Gå til innhold

Vann i hjemmesnekra trekasse?


Anbefalte innlegg

Jeg er en fersking når det gjelder vannsystemer, så slenger ut et par spm. Takk for alle eventuelle konstruktive svar :)

 

Planen var egentlig å bygge et kabinett i tre, hvor jeg brukte luftsluser til å dempe lyden, og fortsette å kjøre viftekjølt.

Etter å ha fundert litt så lurte jeg på å kaste noe vannkjøling inni der også.

 

Vet a pokker om det kommer til å fungere, men her var ihvertfall sånn ca. jeg hadde for meg i hodet:

(Glem allt som heter riktig skalering osv. bare kasta opp noe i et program jeg ikke kjenner til :p)

 

kasse1.jpg

 

Tenkte meg 2 x 120mm vifter på lav spenning i hver sluse.

Det blir ingen cd-rom men tenkte å dra ut en USB-hub, så kan slenge inn cd-rom der når det behøves.

Det blir bare 1 eller 2 disker, resten av lagring har jeg i egen filserver i kjellern.

 

 

#Er det mulig å drite i allt som heter luftesluser, og heller ha en liten radiator, eller radiator m. peltier+kjøleribbe inni kabinettet som drar ut varme, for så å ha en helt tett kasse?

Har ikke sett mye til peltier elementer når jeg sjekka, er kanskje mest for extrem OC?

 

#Noen som kjenner til noen gode webshops i EU? Min mor bor i sverige, så da slipper jeg vel toll om det sendes dit. Kan jo shoppe noe hos microplex, men de har jo helt uforsvarlige priser.

 

#Dette er foreløbig det jeg har sett meg ut av kjøling

MO-RA 2 Core

Watercool Eheim 12V (1046)

Varekort D-TEK FuZion CPU (A2 kompatibel)

Heatkiller GPU-X GF6800/7800

 

#Eller er dette bare en fryktelig dårlig idé?

 

 

Maskina mi er ikke noe gromsak, AMD3700 2gb ram & xfx 7800GT. Oppgradering får vente til ny AMD release og når tiden nærmer seg Conan :D

 

Edit: Skriveleif

Endret av marw
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...