Gå til innhold

Ny laptop: Kjøre Cubase, pris 7000,-


Bone

Anbefalte innlegg

Heisann! :)

 

Skal hjelpe en kollega med å finne en laptop til han..

 

Han vil gjerne bestille denne uka her, samt at han trenger et sted hvor man kan ta å betale tilbake på avbetaling..

 

I hvert fall;

 

Han er musiker og trenger da en laptop som kan kjøre Cubase greit! Hvor avansert han vil bruke den, og hvor mye det har å si, vet jeg ikke.. Har det mye å si?

 

Den må også ha Firewire!

 

Regner også med at han har lyst på WiFi, men det sa han ikke noe om..

 

Når det gjelder lagringsplass, så hevdet han at han i tillegg kunne/ville/skulle kjøpe seg en ekstern hdd..

 

Ellers så blir det ikke en spille maskin..

 

Pris, helst maks 7000,-!

 

 

Kort fortalt, for å sitere han selv; "Ny laptop til 7000 spenn, som kjører Cubase, har Firewire og tar mail!"

 

 

Takker for svar! :)

 

Vært fint om det kom noen gode forslag, slik at han får bestilt/hentet denne i løpet av uka!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann, dette var en litt vanskelig problemstilling.

Hvilken musikker er han? En rocker som kobler en mik til forsterkeren og tar opp eller en keyboardist som kommer til å kjøre heavye VST synthprogrammer?

 

Jeg bruker selv bare en Fujitsu Siemens laptop, (uten firewire da). Med 1,6-7 GHz celeron prosessor og 1GB ram, (995, ettersom litt går til skjermkortet)

 

Den funker prima for en som bare spiller inn gitar, men må sies, at jeg som bruker guitar rig, må kjøre Guitar rig på sporene imellom takene, og kan ikke legge dette til som Insert uten å tømme kapasiteten meget kjapt.

 

Hvor bra pc kisen skal ha kommer ann på hvor mye dill som skal med.

Lenke til kommentar

har acer: aspire 5613ZWLMi

 

veldig fornøyd.. noe info:

intel pentium dual-core prosessor T2080

(1.73 GHz, 553 MHz FSB, 1MB L2 cache)

15" WXGA acer crystallBrite LCD (16 ms)

400"NVIDIA Geforce Go 7300 Turbo cache

160 GB HDD

DVD super multi duble layer

2GB DDR2

802.11b/g wireless LAN

 

finner pris på elprice. er rett under 7000 og det går an med avbetaling

Lenke til kommentar

Hei! :)

 

Takker for svar!

 

Han er nok en "rocker", ja!

 

Slik som han fortalte, og hva jeg vet fra før, så spiller han gitar, og vil da legge inn gitarspor og sende frem og tilbake låt-mikser til en kompis via internett/mail i Cubase. Han snakket også om at kameraten hadde et program(?)/sampling som het noe som "drumkit from hell", eller noe hvor de kunne legge inn noen avanserte trommespor.

 

Han spiller i et band hvor de er 4 stykker; Gitar, bass, vokal og trommer..

 

Hva han skal bruke Firewire'n til, vet jeg ikke..

 

Han har akkurat kjøpt seg en POD v2.0 (til gitar), så regner med det er via den han skal spille inn via..

 

 

Takker igjen, begge to! :)

Lenke til kommentar

Åida.. hmm..

 

Noen forslag / link til maskin?

 

Selv har jeg kjørt Cubase på en laptop jeg har.. men, den begynner å bli en 4 år gammel. Det er en Whitebox -sak; 3.0 GHz, 512 MB RAM, Et Mobility Radeon 9000 64 MB -kort, og integrert lydkort..

 

Men, jeg brukte da kun Cubase til å legge inn en "backing-track" og så spille gitar over / ved siden av.. det fungerte nå vel egentlig greit.. men, som sagt, så var det ikke akkurat noe "heavy" greier, heller..

 

Takker :)

Lenke til kommentar

næh.. men kjører den helt.. spiller to spill sammen osv.. spiller sims og doom 3 for tiden. bruker den også til å redigere filmer å slikt med.. å gjørt alt på samme tid.. akk nå så bruker jeg word,kabal, sims, to internettsider med 5 tab er på hver, å snakker med 5 stk på msn.. å den går ikke treigere for det om..

 

men forklar hv du mener med store programmer.. jeg er ikke en pc nerd.. bare en wannabi :cool:;)

Lenke til kommentar

Hva jeg mener med "store programmer"?! :) hehe.. Tja, si det du.. nesten så jeg ikke vet selv! Håpet kanskje litt på at du visste det! :D

 

hmm.. nei, hva mener jeg egentlig? Cubase da, eller noen store prosjekter i Photoshop, kanskje!? Videoredigering? Helt ærlig, så vet jeg egentlig ikke selv.. :blush: hehe..

 

Men, det virker nå som et bra kjøp! "Anbefalt" og greier.. og til 7000,- er jo prisen innfridd også! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...