Gå til innhold

Hvilken sykkel bør jeg gå for?


md_86

Anbefalte innlegg

Hei igjen folkens!

 

Har ennå ikke fått kjøpt meg en sykkel. Men nå har jeg i hvert fall solgt bilen min, og tenker derfor å starte med å sykle til og fra jobb. Nå har det seg slik at jeg jobber i byen, men bor litt i utkanten. Bruker vel ca. 10 min med sykkel til jobb.

 

Jeg er på utkikk etter en sykkel (helst av merket Scott), som kan benyttes både i by(asfalt) og litt i terreng. Jeg vet ikke hva de racing-syklene heter, men de har et kult design. Jeg vet ikke om de er egnet så mye til terreng, men til asfalt er de nok godt egnet.

For å si det kortfattet, så ønsker jeg en kombi-sykkel, men som legger mest vekt på asfalt.

Fint om den er i fargen svart (mørk).

 

 

Takker for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel en hybrid-sykkel du tenker på. Vil du ha bukkestyre kalles syklene ofte "cyclocross".

Slike sykler har som oftest 29" hjul og ikke 26" (størrelse).

Du bør ikke se deg blind på bakgiret og vurdere hele sykkelen ut i fra det. Jeg vil si at Scott er et forholdsvis dyrt merke i forhold til hva du får. Men her er i hvert fall to Scott cyclocrossere:

Scott Cyclocross Team

Scott C yclocross Comp

 

Her er også hybridsyklene til Scott:

Scott hybrid-sykler

 

Er usikker på hvor du kan få tak i disse, men det er vel bare å kontakte noen som selger Scott-sykler. VIL ANNBEFALE DEG Å PRØVE SYKKELEN FØRST. Kjøp en sykkel som du føler behagelig/passelig og som du synes er fin/tøff.

Er du ikke en dreven sykkelmekaniker KAN det være lurt å gå til noen som er spesialister innen sykkel, og få gode råd og god service. Men det er ikke alltid det er nødvendig. De fleste vanlige sportsbutikker kan dessverre være utsolgt for de beste tilbudene på 2007-modeller, men nå kan du vel skaffe deg nye 2008-modeller.

 

Det er lurt å kjøpe lys, skjermer, sykkelsko og pedaler og selvfølgelig lås og medlemsskap i Falcken.

Lenke til kommentar
Det er vel en hybrid-sykkel du tenker på. Vil du ha bukkestyre kalles syklene ofte "cyclocross".

Slike sykler har som oftest 29" hjul og ikke 26" (størrelse).

Du bør ikke se deg blind på bakgiret og vurdere hele sykkelen ut i fra det. Jeg vil si at Scott er et forholdsvis dyrt merke i forhold til hva du får. Men her er i hvert fall to Scott cyclocrossere:

Scott Cyclocross Team

Scott C yclocross Comp

 

Her er også hybridsyklene til Scott:

Scott hybrid-sykler

 

Er usikker på hvor du kan få tak i disse, men det er vel bare å kontakte noen som selger Scott-sykler. VIL ANNBEFALE DEG Å PRØVE SYKKELEN FØRST. Kjøp en sykkel som du føler behagelig/passelig og som du synes er fin/tøff.

Er du ikke en dreven sykkelmekaniker KAN det være lurt å gå til noen som er spesialister innen sykkel, og få gode råd og god service. Men det er ikke alltid det er nødvendig. De fleste vanlige sportsbutikker kan dessverre være utsolgt for de beste tilbudene på 2007-modeller, men nå kan du vel skaffe deg nye 2008-modeller.

 

Det er lurt å kjøpe lys, skjermer, sykkelsko og pedaler og selvfølgelig lås og medlemsskap i Falcken.

 

Takk for godt svar!

 

VIl det lønne seg å importere fra utlandet? Kanskje de sidene du linket til?

Forslag til hvor jeg kan kjøpe lys,skjermer, sykkelsko og pedaler og lås? Og hvilke merker bør jeg gå for innen dette?

 

TaKK!

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det går ann å bestille sykler fra sidene jeg linket til, siden det var Scott sin offisielle hjemmeside, og de har importører i Norge som selger Scott.

 

Her er nå importørene i Norge. Sport 1 er jo en kjede der butikkene selv bestiller det de vil ha, så du kan vel spørre der?

Forøvrig har vel de fleste store byene egne sykkelbutikker, men det er ikke så mange som fører Scott. Hvor bor du da?

 

Det er vanskelig å gi tips på sykkel, når jeg ikke vet hvor mye du skal bruke.

 

 

Når det gjelder øvrig utstyr, kan du ofte få rabatt hvis du kjøper det sammen med sykkelen! Men det kan være lurt å sjekke nettet, slik at du ikke blir helt lurt når det gjelder priser.

Det går jo ann å prøve sykkelsko i butikken og så bestille på nett. Sykkelsko skal heller ikke være for store, men akkurat passelig.

Når det gjelder pedaler kan det være lurt å kjøpe kombipedaler, slik at du kan bruke de uten sykkelsko også. Men skal du kun bruke sykkelsko vil jeg ikke annbefale kombipedaler.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei Centuss! Den sykkelen ser helt knall ut, men er nok litt i det dyreste laget for meg. Jeg ønsker ikke å bruke over 10 000 kr på en sykkel. Det er uaktuelt. Men finnes det ikke noen lignende varianter fra Scott, som er billigere? Gjerne en racingsykkel. Liker å ha racingdesign + at jeg liker å kjøre fort og kan tenke meg å sykle racing! Noen som har noen forslag? Bare kom med forslag om modeller, så kan jeg jo alltids finne dette brukt! Takk til alle!

Lenke til kommentar

Hei

 

Nå ble jeg veldig interessert. Jeg skal kjøpe meg en sykkel nå jeg og i ca samme prisklasse. Ikke gatesykkel men mer som scott scale modellene tenker jeg.

 

Jeg kan dessverre ikke noe om hva som er bra eller dårlig, derfor spør jeg dere. :)

 

Hittil har jeg sett litt rundt. Scott's scale modeller virker fine, men noe dyre. Men om det er sykkelen jeg burde kjøpe klarer jeg alltids å hoste frem de pengene. Jeg har selvsagt sett Gekko Flight. Er den ordentlig eller er den juks og fanteri?

 

Er det denne du tenker på Sigurd? I så fall, hva tror du om den annonsen? Jeg finner dessverre ikke den sykkelen noen andre steder. Om du vet om en butikk som fører den er det interessant.

 

Om meg, jeg er da 188cm høy og ca 95kg. (Det er da dessverre ikke snakk om muskler :( )

 

Noen som vil våge seg frempå med noen flere tips?

 

Mvh Audun Hagen

 

Edit: Jo, også har man denne da. Noen som har noen formening om den?

Endret av audhage
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...