Gå til innhold

JWS-LCD TV fra Europris noen erfaringer ?


Anbefalte innlegg

Hei lurer på om det er noen som har kjennskap og erfaring med lcd-tv av merket JWS

 

Europris har solgt lcd tv på 19" av dette merket til ca 2000kroner . :dribble:

 

I uke 39-40 kommer de til å selge 32" med 1366x768 i oppløsning, 6,5ms responstid,

hdmi, scart,s-video,VGA,antenne og audio tilkobling for kroner 3999.

 

Har spurt i flere av butikkene om info om JWS men ingen av de ansatte har kunnet svare på mine spørsmål .

 

Det eneste det kunne si var at samtlige av skjermene samt utstillingsmodellene ble revet bort innen kort tid.

 

Har såklart prøvd å google etter JWS men ikke noe resultat enda utenom en asiatisk side med uforståelige skrifttegn.

 

Så sitter det noen der ute med mere info om JWS og kvaliteten på lcd skjermene

så ønsker jeg å høre om det.

Endret av Bennykill
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt TV'en i 2 dager nå, eg gikk fra en 21" CRT. Eg syns den har veldig bra kvalitet på bildet, men eg har ikkje erfaring med andre merker. Har ikkje fininnstilt lys, farge og slikt, bruker for det meste ferdig innstillingene akkurat nå.

 

dessverre for mi skyld har eg en liten stue og sitter 2m fra skjermen og ser da litt av pikslene, men det var digg å spille med PS2 på. Eg har digital dekoder så eg slipper skurring på bildet når eg ser på TV. Har ikkje testa med DVD film enda.

 

Har ett problem med at når eg først fyrer den opp så reagerer DVD-en, dekoderen og PS2'en veldig tregt via fjernkontroll, men det går som regel over etter en 30min. Veit ikkje kvifor, men lurer på om det kan være jordfeil på TV'en og alt henge litt pga at vi ikkje har jording i stikkontaktene.

 

Absolutt verdt penga hittil ihvertfall, men merkelig at der ikkje står noko info i manualen om produsenten, som webadresse eller postadresse?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Funker helt greit.

 

Eneste jeg ikke er helt fornøyd med er at det er et litt stort sprang mellom lydnivå 4 til 5 i bunn av skalaen. Har småbarn så det er imellom de to jeg skulle ønske jeg kunne ha lyden.

 

Har kjørt HDMI fra dataen i 1080i modus og det var OK greit bilde, ikke helt crisp men jeg er ikke sikker på om det er datan eller tv som gjør utslaget. Var mange innstillinger å velgemellom på datan til tv.

(Prison break gjør seg i HD!!!)

 

Tv har samboers godkjenning i design. ;-) ligner litt på samsung sine.

2 år garanti

 

Til 4 lapper å være så er det gode greier.

 

finner heller ingenting på nettet

 

 

Hei lurer på om det er noen som har kjennskap og erfaring med lcd-tv av merket JWS

 

Europris har solgt lcd tv på 19" av dette merket til ca 2000kroner . :dribble:

 

I uke 39-40 kommer de til å selge 32" med 1366x768 i oppløsning, 6,5ms responstid,

hdmi, scart,s-video,VGA,antenne og audio tilkobling for kroner 3999.

 

Har spurt i flere av butikkene om info om JWS men ingen av de ansatte har kunnet svare på mine spørsmål .

 

Det eneste det kunne si var at samtlige av skjermene samt utstillingsmodellene ble revet bort innen kort tid.

 

Har såklart prøvd å google etter JWS men ikke noe resultat enda utenom en asiatisk side med uforståelige skrifttegn.

 

Så sitter det noen der ute med mere info om JWS og kvaliteten på lcd skjermene

så ønsker jeg å høre om det.

9545965[/snapback]

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Vel, kjøpte nettopp et av dem. Gikk for en 32 tommer. Kjører nå kabel tv fra get, men vil få digital dekoder etter nyttår (tenåring, eget rom). Fuker helt greit. Veldig bra til å være 4000 kroner. Reagerer litt på bildet til tider, men er nok pga kabel, eller? Noen med erfaring her?

 

Noen andre som vet noe om JWS? Etter hva jeg har funnet på nettet har de laget tv stativer o.l.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Eneste jeg ikke er helt fornøyd med er at det er et litt stort sprang mellom lydnivå 4 til 5 i bunn av skalaen. Har småbarn så det er imellom de to jeg skulle ønske jeg kunne ha lyden.

 

Det er du ikke alene om. Det har tydeligvis mange hatt problemer med, men nå har vi fått en ny TV fra Europris, ny versjon, som har dette problemet. I dag, faktisk. Ta kontakt med Europris!

 

Og når vi snakker om TV-en, er det noen som vet hvordan man demonterer beinet på den? Vil gjerne henge den på veggen.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Hei lurer på om det er noen som har kjennskap og erfaring med lcd-tv av merket JWS

 

Europris har solgt lcd tv på 19" av dette merket til ca 2000kroner . :dribble:

 

I uke 39-40 kommer de til å selge 32" med 1366x768 i oppløsning, 6,5ms responstid,

hdmi, scart,s-video,VGA,antenne og audio tilkobling for kroner 3999.

 

Har spurt i flere av butikkene om info om JWS men ingen av de ansatte har kunnet svare på mine spørsmål .

 

Det eneste det kunne si var at samtlige av skjermene samt utstillingsmodellene ble revet bort innen kort tid.

 

Har såklart prøvd å google etter JWS men ikke noe resultat enda utenom en asiatisk side med uforståelige skrifttegn.

 

Så sitter det noen der ute med mere info om JWS og kvaliteten på lcd skjermene

så ønsker jeg å høre om det.

 

 

Hei jeg har samme TV som deg osv....

 

TV kontrollen som følte med virker ikke lengre.....

 

Så kjøpte jeg en UNIVERSAL kontroll på Europris og spørte om denn virket til den TV`n så sa dem ja. Men jeg får den ikke til og virke og lurte på om du vet hvordan.. Jeg har sett etter en kode i heftet som følte med, men finner ingenting der hel.

 

Har prøvd

 

1234 - 0000 - 1111 - 2222 - 4321

 

Å et annet problem er at en eller aen har tatt på barnesikkringen, så jeg får ikke brukt TVen... pga ingen kontrol :(

 

Vet du hvordan jeg kan fikse dette problemet?

Lenke til kommentar

Hei,

 

Min erfaring er at universalfjernkontroller ikke fungerer tilfredsstillende på disse TVene, men ta deg en tur innom en av Europrisbutikkene og kjøp en ny fjernkontroll der. Tror alle butikkene kan bestille originale fjernkontroller til mange av TVene dem har solgt. Om jeg ikke husker helt feil fikk jeg kontrollen etter bare noen dager og betalte hele 150kr for en ny original fjernkontroll. :new_woot:

 

Ikke noe poeng å kjøpe en dyr universalkontroll. :cool:

Lenke til kommentar

Hei,

 

Min erfaring er at universalfjernkontroller ikke fungerer tilfredsstillende på disse TVene, men ta deg en tur innom en av Europrisbutikkene og kjøp en ny fjernkontroll der. Tror alle butikkene kan bestille originale fjernkontroller til mange av TVene dem har solgt. Om jeg ikke husker helt feil fikk jeg kontrollen etter bare noen dager og betalte hele 150kr for en ny original fjernkontroll. :new_woot:

 

Ikke noe poeng å kjøpe en dyr universalkontroll. :cool:

 

Ok takk for svaret :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...