vStyle Skrevet 29. september 2007 Skrevet 29. september 2007 (endret) Prøv å senk decals for å få vekk detaljer på vegger. mp_decals 0 eller noe, er ikke sikker Endret 29. september 2007 av ExiliuM
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 29. september 2007 Skrevet 29. september 2007 Alt står på Lavest.. Skal teste det som galaxee sa.
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 29. september 2007 Skrevet 29. september 2007 (endret) Hvor laster jeg ned GCFScape? EDIT: Har den, og det var den som fant CS filer. Skal VTF filene ligge i C:\Program Files\Adobe\Adobe Photoshop CS2\Plug-Ins ? Endret 29. september 2007 av Slettet-3t93k9
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 29. september 2007 Skrevet 29. september 2007 Jeg snakker med Gall.. Får ikke det VTF til å fungere..
galaxee Skrevet 30. september 2007 Skrevet 30. september 2007 (endret) Hvor laster jeg ned GCFScape? EDIT: Har den, og det var den som fant CS filer. Skal VTF filene ligge i C:\Program Files\Adobe\Adobe Photoshop CS2\Plug-Ins ? 9601023[/snapback] kopier "VTF.8bi" til CS2\Plug-Ins ja! og "VTFLib.dll" skal i cs2 mappa (ikke plug-ins) C:\Program Files\Adobe\Photoshop CS om ikke dll fila er rett plass, får du feilmelding "Programmet kan ikke starte fordi VTFlib.dll ikke finnes. Når det er fikset, er det bare å gå i "File-->Open (Filtype kan man velge VTF Format" om man vil) åpner man eks "skin_foot_a1.vtf" Rediger og "save as" "skin_foot_a1.vtf" Bare husk å lagre i VTF (ValveTextureFile) Edit: Bare rediger "brickwall01.vtf" og ikke "brickwall01_normal.vtf" _normal.vtf er ikke det samme Endret 30. september 2007 av galaxee
Bear^ Skrevet 30. september 2007 Skrevet 30. september 2007 Umm.. Nei.. Wow har 10000vis av detaljer, som skal lyse inni en by. Trær, skygge, våpen, ild, bål, alt skifter farge, beveger på seg, så tviler det krever mer enn Wow. 9571403[/snapback] WoW er cel-shaded grafikk som er mindre resurskrevende enn grafikken som Source kjører på samt at et MMORPG og et FPS har 2 helt forskjellige sider å optimere på. I Source optimeres det hele ved hjelp av flere forskjellige metoder, level designet i seg selv hjelper på å begrense "engien view distance" og hjelper ikke det har man hint brushes som hjelper Source å indele sektorene når den kompilerer brettet slik at polygonene ikke deles og spredes etter hva Source kan "se" men heller etter hva du vil at Source skal se. Ikke så effektivt hvis du ikke har noen naturlig brytemiddel mellom som 2 etasher eller store vegger, men dog. Last ned "GCFScape" (må ha Photoshop også)åpne "counter-strike source shared.gcf" og se i "cstrike" (Inni counter-strike source shared.gcf) så finner du "materials" kopier "materials" til counter-strike source/cstrike/ Last ned "VTF" plugin til Photoshop Link (Denne kopierer du til "plugins" mappa i photoshop) Nå kan du åpne texture filene (.vtf) og redigere som jpg i paint Kan ikke se for meg at det kan være ulovlig,siden man ikke kan se gjennom vegger, men man kan jo selvsagt se motstanderen bedre! om man man lager hodet på T med rødt og hode på ct med blå Men nå var vel han bare ute til å gjøre hele mappet i et par farger,så om han bare skifter farge på texture,tviler eg på det er noe form for juks! Men Første du bør sjekke,er kva som tar kaka på fps! Skriv: "showbudget_texture 1" i console (må muligens ha "sv_cheats 1" på for å få bruke kommandoen! Der har du en tabell.som står om det er texture/models/etc.. som drar fps ned i 10-15! 9600161[/snapback] Jeg anbefaler ikke denne metoden av den enkle grunn at det er mer med teksturene i motoren enn det som møter øyet. Blant annet kan du bli storplaged med grafiske glitcher siden Source må bygge cubemaps etter kompileringen, informasjon som blir lagret i BPS filen. Endrer du noen av teksturene risikerer du at du ender med plager, og eventuelle problemer med å starte brettet i seg selv. Er alt for mange som har gjort dette "trikset" for så å klage seg hes på feilen "cant build cubemaps". Det jeg anbefaler er å først sjekke det som ligger i bakgrunnen. Det at du kjører WoW på 35 FPS forteller meg at du har en dårlig masking for å kjøre Source. Det første som kommer i tankene mine siden du har bærbar er, er det separat RAM eller deler systemet RAM med skjermkortet? For er det delt RAM kan det være problemet i seg selv, Source er slik sett mer krevende enn WoW er og krever mer. Når du sier at WoW kjører på 35 FPS vil ikke jeg kalle det en drømme FPS akkurat, jeg kjører WoW med et snitt på 50 FPS på min bærbar men den har separat RAM minne og god prosessor. Sjekk og andre brett en Dust brettene. Om det bare er dust brettet som herper kan det være noe med selve brettet, er det andre brett kan det være som sagt enten maskinen eller prosesser i bakgrunnen. Sjekk dette først.
