Gå til innhold

Dårlig fps - laste ned skins til map..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dårlig fps - ligger på 5-10.

(Jeg har testa alt som går å teste, med å få den høyere..)

Går det an å laste ned SKINS til de_dust2 sånn at det ikke er detaljer, men kun flate vegger, sånn at det faktisk er mulig å spille..?

Om det er likt som å bruke et wep.skin, kan dere si hvor jeg finner et, og hvor jeg skal legge det..?

Takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jooakim:

> Forum > Spill > Spillforum - For de mest omdiskuterte > Counter-Strike

Det burde vel forklare det meste?

Fortell litt om hardware du har i maskinen din?

Skrevet
Jooakim:

> Forum > Spill > Spillforum - For de mest omdiskuterte > Counter-Strike

Det burde vel forklare det meste?

Fortell litt om hardware du har i maskinen din?

9563478[/snapback]

Nå er det ganske stor forsjell på 1.6-source da....

ot: Om du kjører 5-10 fps så er det ikke stort annet og gjøre enn og oppgradere maskinen din, evt. prøve en formatering, kan være noe ulumskheter som ligger på maskina.

Skriv hw en din her da.

Gjest Slettet-3t93k9
Skrevet (endret)

Det er Counter Strike Source.

Vi har prøvd: Formatering, laste ned drivere, satt alt ned til minimum grafikk.

Det er ikke den beste dataen, for å si det sånn (Bærbar), og må kjøres i "-divx 7.0" Eller noe sånt.

Men spørsmålet hans er jo: "

Går det an å laste ned SKINS til de_dust2 sånn at det ikke er detaljer, men kun flate vegger, sånn at det faktisk er mulig å spille..?"

Jeg aner ikke, så kan noen av dere hjelpe..? :)

(Emil er min bestevenn, og jeg har gjort alt som er mulig å gjøre. Har også fått hjelp av Jooakim. :))

EDIT: Til ingen nytte :( Men takk Jooakim. :)

Endret av Slettet-3t93k9
Skrevet
Prøvd å innstalere configen jeg postet? Eller andre fps configs?

9564430[/snapback]

Fps config hjelper, men ikke nokk til at spillet blir spillbart om han nå har 5-10fps.

Skrevet

Jeg lurer på om det finnes SKINS. Configs har jeg fått av Joakim.

Har sett at man kan skifte bilene, på dust2, til andre ting. Også at man kan få gress på veiene, på dust2. Finnes det noe som kun har FLATE vegger, uten detaljer, kun flate klosser, som er satt sammen..? :)

Eller en Texture skin..?

Skrevet

Mm enig med ExiliuM, har personen så lav fps uten at drivere osv er problemet, er det at hw er for dårlig.

Husker i gamle dager når en spilte 1.6, da fantes det "lego" skins, som ikke var detaljer på, kun firkantige klosser. Men om det finnes til Source er en annen sak.

Ville nok kjørt på med ny hardware, fordi at du vil aldri klare og få opp noen særlig bra ms når du hovedsaklig alerede ligger på botn.

Gjest Slettet-3t93k9
Skrevet

Han kjører Wow med 35 i fps - ingen lagg.

Kun CS det gjelder, noen ideèr..?

Gjest Slettet-3t93k9
Skrevet

Umm.. Nei..

Wow har 10000vis av detaljer, som skal lyse inni en by. Trær, skygge, våpen, ild, bål, alt skifter farge, beveger på seg, så tviler det krever mer enn Wow.

Skrevet

Og CS:S har ikke detaljer? Se på Inferno eller Italy... og på WoW kan du velge hvor langt du kan se terreng og objekter, det kan du ikke på CS:Source. Det har også har ragdoll physics og objekter som kan skytes rundt. Hvis du har slått av ragdoll physics kan du se bort fra dette. MEN:

WoW System Specs:

Recommended Specifications

Windows® System 2000/XP OS:

* Intel Pentium® IV 1.5 GHz or AMD XP 1500+ MHz

* 1024 MB RAM

* 64 MB 3D graphics card with Hardware Transform and Lighting, such as NVIDIA® GeForce™ FX 5700 class card or above

* Broadband Internet connection

* Two-button scroll-wheel mouse

CS:Source System Specs

Recommended: 2.4 GHz Processor, 512MB RAM, DirectX 9 level graphics card, Windows 2000/XP, Mouse, Keyboard, Internet Connection

Dessuten kjører jeg WoW mye, mye smoothere på min PC enn CS:S.

Og hvis du tar en titt på hvor sterk prossesoren bør være for begge spillene, har CS:S mye mer... Source krever mye av prossesoren, noe det ikke er så mye av i en bærbar som du beskriver. Hvis du kjører WoW på 35fps kan du bare glemme CS:Source.

Gjest Slettet-3t93k9
Skrevet

.. Han spurte om det var noe skins, som satt NED detaljene på De_dust2.

Alle fy_, aim_ og fun maps (så lenge de er små) fungerer perfekt. De_dust2 har masse detaljer osv. Finnes det ikke noe som gjør at alt bare blir i KLOSSEr, eller noe sånt, sånn at han slipper grafikken..?

Skrevet
.. Han spurte om det var noe skins, som satt NED detaljene på De_dust2.

Alle fy_, aim_ og fun maps (så lenge de er små) fungerer perfekt. De_dust2 har masse detaljer osv. Finnes det ikke noe som gjør at alt bare blir i KLOSSEr, eller noe sånt, sånn at han slipper grafikken..?

9580215[/snapback]

Tar dere ikke hintet? xD

Ingen har postet det dere søker etter, så tviler på at det finnes.. Mindre detaljer = lettere å se motstander = kan anses som juks...

WoW har cartoon style og bra komprimerte textures, få polygons osv.. Noe som gjør WoW framerate-vennlig.. CS:S har flere polygons, mer realistisk grafikk osv, og krever _mye_ mer enn WoW... WoW kan spilles helt ned på 10-15 fps. Skytespill skulle gjerne vært rundt 60-130fps. ("pro-folk" spiller ikke CS under 100FPS såvidt jeg har forstått det)

Skrevet

Last ned "GCFScape" (må ha Photoshop også)

åpne "counter-strike source shared.gcf" og se i "cstrike"

(Inni counter-strike source shared.gcf) så finner du "materials"

kopier "materials" til counter-strike source/cstrike/

Last ned "VTF" plugin til Photoshop Link

(Denne kopierer du til "plugins" mappa i photoshop)

Nå kan du åpne texture filene (.vtf) og redigere som jpg i paint :)

Kan ikke se for meg at det kan være ulovlig,siden man ikke kan se gjennom vegger, men man kan jo selvsagt se motstanderen bedre! om man man lager hodet på T med rødt og hode på ct med blå

Men nå var vel han bare ute til å gjøre hele mappet i et par farger,så om han bare skifter farge på texture,tviler eg på det er noe form for juks! :)

Men Første du bør sjekke,er kva som tar kaka på fps!

Skriv: "showbudget_texture 1" i console (må muligens ha "sv_cheats 1" på for å få bruke kommandoen!

Der har du en tabell.som står om det er texture/models/etc.. som drar fps ned i 10-15!

Gjest Slettet-3t93k9
Skrevet (endret)

Wow! Tusen takk! :)

Skal se på dataen hans i morra. :)

Kommer med svar da. :)

EDIT: Ville også vært fint om du kunne lagi en sånn map texture.. Sånn at man kun ser texturene, og ikke detaljer.. :)

Endret av Slettet-3t93k9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...