Gå til innhold

DirectX 10.0 ned til 9.0?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har prøvd å spille Splinter Cell Double Agent på min Windows Vista Business PC. Men det eneste som skjer når jeg starter det er at PC-en begyner å kjøre så stopper den etter en stund, når jeg sjekker på ''Hardware Detection'' står det at DirectX er feil, det står at jeg må ha 9.0 men jeg har 10.0.. Noen som har råd? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du må nok gå inn på spillet og kjøre "compatibility mode" på den. Mulig det hjelper?

EDIT:

Fant dette på et forum. Mulig det er løysningen?

Reset all your graphics settings to the defaults, then exit the game.

Edit your shortcut to the game so that it looks like this (but with the path to where you installed the game:

Target: "C:\Splinter Cell Double Agent\SCDA-Offline\System\SplinterCell4.exe" -ll

Start in: "C:\Splinter Cell Double Agent\SCDA-Offline\"

(Make sure you get the -ll too)

Now launch the game through that shortcut and set all your settings BUT make sure that HDR rendering is OFF. Set AA to 4x or whatever. Apply all changes and close the game. launch the NVIDIA control panel and add a profile for Double Agent. Force AA and AF to whatever you want (highest setting for me).

Relaunch the game with fingers crossed!

I know this definitely works with the 101.41 Beta drivers (which sorted a few of my problems) but I have a feeling that it won't work with 100.65. is there any reason you wouldn't want to upgrade to the beta drivers?

Hope this helps!

EDIT: Make sure you've updated the game to the latest patch.

Endret av nosync
Skrevet

Pleier å sjekke manualen for spennende ting som handler om eventuelt selve spillets featurettes eller lignende. Men nå til dags inneholder ikke manualen så mye, som den faktisk burde gjøre. Før var manualene flott lesestoff mens man f. eks installerte selve spillet, men nå er manualene mye, mye mindre - pluss at manualene pleier å være delt oppi språk óg, så det samme stoffe tblir repetert om og om igjen på både dansk, svensk og norsk utgaven.

Uansett, hvis manualen er fyldig - les, les, les - hvis ikke - skumles / eventuelt ikke les? :hmm:

Et godt og morsomt spørsmål - trådstarter. :thumbup:

Skrevet

Manualen er ikke av den største :p Det meste som står i den er fakta om personene i spillet og litt av historien i spillet.. Og kansje litt om minimum kravene til spillet men ikke det største nei ;)

Skrevet
Har prøvd det du sa men fikk det ikke til :( Men hvordan finner jeg ''compatibility mode''? :)

9544176[/snapback]

Høyreklikk på iconet, der vil du finne det. Er bare et like rute å krysse av, og velg WinXp mode.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...