Gå til innhold

Klokke memory eller core for best ytelse i spill?


Anbefalte innlegg

Hei har nvidia geforce 8400MG-256mb der jeg har klokket memory fra 400mhz til 461 mhz

Og Core fra 400 Mhz til 600Mhz. Dette funker bra og spille med. Har vært oppi 780 i core og 492 i memory, men dette ble for varmt.

 

Mange andre her har klokket mer på memory en på Core, Men som jeg tror jeg husker så klarte kortet ikke mer en 492 i memory, men klarte veldig mye i core.

 

Er det da bedre å klokke mer i memory for å få bedre ytelse, slik at jeg bør ha core mhzen under memory mhzen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis ikke jeg tar helt feil så fungerer skjermkortet på denne måten:

 

Core tar seg av utregning av psysical stuff (f.eks eksplosjoner og hvis du ødelegger en kasse (hvor skal da delene falle realistisk osv.) ). (men er har også CPU mye å si, mens stort sett lager GPU det visuelle mens CPU tar seg av de fysiske lovene).

 

Memmory tar seg av texturer, og hvor raskt disse lastes inn, kvalitet osv.

 

Begge deler henger sammen for god ytelse da ;)

 

 

 

Correct me if im wrong :innocent:

Endret av Nets
Lenke til kommentar

Men det jeg lurer på er om jeg skal klokke ned litt i core og mer i memory for å bedre ytelse i spill?

 

For nå er det jo stor forskjell i mhz mellom core og memory. Siden jeg klarer ikke å klokke mer i memory og beholde samme instillingene i core siden da blir alt for varmt.

 

Har amd athlon x2 TL-56 1.8 ghz og 2 gb ram

 

I notebook hardware controller ligger cpu på ca 41-54 grader ved normalt bruk og ca 65 i spilling. Viser ingen tempratur på gpu, men tror cpu og gpu har ganske lik tempratur i en bærbar

Lenke til kommentar

Bare clock så langt du kann på begge 2 uten at du brenner opp kortet eller får artifacts så blir det bra, både mem og core trengs for å få god ytelse i spill.

 

Et godt verktøy for automatisk å finne max klokkehastighet uten å svi av kortet: http://www.techpowerup.com/atitool/ (funker for både Nvidia og ATI).

 

Ser ut som sia dems er nede :hmm:

 

Ny link: http://www.softpedia.com/progDownload/ATIT...nload-8466.html

Endret av Nets
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...