Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

4gb ram vises ikke?


Anbefalte innlegg

Hei kanske feil forum..

 

Mitt system,

 

: Intel core 2 x6800 @ 3,7 luft

- Asus p5b deluxe

- 4gb geil @ 1010mzh

- 600w

- 8800gts 640 @ 670/2050

 

Jeg kjøpte meg Windows XP x64 editon fordi jeg ville få utnytta mine 4gb ram..

men det vises fortsatt at jeg har 2,9gb ram, noe som er veldig rart. jeg har skjekka at alle brikkene funker og alt, feks i cpuz står det at jeg har 4gb ram.

Men i systeminf i windows etc. der står det 2,9gb ram. En venn av meg har 4gb og

akkurat samme windows og for han vises det at han har 4gb ram. H

 

Hvorfor vises ikke dette hos meg `? får jeg utnytta all rammen fordi om det ikke vises?

post-125961-1190715510_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En mulighet at det er en sær BIOS innstilling eller noe. (ren gjetting fra min side..) Sjekk hvor mye biosen ser av minnet ditt. Dette vil fortelle deg om problemet ligger med biosen eller med brikkene selv.. Sjekk hovedkort manualen evnt leverandørens forumsider eller noe..

 

Googlet litt, og fant denne tråden. http://www.ocforums.com/showthread.php?p=4666776

 

Virker som de har lignende problem som deg..

Lenke til kommentar
Lol! jeg har samme problem. Du har sikker samme HK og. MSI neo type.. hos jeg viser det at heg har 3.49999 gb ram. Får oppdatere bios når jeg gidder.Løser ikke det problemet er det fram med gråkruttet.

 

 

 

 

:ph34r:

9570460[/snapback]

 

 

det er fordi du har 32 bit windows... home editon har max grense på 3,5gb ram, mens jeg hadde mediasenterdrittediton som støtta max 2,9gbram...

 

men nå har jeg 64bit xp

Lenke til kommentar
En mulighet at det er en sær BIOS innstilling eller noe. (ren gjetting fra min side..) Sjekk hvor mye biosen ser av minnet ditt. Dette vil fortelle deg om problemet ligger med biosen eller med brikkene selv.. Sjekk hovedkort manualen evnt leverandørens forumsider eller noe..

 

Googlet litt, og fant denne tråden. http://www.ocforums.com/showthread.php?p=4666776

 

Virker som de har lignende problem som deg..

9570321[/snapback]

 

men tror du jeg får utnytta rammen fordi om det ikke vises 4gb ram?

Lenke til kommentar

Tror ikke du får brukt all minne hvis det ikke vises. Windows/bios viser minne som er tilgjengelig for den å bruke, dvs addressere Du er ikke alene heller virker det som. Står noe i den tråden jeg la med om noe memory swap greier siden noe av minnet brukes til å addressere hardware eller noe slikt... Burde være noen som har peil her på forumet ihvertfall. Send en mail til hovekortleverandøren, evnt sjekk forumet der. Sjekk tråden jeg la ved.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...