galaxee Skrevet 30. september 2007 Skrevet 30. september 2007 Umm.. Nei.. Wow har 10000vis av detaljer, som skal lyse inni en by. Trær, skygge, våpen, ild, bål, alt skifter farge, beveger på seg, så tviler det krever mer enn Wow. 9571403[/snapback] WoW er cel-shaded grafikk som er mindre resurskrevende enn grafikken som Source kjører på samt at et MMORPG og et FPS har 2 helt forskjellige sider å optimere på. I Source optimeres det hele ved hjelp av flere forskjellige metoder, level designet i seg selv hjelper på å begrense "engien view distance" og hjelper ikke det har man hint brushes som hjelper Source å indele sektorene når den kompilerer brettet slik at polygonene ikke deles og spredes etter hva Source kan "se" men heller etter hva du vil at Source skal se. Ikke så effektivt hvis du ikke har noen naturlig brytemiddel mellom som 2 etasher eller store vegger, men dog. Last ned "GCFScape" (må ha Photoshop også)åpne "counter-strike source shared.gcf" og se i "cstrike" (Inni counter-strike source shared.gcf) så finner du "materials" kopier "materials" til counter-strike source/cstrike/ Last ned "VTF" plugin til Photoshop Link (Denne kopierer du til "plugins" mappa i photoshop) Nå kan du åpne texture filene (.vtf) og redigere som jpg i paint Kan ikke se for meg at det kan være ulovlig,siden man ikke kan se gjennom vegger, men man kan jo selvsagt se motstanderen bedre! om man man lager hodet på T med rødt og hode på ct med blå Men nå var vel han bare ute til å gjøre hele mappet i et par farger,så om han bare skifter farge på texture,tviler eg på det er noe form for juks! Men Første du bør sjekke,er kva som tar kaka på fps! Skriv: "showbudget_texture 1" i console (må muligens ha "sv_cheats 1" på for å få bruke kommandoen! Der har du en tabell.som står om det er texture/models/etc.. som drar fps ned i 10-15! 9600161[/snapback] Jeg anbefaler ikke denne metoden av den enkle grunn at det er mer med teksturene i motoren enn det som møter øyet. Blant annet kan du bli storplaged med grafiske glitcher siden Source må bygge cubemaps etter kompileringen, informasjon som blir lagret i BPS filen. Endrer du noen av teksturene risikerer du at du ender med plager, og eventuelle problemer med å starte brettet i seg selv. Er alt for mange som har gjort dette "trikset" for så å klage seg hes på feilen "cant build cubemaps". Det jeg anbefaler er å først sjekke det som ligger i bakgrunnen. Det at du kjører WoW på 35 FPS forteller meg at du har en dårlig masking for å kjøre Source. Det første som kommer i tankene mine siden du har bærbar er, er det separat RAM eller deler systemet RAM med skjermkortet? For er det delt RAM kan det være problemet i seg selv, Source er slik sett mer krevende enn WoW er og krever mer. Når du sier at WoW kjører på 35 FPS vil ikke jeg kalle det en drømme FPS akkurat, jeg kjører WoW med et snitt på 50 FPS på min bærbar men den har separat RAM minne og god prosessor. Sjekk og andre brett en Dust brettene. Om det bare er dust brettet som herper kan det være noe med selve brettet, er det andre brett kan det være som sagt enten maskinen eller prosesser i bakgrunnen. Sjekk dette først. 9603490[/snapback] Du har nok rett...endret alle texturene på italy til kvitt (kansje feil farge da,men) 150fps med orginal texture og 120fps med kvitt! mappet spør ikke om å rebuilde cubemaps, men er nødvendig for å optimalisere mappet! og når cs_italy.bsp liggeer inni GCF er den skrivebeskyttet! Det vil jo funke vis man kopierer cs_italy til maps, men da er ikke fila den samme som orginale,og vil ikke funke på online servere pga den ikke er lik! da må man enten bare kjøre det på lan som cs_italy_1.bsp! Models tar mer fps en texture! kobbler eg til en 64slots server med 60 stk på (eks. zombiemod eller noe sånt) Har eg hele 10-15fps med 8600gts
