Gå til innhold

C#: [LØST] Problemer med å åpne ny form.


Anbefalte innlegg

Jeg har klart å løse de! JIPPI!! :D

 

Jeg kopierte det jeg trengte fra de forskjellige .cs filene inn i ett nytt prosjekt vha notepad. Ser ut til å fungere utmerket.

 

Var nok jeg som hadde klart å rote til namespace.

 

 

***********************************************

Hei

 

Jeg er helt fersk i C# og holder nå på å lage ett lite program for å lære litt.

 

Programmet er et GUI til RoboCopy. Jeg vet det finnes fra før, men dette er ett program jeg bruker en del i jobbsammenheng så jeg synes det var greit å kunne lage min egen utgave med akkurat de funksjonene jeg selv ønsket at det skulle ha.

 

Jeg hadde tidligere startet med dette og hadde kommet ett lite stykke på vei da jeg klarte å rote det til slik at jeg startet på nytt (drev å flyttet checkboxer og textfields når plutselig alle elementene mistet navnene sine (gikk tilbake til checkBox1, textField1 osv osv) og ingen ting fungerte lenger.

 

En ting jeg hadde klart å gjøre derimot var da å åpne en ny form (i dette tillfellet en aboutbox.)

 

Dette er jo i utgangspunktet en enkel operasjon, men etter jeg startet på nytt får jeg det fanken meg ikke til.

 

Se på bildet jeg la ved så skjønner dere kanskje?

 

Er det noe helt elementært jeg driter meg på her? Hva er galt tror dere?

post-65662-1190614691_thumb.jpg

Endret av JV
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt ligger inne i "namespace RoboCopyGui".

 

Jeg forsøkte å legge til "using RoboCopyGui;" i toppen, men dette hadde ingen effekt (og det burde det vel heller ikke ha?).

 

EDIT:

 

Jeg frykter jeg har klart å rote til namespace eller no. Jeg oppdaget for ett par dager siden at namespace stod som cb_256 (usikker på hvordan dette har skjedd. cb_256 forsøkte jeg å gi som navn til en checkbox jeg hadde, men jeg fikk ikke lov, uvisst av hvilken grunn.)

 

Noen som kan fortelle meg hvordan jeg evt kan rydde opp i ett evt. namespaceproblem? Jeg forsøkte å gi namespace nytt navn (myNamespace istede for RoboCopyGui). Jeg fikk da noen nye feilmeldinger men har og så endre til myNamespace der jeg ellers mente det skulel stå. De ekstra feilmeldingene forsvant da men får fremdeles samme feil ang. aboutbox1.

 

Huff, om jeg må begynne på nytt klikker jeg. :no:

Endret av JV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...