Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Krise med splitter ny bærbar pc! Hjelp meg!


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har ett problem med den splitter nye Hp Pavilion DV6521 C2DT5250 PC-en min. Jeg startet den og gikk igjennom alt det som hører med i starten og når den skulle starte opp å gå inn i windows kommer følgende feilmelding:

 

" Kan ikke analysere eller behandle svarfilen for uovervåket installasjonen for trinn [specialize]. Instillingene som er angitt i svarfilen, kan ikke brukes. Feilen ble oppdaget under behandling av instilling for komponent. [Microsoft-Windows Deployment]

 

Noen som har den fjerneste anelse om hva som har skjedd? Jeg har prøvd å gjennoprette alt slik det var fra fabrikken og gjort alt som står i min makt. Kommer som sagt ikke inn i windows og da er det minimalt jeg kan gjøre

 

Takker for alle svar

 

Fredrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Edit: Fjernet quote.

Vet ikke nøyaktig hva feilen er her, men hvis dette hadde skjedd med min nye (dell i1520) hadde jeg send den tilbake.. det er jo hardware feil! Hvis maskinen ikke klarer å opprette seg selv til "original" vil jeg tro at det er noe veldig galt. HP har du vel kjøpt på elkjøp eller noe så gå og klag!

Endret av olhartvig
Lenke til kommentar
......så får jeg den tilbake om nærmære en måned. Jeg trenger den om 2 uker.

9576254[/snapback]

Du har krav på å få en lånepc etter en uke av forhandler. Samme gjelder hvis du sender den direkte inn til HP. Hvis de ikke klarer å reparere den etter en uke skal du få en låne pc av tilsvarende kvalitet til de klarer å reparere PC-en din. Dette står i forbrukerkjøpsloven...

 

Quote fra forbrukerkjøpsloven; (print den ut og ta med til butikken)

Hva har du krav på hvis varen har en mangel?

Hvis varen har en mangel, kan du kreve at selgeren gir deg en ny tilsvarende gjenstand (omlevering), eller at selgeren retter mangelen. Det er du som kan velge om du vil ha en ny vare eller om den skal repareres. Selgeren kan bare kreve å få reparere varen hvis det er umulig å fremskaffe en ny (for eksempel at varen ikke lenger produseres), eller at det vil medføre en urimelig kostnad å fremskaffe en ny. Dette betyr at varer som er kostbare og som faller mye i verdi ikke kan kreves omlevert (for eksempel biler og motorsykler). Masseproduserte varer som finnes på lager vil det som regel være kurant å kreve omlevert (for eksempel mobiltelefoner). Unntak gjelder hvis reparasjon kan skje "uten nevneverdig ulempe" for kjøper (f eks retting i løpet av et par dager) og reparasjonen gjør at varen blir så god som ny (f eks sko som blir sterkere enn før). I slike tilfeller skal det lite til før selgers kostnader anses urimelige (f eks hvir innkjøpsoris for ny vare er 3 ganger høyere enn reparasjonskostnadene). Uavhengig av om selgeren skaffer en ny vare eller retter mangelen kan du kreve at dette gjøres kostnadsfritt, det vil si at du får dekket alle omkostningene du har hatt for å få mangelen utbedret.

Dersom du velger at selgeren skal reparere, eller at selgeren har krav på å få reparere, har du som hovedregel krav på en lånegjenstand, dersom det tar mer enn en uke å få rettet mangelen. Merk deg også at selgeren etter forbrukerkjøpsloven kun har to sjanser til å rette samme feilen. Mislykkes dette, kan du kreve prisavslag eller heving av kjøpet.

Prisavslaget skal tilsvare reduksjonen i varens verdi. Er varen bare verdt halvparten så mye med mangelen, kan du kreve et prisavslag på 50 %. Dersom mangelen ikke er uvesentlig, kan du i stedet for prisavslag kreve å heve kjøpet. Du må da levere varen tilbake til selgeren mens selgeren må betale tilbake kjøpesummen pluss forsinkelsesrente fra det tidspunktet du reklamerte på feilen.

Dersom du har lidd et økonomisk tap, kan du i tillegg i en del tilfeller kreve erstatning fra selgeren. Merk deg at du plikter å begrense tapet, og at du ikke får erstattet tap i næringsvirksomhet.

Lenke til kommentar
  • 6 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...