Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm, men PC-en starter. [løst på en måte]


Anbefalte innlegg

PC-en starter opp, men skjermen er helt svart. De lysene foran på PC-en lyser i 1 sekund når den starter opp og så lukker de helt.

 

Dette skjedde etter at jeg gjorde to ting:

 

1: Flasha BIOS. Etter det kom det en beskjed om at jeg måtte restarte, og det gjorde jeg. PC-en starta helt fint. Men kom plutselig på at harddisken var koblet til SATA 2 ikke SATA 1 som den skulle.

 

2: Jeg slo da av PC-en og åpnet kabinettet. Koblet harddisken til SATA 2 og lukket kabinettet.

 

Og nå når jeg slår den på fungerer ikke PC-en. Hjelp!

Endret av Scullyy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har nesten det samme probbe men her startar alt inni men kommer ingen bilde..  faen har lust til å game men får ikke BILDE :'( hehe.. kan ikke hjelpe deg da men så abre tråden da måtte jeg bare skrive det inn her for alt fukka seg når jeg skulle prøve å legge ut en egen post.. :S

9544895[/snapback]

Alt starter inni her også, bare lysene foran på PC-en som lyser i et sekund og så slukker, men PC-en går fortsatt. Bare bilde som ikke kommer opp.

Lenke til kommentar
PC-en starter opp, men skjermen er helt svart. De lysene foran på PC-en lyser i 1 sekund når den starter opp og så lukker de helt.

 

Dette skjedde etter at jeg gjorde to ting:

 

1: Flasha BIOS. Etter det kom det en beskjed om at jeg måtte restarte, og det gjorde jeg. PC-en starta helt fint. Men kom plutselig på at harddisken var koblet til SATA 2 ikke SATA 1 som den skulle.

 

2: Jeg slo da av PC-en og åpnet kabinettet. Koblet harddisken til SATA 2 og lukket kabinettet.

 

Og nå når jeg slår den på fungerer ikke PC-en. Hjelp!

9544852[/snapback]

 

Er redd for at noe gikk galt under flashinga av bios. Har du prøvd å resette bios?

Lenke til kommentar
Du skriver at pc`n startet helt normalt etter at du ble bedt om å restarte etter flashing av bios. Disken var da koblet til s.ata 2. Hvis den startet normalt da hvorfor flyttet du til s.ata1 når alt fungerte?  eller har du skrevet noe som ikke helt stemmer?

9545058[/snapback]

 

Hver gang jeg starta PC-en stod det at en fil ble gjenopprettet og GPU driverne mine ble korrpuptet så jeg måtte innstalere de på nytt.

Lenke til kommentar

Normalt -Hvis du hører ett bip fra maskinen under oppstart er alt normalt med bios og hardware. -Hører du flere bip er det en hardware feil. Hvis du ikke hører noen ting er det ikke lovende. Svart skjerm under oppstart kan relatere seg til et defekt kort, eller minnebrikke. Anbefaler at du tar ut kort for kort og tester maskinen.

Før du gjør dette kan du for sikkerhets skyld resette bios ved å ta ut batteriet og vente noen sekunder før du setter det tilbake i hovedkortet. Husk å koble fra strømmen fra kabinettet før du gjør dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...