Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan få scootern til å gå fortere?


SumFortyOne

Anbefalte innlegg

Hei. Kjøpte meg en så og så ny scooter i starten av august(kjørt 50mil). Variatorskiva var tatt ut og gikk ganske enkelt i 70km/t på ei flate. Nå har jeg kjørt ca. 130 mil og scooteren går dårligere. På ei lang flate går den i max 65.

 

Jeg har veldig lite peiling på mekking, så lurer på om det er noe jeg kan gjøre får å få den til å gå fortere, uten å begynne å åpne eksospotta o.l. Trimming er heller ikke et alternativ.

 

Har en TGB R50x hvis det er til noe hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

den er jo juridisk sett allerede trimma om den går over 45. har ikke så mye peiling på det med variator, men av den lille teksten du skrev tenkte jeg at forrige eieren ikke har skifta dyse, vet ikke hvordan den virker annerledes uten variatorskive, men vil tenke meg at den får litt høyere turtall, noe som gjør at den trenger større dyse (en liten del i forgasseren som gir sylinderen feitere blanding), om du ikke har skifta dyse vil sylinderen mulig vis ta skade av det etter en stund, og effekten vil synke.

 

hva er i ditt hode trimming? alle måter for å få den til å gå fortere er trim, så det finnes altså ikke noe svar på det du spør om.

Lenke til kommentar
uten å begynne å åpne eksospotta o.l. Trimming er heller ikke et alternativ.
man kan kjøpe trim variatorå variator vekter skifte rem inni ta ut blombe i potta skifte filter større forgasser o.s.v

9552394[/snapback]

om du leser hva du svarer på er det større sjanse for at svare ditt ikke bare blir bortkastet :)

Lenke til kommentar
uten å begynne å åpne eksospotta o.l. Trimming er heller ikke et alternativ.
man kan kjøpe trim variatorå variator vekter skifte rem inni ta ut blombe i potta skifte filter større forgasser o.s.v

9552394[/snapback]

om du leser hva du svarer på er det større sjanse for at svare ditt ikke bare blir bortkastet :)

9552488[/snapback]

 

joda sa bare det som må til uten å ta blomba i potta kan du regne med at motoren ikke får "gitt" fra seg nokk luft som da gjør at all annen trim ikke har noe serlig til effekt... med blombene i potta kan du også få for varm motor ved annen trimming som kan føre til ødelakt motor :tease:

Lenke til kommentar

hva er i ditt hode trimming? alle måter for å få den til å gå fortere er trim, så det finnes altså ikke noe svar på det du spør om.

9552315[/snapback]

For meg er trim når man må kjøpe til nye deler :p Er ganske så gresk når det gjelder mekking så det må ikke være noe avanserte greier jeg må gjøre.

9552647[/snapback]

 

da er rett å slett den letteste triminga å skifte utpotta til effekt potte som ikke koster så alt for mye og er ca 6 skruer å løsne på for og skifte

Lenke til kommentar
Hva er prisen for noe sånt?

9553405[/snapback]

nå har du jo en veldig sjelden scooter. etter å ha sett igjennom de største nettbutikkene for trim, så har jeg ikke funnet noen plass det står noe som helst med TGB.

men scooter effektanlegg koster vell ca 800,- og oppover så langt du orker nesten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...