Gå til innhold

Nytt hovedkort og kabinett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hovedkort... Kommer an på om du velger Intel eller AMD.

 

Personlig liker jeg Hovedkort med litt ekstra tilkoblinger (S-ATA, FireWire, LAN ++) - Disse hovedkortene koster litt ekstra, men ikke så mye. Kommer an på hvilket behov du har.

 

Liker Abit sine MAX kort (IT7 MAX 2 v2 for Intel og AT7 MAX2 for AMD) - Men det er også andre produsenter som har nokså like hovedkort (Asus og MSI sine MAX-kort f.eks.)

 

Jeg vil anbefale følgende Chipset på HK:

- Intel: 845PE (Granite bay er alt for dyrt og ikke stort bedre)

- AMD: Nforce2

 

Hvor kraftig prosessor hadde du tenkt på da?

- Topp-CPU'ene til både Intel og AMD er nokså dyre (for å ikke si veldig dyre)

- Jeg ville lagt meg 3-4-5 hakk under topp-modellen (AMD XP 2400+ eller Intel 2,4 GHz)

 

Kabinett: Jeg har fullstendig falt for aluminiums-kabinetter - De er jo minst 5 kg lettere enn sine "normal"-versjoner :D

 

Ukens tilbud på komplett: Chieftec Aluminium Midi tower m/340w psupply

- Et bra kjøp spør du meg (Bra løsninger i dette kabinettet i tillegg til at det er mye lettere og kjøligere (Tror ikke det siste har så stor betydning da))

 

Skal du ha skikkelig råe kabinett, er det nok Lian Li som er best - Men de koster merkbart mer også da :o

 

 

Håper du ble litt klokere...

Lenke til kommentar

Ingen personlige erfaringer med det hovedkortet. Men det så veldig bra ut da :D

 

Har vært borti en del hovedkort fra Asus; de leverer stort sett bra varer - Tviler på at det hovedkortet der vil skuffe deg.

 

Du trenger neppe å bruke alle PCI-sporene, siden det meste er inkludert på HK. (PCI sporet nærmest AGP anbefales nesten aldri å bruke, siden kjøling til skjermkort ikke klarer å kjøle skjermkortet skikkelig når den ligger rett oppi et PCI kort)

 

Du bør også vurdere å kjøpe ny RAM til dette HK: Det støtter DDR 333 (eller høyere, hvis du liker å klokke) - Hvilken RAM har du fra før?

Lenke til kommentar

Strømforsyning er med (340W) - Temmelig stillegående

- Mener å huske en strømkabel er med også (har det samme kabinettet selv)

 

Men kabinettvifter følger ikke med - Bortsett fra den ene i døra (80*80mm) - Blåser ned på Skjermkort, CPU, Chipset og et par PCI spor.

 

Det er ellers 4 plasser til å klikke på plass vifter (80*80mm).

 

Jeg ville anbefalt å ha kjøpt med minst 1 vifte i front og 1 bak (Blåser inn i front og ut bak) - Helst justerbare.

 

Enermax har justerbare 80*80mm vifter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...