tommie2k Skrevet 21. september 2007 Skrevet 21. september 2007 Det kan jo hende at et "kvinnekamera" er det som skal til for at man giddder å dra med seg kamera når man går ut
PMnormal Skrevet 21. september 2007 Skrevet 21. september 2007 Det kan jo hende at et "kvinnekamera" er det som skal til for at man giddder å dra med seg kamera når man går ut 9544503[/snapback] Det er i og for seg korrekt. Det er til og med vanlig å se menn med kajal på gaten i disse dager, og for få år siden var det noen modige som gikk i manneskjørt For å være litt seriøs, så er det samma katten hva man velger av de to. Det er i og for seg et argument at hvis man kun ønsker en slr, men ikke har noen planer om å utvide objektivparken i fremtiden (og det er det mange som vet at de aldri kommer til å gjøre), så er D40X det beste valget av de to. Det er nemlig mange som aldri ønsker seg noe annet enn en grei normalzoom, og en billig telezoom. Mange klarer seg godt uten det siste også, siden de bare tar bilder på sommerferie og barnas bursdag. For dem synes jeg D40X er et tryggere kjøp, fordi kitzoomen har mindre variasjon i kvalitet. Det er naturligvis en mening som er farget av min egne dårlige erfaringer med den zoomen. Er det mulighet for at interessen kommer til å ta av, så vil jeg selvsagt anbefale 400D, som godt kunne vært mitt ekstrakamera/reisekamera. Likevel ville jeg også sjekke andre alternativer, fordi jeg mener at de mindre (i alle fall Pentax og Olympus) gir mye mer for pengene i denne prisklassen. Er det derimot slik at den som skal motta gaven vil være litt skeptisk til andre merker, rett og slett fordi man ikke kjenner til dem, så bør man unngå de alternativene. Det kan jeg anbefale noen som skal ha kamera selv, og som jeg derfor kan gi et kvalifisert råd direkte til sluttbrukeren. Det er heller tvilsomt at Bruden (håper jeg ikke fornærmer deg nå) klarer å videreformidle de argumentene på en like overbevisende måte som vi "besserwissere" på forumet klarer. Derfor synes jeg at hvis ikke mottakeren er svært interessert i foto, og har noen år på baken innen fotografering, så bør man kanskje velge Nikon eller Canon. Hvis ikke kan mottakeren bli skuffet over å få noe som han tror er annenrangs merker. Det skjærer meg i hjertet og skrive noe slik om flotte merker som jeg ofte anbefaler, men her må vi nok se sannheten i øynene. Den vanlige mann i gata tror faktisk at det er kvalitetsforskjeller mellom de to store og de mindre aktørene i markedet. Det er trist at slike feilaktige oppfatninger regjerer, men slik er det bare. Slik er det jo også med hifi. Noen tror at Elektrocompaniet er verdens beste forsterkere.
Brud Skrevet 21. september 2007 Forfatter Skrevet 21. september 2007 Tusen takk for alle svarene! Skal si dere engasjerer dere Jeg er helt imponert. Magefølelsen min sier at jeg skal gå for et Nikon D40x i morgen. Har ikke sjekket Olympus så nøye, men tror det er noe rett i at min kommende mann har mer tiltro til de mest kjente merkene... Skulle han selv ha sterk formening om hvilket kamera han ønsker, så kan han jo bytte det. Har i hvert fall gjort litt forabeid for ham. Det blir nok uansett et bra nok kamera vil jeg tro.
RandiA Skrevet 21. september 2007 Skrevet 21. september 2007 Tusen takk for alle svarene! Skal si dere engasjerer dere Jeg er helt imponert. 9546281[/snapback] Fint at du fikk hjelp da, som nybegynner i Foto-forumet vil jeg samstemme i det du skriver her RandiA
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå