Gå til innhold

Noen som har erfaring med yreg.no / comitnet ?


Anbefalte innlegg

Hei,

Skal ha ny nettside og sitter med en aktør som har ringt meg, men jeg lurer på kvaliteten er der jeg ønsker. Har ikke vurdert mange selskaper. Disse virker noe pågående, men jeg vet ikke noe om de fra før.

 

Tilbudet er greit, men har hørt at det er mange aktører og ville høre fra andre med erfaring.

 

På forhand takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som er tenkt er en skreddersydd hjemmeside med hosting. De sa og at med deres løsning er det utrolig lett å redigere selv m.m. Er litt usikker hva CMS er, men det er viktig for oss at vi kan redigere den så lett at vi ikke trenger hjelp hver gang. Prisen de ligger på er 599-699 i mnd eks.mva. for en side med opptil 8 underliggende side og da binder vi oss i 12 mnd., men om vi ikke sier opp med rekomandert brev 2 mnd før utløp fornyes den med 24mnd. på så å si lik pris pr. mnd.

 

Snakket med noen av deres referanser idag og virket som det var en del delt oppfatning om selskapet. Noen følte seg litt bondefanget i forhold til deres fremgang for salget og at de leverte litt malbasert design. Noen som vet noe mer?

Lenke til kommentar

Dette hørtes ut som en dyr løsning.

Somregel betaler du kanskje 8400 som du nå vil betale for et år første gang.

Da får du design, hosting, og domene. Så må du senere kun betale hosting, og bruk av cms systemet.

 

cms står for content management system og er systemet som lar deg endre inhold.

 

dvs: 8-9k som førstesum, og så ca 4000(300/mnd) i året etter det.

 

Det er hvertfall det vi tar.

Merk at dette er uten webshop, men med overføring av eksisterende design eller utvikling av nytt.

 

Jeg tror jeg ville sett videre :)

Lenke til kommentar

Etter å ha lest mye rart om Comitnet / yreg som dere ser under har vi valgt å gå for annen leverandør.

 

http://www.op.no/nyheter/article1559872.ece

http://www.propaganda-as.no/php/debatt.php?iid=320683

http://www.herrljunga.nu/nytt/bluff26.htm

http://www.idg.se/2.1085/1.18324

http://www.webmasternetwork.se/f2t2181st0_hl.html

 

 

Ser ut som de fleste trenger å være varsom med å bruke dette firmaet. :hmm:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Snakket med en hyggelig selger for dette firmaet selv og selve tilbudet var webdesign for ei krone, mot at vi leier plass hos dem. Dette skulle visst være både mye bedre og billigere enn alle andre. Glad jeg gjorde ett søk på HW.no når jeg har lest igjennom hva som blir sagt. Og tydelig at min medfødte skepsis til ALT som ringer og prøver og selge ting slår igjennom gang på gang. Stol aldri på folk som aktivt tar kontakt. Yreg har visstnok 400.000 kunder på verdensbasis, men allikevel trengte de nye referanser for å selge videre på. Sånne argumenter så ringer det automatisk 400.000 varselbjeller på at ting kanskje ikke helt er som det burde være. :p

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Haha, vi har en kunde nå som faktisk har fått tilbud av de :p

 

Skikkelig tabell layout ;)

Forbannet frekke jævler !

Jeg ble oppringt av dem for 4-5 år siden under navnet Comitnet.

De lovet meg "gratis" designpakke verd minst 25 000,00 kr. pris 580,00,- kr eks.mva pr. mnd med 1 års bindingstid.

Månedsprisen var jo høy, men jeg svelget løftet om designerhjelp og takket ja.

"Designarbeidet" viste seg være ren montering, og folk i bransjen (seriøse) ler godt av arbeidet. Det ene firmaet fortale at de kunne fakturere 2 timer a`750,- kr + 50 kr. pr mnd til vedlikehold for en BEDRE hjemmeside.

Dette er ikke det verste, men det faktum at det er kul umulig å stoppe avtalen, hverken pr.tlf eller mail, avtalen bare løper med nye bindingsår.

Etter å ha blåst 30-40 000 på mølet har jeg valgt å drite i regningene fra dem, så nå kommer drøssevis med inkassokrav, betalingsanmerkninger har jeg også fått, men de får ikke fem sure cent av meg før avtalen oppheves !

Noe for "TV2 hjelper deg" ?

 

- GRRRRRR !

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Styr unna Yreg.no

 

Yreg.no fortsetter å sende ut fakturaer etter at avtalen med de er meldt til opphør. Firmaet nekter å motta oppsigelsesbrev, og å sende ut bekreftelse på at de har mottatt oppsigelsesbrev på avtaler.

 

Etter min mening kan man ikke svindle folk på en mer utspekulert måte, at firmaet krever betaling for tjenester som ikke er ønsket sier jo sitt.

 

STYR UNNA Yreg.no dette er litt flåsete sagt samarbeidspartneren fra helvete! Du blir ikke kvitt dette firmaet.

 

Jeg jobber i en bedrift som forslkte å si opp en avtale inngått med en av våre ubetenksomme ansatte, og nå har vi allerede betalt de ett år på overtid, og så kommer en regning på ny på 8850,- kroner for "luft og fanteri".

 

Vi vurderer å anmelde, er det flere som vil gå sammen om å "slå tilbake" mot firmaet er de velkommen til å ta kontakt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei,

Skal ha ny nettside og sitter med en aktør som har ringt meg, men jeg lurer på kvaliteten er der jeg ønsker. Har ikke vurdert mange selskaper. Disse virker noe pågående, men jeg vet ikke noe om de fra før.

 

Tilbudet er greit, men har hørt at det er mange aktører og ville høre fra andre med erfaring.

 

På forhand takk.

 

 

Når det gjelder Y-reg (yellow register) så er det noe lureri, dem skal ha deg til å kjøpe ett webhotell, du får da en gratis web side på 5 sider som er proff, dem skal bruke denne til å markedsføre seg videre, dette blir aldri gjenomført,

 

Jeg har brutt avtalen for noen år siden, men dem krever full betaling for 24 mnd ettertid,

dem krever betaling for en tjeneste dem ikke leverer!

Bruk aldri Yreg.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Lisa Dyremyhr Bakke [email protected] til meg

 

vis detaljer 1. nov. (For 2 dager siden)

 

 

Vedrørende din henvendelse til TV 2 hjelper deg

 

 

 

Hei. Takk for mailen.

 

 

 

For å kunne lage et program som engasjerer og angår flest mulig, er vi avhengige av at seerne holder oss informert om hva som foregår i forbruker-Norge. Derfor er vi glade for alle henvendelsene vi får.

 

 

 

Redaksjonen takker så mye for tipset.

 

Vi kan ikke love at vi får anledning til å lage et innslag på bakgrunn av ditt tips, men vi merker oss innspillet og vil se om det kan belyses enten på vår nettside: http://www.tv2.no/hjelperdeg eller i vårt program.

 

 

 

Fortsett gjerne å tipse oss.

 

Jeg har denne på gang med Tv2 Hjelper Deg, nå. Send gjerne inn din erfaring med Yreg til denne mailen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...