Crestfallen Skrevet 19. september 2007 Skrevet 19. september 2007 Hei, skal oppgradere PC-en min, bruker den mest til gaming. Hva synes dere om dette: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...59-9CF1C845574B Jeg har lite peiling på hardware, håper noen av dere kan hjelpe meg å se om jeg har gjort noen dårlige valg, evt om det hele vil funke bra. Håper på respons
qeamer Skrevet 19. september 2007 Skrevet 19. september 2007 (endret) Hei du, kan vel si at Intel er i front på cpu for en god pris nå. En Q6600 4-kjerner(4 cpu'er i en) koster drøyt 2200,-. Også 8800-serien med 320mb er ganske så fin med directx 10(windows vista for å ha 10). Det 8600 kan kanskje bli borte etterhvert i motsetning til 8800 serien, dessuten kjører det nye spill som kommer på fullt! Har asus 8800GTX selv. Asus P5KC sitter jeg og en kompis med, veldig stabilt hovedkort. Har ikke hatt problemer ennå, det som kommer i pluss er at du kan i senere tid bytte om til DDR3 RAM om det blir nødvendig. Du får mye bedre ram for 679,-. Selv om du egentlig ikke merker forskjell, men det er jo en forbedring? Tror det også trenger litt bedre ram på det systemet her, har hatt TWIN(X) serien helt fra min egne første maskin. Strømforsyningen har 580W å kjører like fint som den du fant med 600W, dessuten er den rimeligere. Kommer nå med et oppsett jeg satte opp til en kompis, det kjøler stabilt på 30°C i både cpu, hovedkort. Anbefaler det her mot det du hadde der http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...5F-00F0DFDD449E Synes dette er greit for denne prisen Btw, åssen spill skal du game da? ;P Endret 19. september 2007 av qeamer
Mr_Motsatt Skrevet 19. september 2007 Skrevet 19. september 2007 Hva med å ikke handle en komplett pc men å bygge selv? Hvis det er akktuellt så er det en ny verden av hw, men hvis ikke så er det lite man kan gjøre.
qeamer Skrevet 19. september 2007 Skrevet 19. september 2007 Hva med å ikke handle en komplett pc men å bygge selv?Hvis det er akktuellt så er det en ny verden av hw, men hvis ikke så er det lite man kan gjøre. 9532396[/snapback] Det er da det vi gjør her.
Mr_Motsatt Skrevet 19. september 2007 Skrevet 19. september 2007 Nææh? Jeg som trodde at vi var foreningen for ferdigbygde maskiner. ' FFFM Forever!
qeamer Skrevet 20. september 2007 Skrevet 20. september 2007 Nææh?Jeg som trodde at vi var foreningen for ferdigbygde maskiner. ' FFFM Forever! 9532411[/snapback] haha
Green_Monster Skrevet 20. september 2007 Skrevet 20. september 2007 (endret) Hei ! Jeg er i samme oppdrag og har finpusser denne ->>Handle listen i 1 måned tid nå. Komponentene er diskutert frem og tilbake her i forum i diverse tråder og dette er altså hva som har kommet ut av det. Kanskje den kan hjelpe deg til å sette sammen noe som passer Lykke til ! Edit: Den trenger riktignok en pakke til av Ballistix rammen, men det er ikke lagt inn ennå Endret 20. september 2007 av Cri
Crestfallen Skrevet 20. september 2007 Forfatter Skrevet 20. september 2007 (endret) Hei du, kan vel si at Intel er i front på cpu for en god pris nå.En Q6600 4-kjerner(4 cpu'er i en) koster drøyt 2200,-. Også 8800-serien med 320mb er ganske så fin med directx 10(windows vista for å ha 10). Det 8600 kan kanskje bli borte etterhvert i motsetning til 8800 serien, dessuten kjører det nye spill som kommer på fullt! Har asus 8800GTX selv. Asus P5KC sitter jeg og en kompis med, veldig stabilt hovedkort. Har ikke hatt problemer ennå, det som kommer i pluss er at du kan i senere tid bytte om til DDR3 RAM om det blir nødvendig. Du får mye bedre ram for 679,-. Selv om du egentlig ikke merker forskjell, men det er jo en forbedring? Tror det også trenger litt bedre ram på det systemet her, har hatt TWIN(X) serien helt fra min egne første maskin. Strømforsyningen har 580W å kjører like fint som den du fant med 600W, dessuten er den rimeligere. Kommer nå med et oppsett jeg satte opp til en kompis, det kjøler stabilt på 30°C i både cpu, hovedkort. Anbefaler det her mot det du hadde der http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...5F-00F0DFDD449E Synes dette er greit for denne prisen Btw, åssen spill skal du game da? ;P 9532366[/snapback] Takker. Jeg vet ikke helt hva jeg skal game nå, har akkurat lagt WoW på hylla etter vi cleara spillet Men tipper det blir AoC når det kommer + diverse first person shootere Er det forresten noen som kan gi meg noen tips når det gjelder kabinett og kjøling? har et gammelt chieftec kabinett av den store typen, er dette holdbart med tanke på luftgjennomstrømming osv? Endret 20. september 2007 av Crestfallen
qeamer Skrevet 20. september 2007 Skrevet 20. september 2007 9532366[/snapback] Takker. Jeg vet ikke helt hva jeg skal game nå, har akkurat lagt WoW på hylla etter vi cleara spillet Men tipper det blir AoC når det kommer + diverse first person shootere Er det forresten noen som kan gi meg noen tips når det gjelder kabinett og kjøling? har et gammelt chieftec kabinett av den store typen, er dette holdbart med tanke på luftgjennomstrømming osv? 9535572[/snapback] Om du har big-tower så er det bra med luft inn der (det menes ryddig).. En vifte fra "bak" på innsiden og en vifte nederst framme gjør det kanskje bra? Er ikke spesialist på kjøling selv om jeg har en stor cpu-kjøler + 2 andre vifter som blåser villt rundt i kabinettet. Forresten, fikk en tlf fra en kompis nå.. Skulle sette opp en maskin til han for rundt 10,000,-. Prøv å gjett hva jeg tok? Ble en mindre versjon men, han bruker den ikke så mye..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå