Gå til innhold

Får bilde men ikke lyd med HDMI kabel (HD2900XT)


Anbefalte innlegg

Hei...

 

Jeg handlet meg nettopp dette: Hyundai 37" LCD FULL HD

 

Jeg kjøpte en HDMI-kabel på Clas Ohlson og koblet til det hele.

 

Jeg får bilde men ikke noe lyd!

 

Jeg kjører Vista Ultimate og har Sapphire Radeon HD 2900 XT med de nyeste driverene.

 

Jeg kan stille på HD lyden, men det er ikke noe lyd som kommer på tv'en.

 

Hva må jeg gjøre for å få lyd?

 

Takker for alle svar :thumbup:

 

EDIT: Skrivefeiler :blush:

Endret av mortenandre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kobler du til en kabel til skjermkortet annet enn strømkabel inne i maskinen?

 

offtopic: er du fornøyd med den TVen?

9562231[/snapback]

 

Jeg bruker en HDMI kabel i DVI ingangen på skjermkortet. Jeg bruker en DVI-HDMI omformer. PC-en finner "HD-lyden" liksom og jeg kan stille på den, men det kommer ikke noe lyd ut fra tv'en.

 

Offtopic: Tv'en er KANON BRA!! Det er krystallklart bilde og veldi bra lyd. Er veldig bra å bruke det til spilling, tv-titting...osv. Det er det beste fjernsynet jeg har sett! :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg bruker en HDMI kabel i DVI ingangen på skjermkortet. Jeg bruker en DVI-HDMI omformer. PC-en finner "HD-lyden" liksom og jeg kan stille på den, men det kommer ikke noe lyd ut fra tv'en.

 

 

Det er støtte på skjermkortet for 5.1 HD-lyd, men da må det ha en HDMI-utgang. Det ser dessverre ut som om Saphire har valgt å ikke implementere denne funksjonaliteten. Da er det opp til lydchippen på hovedkortet å gjøre dekodingen.

 

Uansett er det vel en god idé å koble lyd til et stereoanlegg med bedre høyttalere enn de som står i tv'en. (?)

 

vh.

Tom

Lenke til kommentar

Jeg bruker en HDMI kabel i DVI ingangen på skjermkortet. Jeg bruker en DVI-HDMI omformer. PC-en finner "HD-lyden" liksom og jeg kan stille på den, men det kommer ikke noe lyd ut fra tv'en.

 

 

Det er støtte på skjermkortet for 5.1 HD-lyd, men da må det ha en HDMI-utgang. Det ser dessverre ut som om Saphire har valgt å ikke implementere denne funksjonaliteten. Da er det opp til lydchippen på hovedkortet å gjøre dekodingen.

 

Uansett er det vel en god idé å koble lyd til et stereoanlegg med bedre høyttalere enn de som står i tv'en. (?)

 

vh.

Tom

9562559[/snapback]

 

Joda, jeg har et bra anlegg, men kablene er litt korte, derfor hadde det vore bra å koblet det til tv'en...men alikevel få lyden fra PC-en :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Vet ikke om du fortsatt ønsker lyd via hdmi, men jeg tror du har muighet til å få det. Jeg har Club3D HD 2900 XT og i lydinstillingene i Vista kan jeg velge en avspillingsenhet som heter "Digital utdataenhet (HDMI)" og i enhetsbehandlig har jeg et lydkort som heter ATi T200 og det står at det er plassert på skjermkortet. Har ikke testet dette, men regner med at det bare er å velge det lydkortet som standard.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
Vet ikke om du fortsatt ønsker lyd via hdmi, men jeg tror du har muighet til å få det. Jeg har Club3D HD 2900 XT og i lydinstillingene i Vista kan jeg velge en avspillingsenhet som heter "Digital utdataenhet (HDMI)" og i enhetsbehandlig har jeg et lydkort som heter ATi T200 og det står at det er plassert på skjermkortet. Har ikke testet dette, men regner med at det bare er å velge det lydkortet som standard.

 

Jepp samme gjør jeg. (har et HD3870) Men får ikke lyden tilbake til optisk, det kommer rett og slett ikke lyd... Grunnen til at jeg vil ha det tilbake er at HDMI vil ikke sende noe annet enn stereo til min reciever.

Lenke til kommentar
Vet ikke om du fortsatt ønsker lyd via hdmi, men jeg tror du har muighet til å få det. Jeg har Club3D HD 2900 XT og i lydinstillingene i Vista kan jeg velge en avspillingsenhet som heter "Digital utdataenhet (HDMI)" og i enhetsbehandlig har jeg et lydkort som heter ATi T200 og det står at det er plassert på skjermkortet. Har ikke testet dette, men regner med at det bare er å velge det lydkortet som standard.

 

Jepp samme gjør jeg. (har et HD3870) Men får ikke lyden tilbake til optisk, det kommer rett og slett ikke lyd... Grunnen til at jeg vil ha det tilbake er at HDMI vil ikke sende noe annet enn stereo til min reciever.

 

Løsning:

 

Man må laste ned Realtek HDMI Audio drivere.

 

Jeg får det til å fungere greit, med vista. Også fått integrert bluray og hd-dvd avspilling i mediacenteret med multikanalslyd ved hjelp av Total Media Theatre fra Arcsoft media. Får ikke Hd-lyd, men det er takket være skjermkortet som kun støtter 5.1 lyd. Med Ati HD4600 og HD4800 serien så får man HD-lyd også. Dersom mottaker støtter dette. (hd lyd= DDTrueHD, DTS-HD, DTS-HD MasterAudio)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...