som tilfredstiller mine krav. JEG gjør i allefall ikke det.

 

MÅ HA:

15,4" skjerm

1280x800 duger ikke, må være høyere oppløsning enn det

Minst 1, helst 2, gb ram

7000+ prosessor (om resten av specsa er bra, kan jeg alltids gå litt ned på akkurat denne)

Santa Rosa

Hdd ikke SÅ viktig, men bør ha 100-120 gig

Minst 7600 skjermkort, ALLER helst bedre

Museknappene må ikke være så HIMLA harde å trykke på

Gjerne blåtann

Trådløst nettverk, vanlig nettverk osv (er vel standard..)

God byggekvalitet (for prisklassen)

Ingen utganger på fremsida av maskina, særlig ikke lydutganger

HDMI

Minnekortleser

Dvd-brenner

Godt batteri

 

BØR/KAN HA

Webcamera

S-video

Firewire

 

 

Helst under 9-10k. Lar det seg gjøre? Om det feks mangler minnekortleser er det ikke verdens undergang, men kjekt om den er der.

 

Noen tips? Trenger noen seriøst tips her nå, de som skal spamme og bare bitche om at jeg ikke går ei sånn maskin til 9-10 tusen kan vel faktisk bare gå og legge seg. Om man da heller har tips som kanskje er en tusing dyrere, legg inn en link, så får jeg vurdere det. :thumbup:

Endret av appelsinbrus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Veldig dårlig emnetittel på innlegget ditt.

 

For under 9-10k så er det alltid noen mangler. Tror ikke du vil fylle opp alle de kravene for denne summen, sorry.

9584554[/snapback]

Om du hadde lest hele innlegget hadde du sett at jeg ikke gidder å lese innlegg som det du skrev her, så vær grei og drit i å skriv om du ikke har noe lurt å komme med. Lurt, som i forslaget til mrhenrik her. (Thank u, mrhenrik)

Som jeg også skrev er det ikke verdens undergang om en eller to av tingene mangler, men jeg ser helst at de er der. På maskina mrhenrik linker til er det ikke HDMI men så mye annet snadder at det veier opp.

 

Har btw endret emnetittel..

Endret av appelsinbrus
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg kommenterer innlegget ditt er pga emnetittelen. Den er veldig lite veiledende for alle andre som bruker forumet.

 

Jeg vet akkurat hva du snakker fordi jeg har lett etter "omtrent" de samme spesifikasjonene som deg. Derfor vet jeg at når du ønsker en pc som er tilnærmet egenkomponert til den minste detalj, så finnes den rett og slett ikke. (viser da til "bagateller" som minnekortleser, lydplugger kan ikke sitte foran osv.)

 

Jeg var sikkert litt for dømmende, men hvis du ønsker noe tilnærmet, så kan jeg selvfølgelig prøve å hjelpe deg.

 

1.) Hvis du ønsker å ha en ren HDMI-kontakt, så vil prisen raskt komme opp i sirkus 7-8k. Så DVI som gir samme signal (bilde), kan vel gå?

 

2.) Hva skal PC-en brukes til? Snakker vi spilling, så snakker vi ordentlig skjermkort. Prisen øker, ytelsene øker, batterilevetiden blir "naturlig" svakere etc.

 

3.) Nå vet ikke jeg om du har samme hensikt med PC-en som meg, men jeg skal i hvert fall koble PC-en opp til flatskjerm mye. 1280x800 er jo egentlig veldig standard i den prisklassen, så har det så mye å si?

 

 

 

Gir du meg et svar på disse spørsmålene, så skal jeg prøve å komme med noen tips :)

Lenke til kommentar

Nå må du ikke flippe helt ut her hvis du ikke liker forslaget.. :D

 

 

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...41;c:36159;r:pg

 

Oppløsning 1440x990, :thumbup:

 

Meget dårlig batteri og ikke hdmi, ("bare" dvi) men ellers får den mye skryt

på notebookreview.com

 

Er ihvertfall en av dem jeg selv vurderer. Men er selv litt usikker pga batteriet..

Men ellers så frister den veeeldig..

 

Nærmeste hittil jeg greier dine krav.. :)

 

 

Mvh

Lenke til kommentar

mEttOx:

 

Hehe jeg var vel kanskje litt skarp i mitt forrige innlegg jeg og da.. ;) Var litt irritert, for her har jeg holdt på i flere måneder for å finne en som passer til mitt bruk, jeg finner den ENDELIG, også er den ikke så bra som den så ut på papiret.

 

DVI skulle vel gå greit det og ja. Spilling blir det nok en hel del av, også video og bilderedigering (førstnevnte krever vel mer enn sistnevnte..)

Nei har ikke SÅ mye å si, men når jeg først legger 10-12k i en pc (som det sannsynligvis kommer til å bli selv om jeg skrev max 10) så vil jeg jo at det skal være "skikkelig", jeg skal altså ikke savne noe som helst (evt minst mulig). Dette innebærer også oppløsning som er litt høyere enn 1280x800. Også med tanke på spill hadde jeg tenkt å kjøre 1280x800, helst høyere..

Endret av appelsinbrus
Lenke til kommentar
Nå må du ikke flippe helt ut her hvis du ikke liker forslaget..  :D

 

 

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...41;c:36159;r:pg

 

Oppløsning 1440x990,  :thumbup:

 

Meget dårlig batteri og ikke hdmi, ("bare" dvi) men ellers får den mye skryt

på notebookreview.com

 

Er ihvertfall en av dem jeg selv vurderer. Men er selv litt usikker pga batteriet..

Men ellers så frister den veeeldig..

 

Nærmeste hittil jeg greier dine krav..  :)

 

 

Mvh

9584718[/snapback]

Naiz! Absolutt en kandidat! Takk for tipset. :thumbup::thumbup:

Lenke til kommentar

Hva med mobiliteten din da?

 

 

Sjekk ut disse:

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=81224

 

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=83826

 

http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx...53%3bc%3a100560

 

Litt dyrere variant:

http://multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:1673158;c:100561

 

Ellerså har du elprice sine acer maskiner. Men disse har ikke oppløsninga du er ute etter.

 

Lykke til, du er i en vanskelig situasjon :)

Lenke til kommentar

Ellers har du jo ASUS G1S som har

 

-1680x1050 oppløsning

-15,4" skjerm

-HDMI

-8600GT skjerm kort med GDDR3 RAM

-T7500 prosessor (2,2)

-BT

-wireless AGN

-160 GB HD

-kortleser

-DVD-brenner med lightscript (eller hva det heter)

-2 GB RAM

-kamere

-firewire

-S-video utgang

 

Det er da 3 ting som kanskje ikke passer deg like bra, det er

 

-litt dårlig batterikapasitet

-lydutganger er ikke foran, men på siden sammen med s-video og firewire, noe som kan være litt i veien ved spilling

-pris 12400,-

 

Denne er likevel en meget bra pc synes jeg, jeg har bestilt (men oppgradert versjon). Lenke HER

 

mvh

Torgard

Endret av Torgard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...