Gå til innhold

FIFA vs PES


Defekt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På hvilken måte har jeg noen merkelige behov?

At jeg har et krav om godt gameplay?

At jeg heletiden ønsker forbedringer i forhold til forrige versjon?

At jeg ønsker bedre grafikk på spill som ikke har forbedret grafikken på flere år?

At jeg ønsker at dommeren skal bli bedre i et ellers ganske bra fotballspill? (dommern i fifa er jo mye bedre og mer realistisk)

At jeg ønsker meg noen nyheter i et nytt spill?

 

Neidu, jeg setter litt krav til hva jeg kasterbort tiden min på, å spille et fotballspill bare for at det heter Pro Evolution Soccer, det gjør jeg ikke. Navnet spiller for min del ikke så stor rolle.

 

Ber jeg virkelig om for mye? De har hatt god tid til å forbedre spillet, online delen bør i alle fall være pusset opp endel.

Lenke til kommentar

Egentlig litt enig med vargaz over her. Når det kommer en ny versjon som det forventes at folk punger ut ytterligere 500 kroner for, så bør det faktisk være noen forbedringer. Høres nesten ut som neslepaks mener folk bør være fornøyd så lenge spillerne er flytta over til de nye lagene siden sist overgangsvindu, men det blir for lettvint til de prisene man faktisk må betale for konsollspill. Spesielt siden FIFA har såpass mye nytt å komme med siden forrige versjon bør det stilles krav til at også PES har tatt noen steg videre.

 

Uansett, man skal ikke se bort i fra at PES på PS2 allerede begynte å komme nærme potensialet sitt (med tanke på at simuleringen tilsynelatende er såpass mye mer avansert enn hos FIFA), at det i praksis ikke var så voldsomt med forbedringer som kunne gjøres. Det er jo ikke urimelig om den største innsatsen ble puttet inn i next-gen. Antar vi får vite dette i løpet av helga!

Lenke til kommentar
På hvilken måte har jeg noen merkelige behov?

At jeg har et krav om godt gameplay?

At jeg heletiden ønsker forbedringer i forhold til forrige versjon?

At jeg ønsker bedre grafikk på spill som ikke har forbedret grafikken på flere år?

At jeg ønsker at dommeren skal bli bedre i et ellers ganske bra fotballspill? (dommern i fifa er jo mye bedre og mer realistisk)

At jeg ønsker meg noen nyheter i et nytt spill?

 

Neidu, jeg setter litt krav til hva jeg kasterbort tiden min på, å spille et fotballspill bare for at det heter Pro Evolution Soccer, det gjør jeg ikke. Navnet spiller for min del ikke så stor rolle.

 

Ber jeg virkelig om for mye? De har hatt god tid til å forbedre spillet, online delen bør i alle fall være pusset opp endel.

 

At jeg har et krav om godt gameplay? - Ja, det får du også.

 

At jeg heletiden ønsker forbedringer i forhold til forrige versjon? - Det blir begrensa når ein ny konsoll er på markedet. Det er begrensa kor mykje betre PES 6 kan bli. Det er nesten perfekt.

 

At jeg ønsker bedre grafikk på spill som ikke har forbedret grafikken på flere år? - Grafikken på PES 6 var meget bra, og som sagt betre enn på FIFA. Klag gjerne på designet på tilskodarane, men det har null betydning.

 

At jeg ønsker at dommeren skal bli bedre i et ellers ganske bra fotballspill? (dommern i fifa er jo mye bedre og mer realistisk) - Du har som sagt fleire dommarar du kan velje mellom, slik at du kan finne den dommaren som passar deg best. Det hadde vore ideelt om dette også kunne bli valt online og i ML, osv.

 

At jeg ønsker meg noen nyheter i et nytt spill? Nokre få nyheitar blir det da. At det er begrensa er vel på grunn av to ting. 1. PS3 er på markedet. 2. Spelet er på mange måtar komplett. Dei større endringane kjem nok på PS3.

 

Min store draum er moglegheitene for å dømme. Det hadde vore fantastisk artig. Tre kompisar. To med kvart sitt lag, den tredje dømmer kampen. Det hadde tatt fullstendig av!

