Gå til innhold

The Experience: Oppdateringer rundt nettverket.


elfkin

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Jeg tenkte jeg skulle opprette denne tråden for å holde dere alle informert om eventuelle endringer vi kommer på underveis i planleggingen og riggingen av nettverket på The eXperience!

 

Første oppdatering er en egen lag3-switch med 2 redundante linker til NOC (Network Operation Center). Dette er så tech skal ha tilgang på internett og lokalnettet uansett hva som enn skulle skje. Dette vil også skape en redundans mot internett dersom linken mellom InetGW og Core skulle gå ned.

post-15536-1190405261_thumb.png

Endret av elfkin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sniker spørmålet mitt inn i denne tråden;

 

Har dere sikret TeX mot DDoS angrep o.l?

9549824[/snapback]

Nå finnes det mange type (D)DOS, men vi sikrer oss mot de vi kan. Det er dog vanskelig å sikre seg mot bl.a. (D)DOS som sikter å få fylle linker og lignende, men vi har overdimensjonert nettverket internt, så det eneste potensielle målet for et slikt angrep må være internettlinjen. Vi har god kontakt mot vår linjeleverandør så vi skal kunne filtrere ut slikt dersom det skulle oppstå.

 

Edit: Oppdager vi dog noen i hallen som dos'er eller lignende vil vi slå hardt ned på dette.

Endret av elfkin
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
MRTGen til InetGW viser jo bare peak på 840Mbit, er det virkelig ikke mer trafikk?

9642881[/snapback]

 

Nej :( Det var massa ledigt.

 

Kor kraftig var maskina som kjøyrde dhcp?

9662648[/snapback]

 

Det var en 1U maskin från IBM med:

3.2 Ghz Xeon

2x72G 15k rpm scsi diskar i raid1

1G ram.

och dubbla PSUer.

 

Enda skälet till att vi valde denna var på grund av redundansen, den är overkill så det räcker, men har man möjlighet på dubbla psuer och diskar på en så sentral maskin är det inte ett så svårt val.

Endret av ior
Lenke til kommentar
Og her kommer en oppdatering om hvordan nettverket endte opp etter riggingen og "last minute changes". D-Link hadde dessverre noen problemer med å levere 10gbit-modulene, men 8gbit holdt i massevis! Tech:Net er skuffet over deres nettverksbruk! :p

 

Jeg prøvde og bruke så mye som mulig, maksa vell med 40MB/sek ut og 70MB/sek in :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...