Gå til innhold

Adobe Premiere 2 og eksporterings-innsillinger


Anbefalte innlegg

Har redigert en liten film om en fisketur jeg var på her om dagen.

Filmen er redigert ned til 6 minutter med fluefisking.

 

Så til saken:

 

Jeg har testet med wmv-konvertering (720p) men ble ikke helt fornøyd med resultatet.

Er klar over at det ikke er den beste løsningen for å få pent bilde, men filen ble realtivt liten. (200mb)

 

Jeg vil ha den beste kvaliteten jeg kan få, og hardwaren min må kunne spille den av uten hakking.

Kameraet (Sony HDR-FX1E) tar opp i full HD men TV`n støtter ikke mer en 720p.

 

Legger ved et skjermskudd så kan dere se..

post-21632-1190309817_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

24p vil si at du har 24 progressive bilder i sekundet.

 

Når det kommer til eksportering fra Premiere så er det litt lite gode muligheter. Det jeg anbefaler her, er å bruke et annet program til den siste rendringen, og her anbefaler jeg da TMPGEnc. Prosessen blir dermed at når du skal rendre ut filmen, velger du output-format FrameServing (må innstalleres separat). Her velger du noen generelle innstillinger, og velger en plass å lagre fila. Du har nå lagret en tilsynelatende video-fil på 1kb, som du dermed åpner i TMPGEnc for å lage en virkelig filmfil utav. I TMPGEnc kan du velge format (Anbefaler x264) og diverse andre innstillinger, de fleste trenger du ikke gjøre noe med. Og rendre på denne måten gir deg flere alternativer enn vanlig rendring fra Premiere, og gir veldig fine resultater.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...