Gå til innhold

dual sim "dings"- noen som har prøvd?


SUPERJANNE

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har aldri prøvd det selv, men er ganske sikker på at det ikke er mulig å ha begge sim-kortene aktive samtidig.

 

Eneste fordelen er altså at du slipper å skru av telefonen og fysisk bytte sim-kort - du kan bare taste inn en kode for å bytte sim-kort.

 

Ulempen i dette tilfellet er tydeligvis at du må skjære sim-kortet slik at det passer - ergo må du kjøpe nytt sim-kort om du ikke lenger vil bruke denne saken.

Lenke til kommentar

Når du benytter deg av dual sim kan man ikke ha to aktive nummer.

 

Har selv testet ut en dual sim og mitt første kjøp ble en dual sim 13th hvor jeg ikke trengte å kutte simkortet. Dette fungerte ikke og fant ut at det var gal versjon simkort jeg hadde :hmm:

 

Bestilte meg en ny en, som man skulle kutte simkortet. Dette var en Dual sim 16th og jeg kuttet til kortene og puttet i telefonen, funket utmerket! :) Jeg kunne enkelt bytte mellom begge simkortene.

Problemene jeg fikk etterhvert var at telefonen ofte mistet all dekning når den ble liggende ubrukt en stund og ikke kunne benyttet før jeg hadde tastet 001/002 for å "restarte simkortet". Derfor bestemte jeg meg for å legge dette på hylla.

 

Og hvis det samme skulle skje med deg hvis du vurderer å prøve dette kan du helt enkelt putte det tilskjærte simkortet i telefonen igjen. Hos meg fulgte det med plast adapter som jeg kunne benytte til dette.

 

Uansett vil jeg anbefale å handle på ebay. Der får du en slik dual sim til 75 kroner inkl. porto.

EDIT: søk på ebay etter Dual sim 16th, og finn den billigste med non cutting :)

 

 

Lykke til :thumbup:

Endret av Kaiham
Lenke til kommentar

Uten at jeg på noen måte skal påberope meg noe moralsk høygrunn vil jeg jo si at forhandlere ikke tjener noe på å lage et nytt simkort til deg. Såklart, får du det gjort på en daff formiddag er det jo alltids greit for en stakkar å få noe å gjøre, men min erfaring er at slikt aller helst må gjøres rett før stengetid med ti stykker som venter i kø og helst skulle det jo skjedd dagen før...

Det jeg egentlig prøver å si er at det minuttene det tar å fikse det ofte kunne vært brukt til mange andre ting... Nå jobber heldigvis ikke jeg på provisjon da, men jeg bare sier det... :)

Lenke til kommentar

synes denne hørtes kjekk ut. Om man har to nummer (som jeg) også rett å slett bruke hovednummeret hele tiden mens man kunne sjekket sms på nummer nr.2 uten å måtte slå av talatuten for å bytte sim , kun for å sjekke om man har fått noen meldinger. men på en annen side, nå har jeg grunn til å ha to leker ;)

 

men denne dingsen hadde vert artig å sjekke ut da. Også det pga det ene simkortet går på superminutt og det andre jeg har er sånn med "gratis sms/mms", så man kunne fått fullt uttnyttelse av to abb.

Endret av SUPERJANNE
Lenke til kommentar

Jeg bruker dette selv (har brukt dualsim på N70 og E65). Fungerer veldig fint. I menyen kan man velge "dual-sim" og hvilken nummer man vil aktivere i telefonen. Pin må være slått av på simkortene. Det er en hake ved produktet. Det tar mye strøm. Telefonen restartes ikke så man slipper å vente en evighet for å bruke det andre nummeret, men i bytteprosessen bruker telefonen ganske mye strøm og enkelte av disse adapterene har heller ikke kompatibilitet med 3G. Har du IPEA og ONECALL kan du spare ganske mye penger ved å bruke dette systemet, og du må bare belage deg på å lade telefonen hver natt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...