Lenke til kommentar

De siste årene har jeg vært pes frelst... vet ikke hvordan det blir nå... burde bli mye bedre på PS3, men blir også litt sint hvis det er slik, for da sitter man jo med et latterlig mye dårlige spill på ps2 enn på ps3. Å bytte dommer skal være unødvendig, dommeren bør kunne dømme skikkelig samme faan, det kommer du ikke bort ifra. Man kan ikke beregne seg fram til at man får velge dommer i feks. en turnering.

Lenke til kommentar
Det er vel ikke et mål i seg selv i virkeligheten at dommerne skal være dårlige? og da bør de heller ikke være dårlige i et spill?!

 

Det er nok ikkje eit mål, men det er nå slik det er. Dommarar oppfattar situasjonar på ulike måtar, gjer kort på forskjellig bakgrunn og aksepterar røffare spel.

 

Eg likar sistnevnte, og brukar derfor Trueva eller Weikath som dommar.

Lenke til kommentar

Nå har jeg anskaffet meg både Fifa 08 og PES2008 til PS3. Fifa har jeg eid i snart en måned, og PES kjøpte jeg i går. Dommen er klar; PES knuser Fifa 08 laaaangt ned i støvlene. Greit nok at Fifa har lisenser, bedre kommentatorer, og finere grafikk på tilskuere osv, men i absolutt alt som skjer på banen er PES overlegen. Grafikken på spillerne i PES er dessuten imponerende (Spesielt hvis man ser nærmere på ansikt, klær osv. i replay mode). Spillbarheten til PES er enorm, kommer til å spille det like lenge som jeg har spilt de 6 forrige PES! En artig detalje i nye PES var muligheten man har for å filme. Har ennå ikke fått frispark til min fordel ved hjelp av det, resulterer stadig vekk i gule kort!

 

Fifa 08 var helt ok, men ikke mer enn det. Spillerne reagerer ALTFOR sent når man skal slå pasninger eller gjøre en finte, og keeperen sin intelligens er lik null. Eks: Keeper blir stående å vente på dødlinjen for å få ballen istedenfor å møte den og sette i gang en kontring ved å kaste raskt i gang. Dessuten er det altfor enkelt å score mål og å komme til sjanser. Det er bare å trykke på X-knappen til man får ballen i en god posisjon og deretter slå gjennom med trekant-knappen for å sette den inn alene med keeper. Men, Fifa hadde jo tross alt en del artige ting i år. Eksempelvis muligheten for å spille kamper som bare èn spiller, eller challenge mode. Allikevel er det ikke nok til å slå PES! Det sier sitt ;)

Lenke til kommentar

Enig med Knus. Når det gjelder hva som skjer på banen er PES milevis over Fifa på alle måter.

Det er kun detaljer jeg ikke er helt fornøyd med på PES.

 

Det første må være at Fifa virker mer offisielt enn PES. Selvfølgelig gjør ikke dette noe med gameplayet. Drakter, navn o.l kan man jo legge inn sjøl etterhvert så lisens har lite å si.

Spillerne er der jo uansett. Jeg koser meg selvom Liverpool heter Merseyside Red midlertidig.

 

Jeg liker frisparkfunksjonen bedre på Fifa. Selvom det er aalt for lett å score på frispark på

FIFA, syns jeg det til tider kan virke umulig å score pene må på PES på frispark. Skru den rundt murn, og opp i lengste hjørnet har jeg ingen idé om hvordan man skal greie.

 

Alt rundt, som stadioner, lyden fra supporterne er noe jeg liker med FIFA. Deilig å høre

You'll Never Walk Alone i det Gerrard sender ballen i lengste kryss.

 

Men Fifa er dessverre blitt alt for.. scriptet? Alle målene ender opp med å bli like, det er til

tider for lett å score. Det er dårlig flyt i spillet. PES er rett og slett mye er realistisk, selvom

FIFA virker mye mer offisielt pga lisense. Game modsa er også noe jeg ville likt å sett hos PES. Master League, blir ikke helt det samme som Career mode, og av og til er jeg keen på

å spille feks F.A. Cupen.

 

Uansett så er PES utrolig mye gøyere å spille enn Fifa.

Lenke til kommentar

Det er morro med Fifa fanboys egentlig!

Hadde en gjeng i min butikk idag som kun kom for å teste PES08 og for å disse det selvsagt.

Mens de spiller klager de over det ene og det andre og ordet fattig er flittig brukt ;-)

1 time!! etterpå står de fortsatt og spiller mens de ler og koser seg villt.

Kanskje ikke PES08 var så "fattig" alikevel? ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...