Bear^ Skrevet 30. september 2007 Skrevet 30. september 2007 Er ikke alle som får det men det er mange som får opp feilmeldingen om Cubemap error, siden alt av lys som reflekteres på overflater kun fungerer når du har bygget denne informasjonen. Texturene er ikke det som tar mesteparten av resursene. Engien view distance er 1 ting, brutte polygoner der f.eks kasser møter bakken (om ikke leveldesigneren har bindet dem til en entitet jeg ikke husker navnet på atm), static_props som er alle modellene på brettet (som tønner, paller, spillemodellene og annet). F.eks om du tar de_dust og dekompilerer det får du se hvor mange modeller som egentlig finnes i dette brette og hvor mange detaljer det er lagt inn. Samt som du sier, man kan ikke overskrive noen filer i GCF filen ei heller bygge den opp igjen, for brettet differerer fra serveren og det blir det største problemet. Som jeg har sagt, jeg tviler på at det er noe annet enn en dårlig PC som gjør dette. Source er ikke av den meste krevende motoren der ute, men den krever litt mer enn WoW gjør.
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 30. september 2007 Skrevet 30. september 2007 Hmm.. Skal jeg bare legge en f.eks orange farge over alle ting, istedet for å ha alle disse detaljene..?
Bear^ Skrevet 30. september 2007 Skrevet 30. september 2007 Skjønner du ikke at det er ikke teksturene som drar ned FPSen men en kombinasjon av alt? Om du skal få en god FPS på spillet må du ribbe brettet for texturene, modeller i brettet etc. Det er mer enn teksturene som drar ned FPSen din, samt at jeg skulle likt å se HWen som maskinen kjører på fordi 35 FPS på WoW er ikke mye å skryte av og det får meg til å tror det er HW problem. Source krever sitt.
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 30. september 2007 Skrevet 30. september 2007 (endret) Er det ikke en måte å bare få frem texturene..? EDIT: Jeg veit selv at det er detaljene som gjør MYE.. Om hele mappet har dårlig grafikk, blir det også mye høyere FPS. Han hadde et Texture mpa før, og hadde FPS på 40.. Men nå finner vi ikke igjen TExturene.. Endret 30. september 2007 av Slettet-3t93k9
Bear^ Skrevet 30. september 2007 Skrevet 30. september 2007 Om du skal nedgradere alt på Counter-Strike: Source, hvorfor spiller du da ikke Counter-Strike? Er samme spill og samme brett bare med den forskjellen at Counter-Strike er snart 10 år gammelt.
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 30. september 2007 Skrevet 30. september 2007 LOL?! Nei..!! Aim, hitbox og ALT er annerledes.. Dummeste jeg har hørt..
Bear^ Skrevet 30. september 2007 Skrevet 30. september 2007 LOL?! Nei..!! Aim, hitbox og ALT er annerledes.. Dummeste jeg har hørt.. 9605232[/snapback] Nei det er nok ikke det. Hitboxene på CS 1.6 og C.S: Source er nær identiske plassert, eneste er at der er flere punkter, men totaloverflaten på hitboxen er det samme i Source som i 1.6. Hva du mener med aimen skjønner jeg ikke, men våpnene i Source er tilnærmet programert som i CS 1.6. For å si det slik, det mest prekære de har oppdatert i CS: Source fremfor 1.6 er grafikken, gameplaymessig er de 2 meget lik. Jeg har sett på CS:Source fra et teknisk perspektiv, har du?
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 30. september 2007 Skrevet 30. september 2007 1,6 og Source er 2 helt forskjellige spill. Det er ikke det som skal disskuteres om her. Om det, lag en ny tråd og spør om det er stor forskjell på 1,6 og Source.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå