Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Pluteslig vondt i kneet...


Eplekaka88

Anbefalte innlegg

Skulle hente posten igår så plutselig so berre skjedde det noko med kneet.. Det var ikkje vondt men i etter 1 kveld så blei det utrulig låkt. EG halter og greier ikkje å gå vanlig.

 

Det er under kneskåla. men litt over og på den kulen som er under skåla... Mest inn i den midt imellom dei to...

 

Kan det vere slatters eller er det noko anna?

 

er 16 år og slutta fotball i år... vist det hjelp..

Endret av eplekaka88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For de som er like dårlig i nynorsk som meg:

 

http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...&ordbok=nynorsk

og

 

http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...&ordbok=nynorsk

 

Generelt sett så er ledd kompliserte ting og når et ledd gjør vondt så er det ikke uten grunn. Det er min erfaring at smerter i kneet er noe som er forårsaket av enten overbelastningsskade eller vridningsskade. Siden du ikke nevner noen slike skader og siden du synes smerten ligger imellom knoklene så er brusken det som hopper først fram i hodet. Hvis du har vært veldig aktiv og brukt knærne mye for så å slutte å bruke dem så kan det være at brusken er vant med slitasje og vokser ganske raskt. Når slitasjen slutter så tar det en stund for brusken å tilpasse seg det nye slitasjenivået.

 

Jeg vil anbefale at du oppsøker lege og får dette sett på. Det kan være genetiske tilstander som også forårsaker unormaliteter i brusken.

 

Sansynligvis så er det ikke sludd det er snakk om. Ikke vet jeg hvorfor du vil foreslå det som en mulig årsak med det er en helt annen sak.

Lenke til kommentar

Det kommer helt an på årsaken. Jeg er ingen lege og råd av medisinsk karakter må sees i sammenheng med dette, som det står i signaturen.

 

Det er umulig for meg å stille en nogenlunde nøyaktig diagnose basert på de opplysningene du har gitt.

 

Edit: Meget mulig ingen av delene. Hvis det er, som jeg antar, brusk som ikke slites så er nok medisinen aktivitet.

Endret av BlueEAGLE
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...