Gå til innhold

Problemer med kjøling


Anbefalte innlegg

Hei :woot:

 

Jeg har en xp 1800+ cpu og en UUO (Uidentifisert udugelig objekt) til en cpuvifte på`n. I tilegg har jeg en kasse av samme kategori som ovennevnte som ikke har en eneste mulighet for plassering av chassi-vifter på en strategisk måte.

 

Det jeg er ute etter, er en billig (som alltid :p (ØYH! ekke min feil forcen kun payer 3k mnd;)) løsning bestående av nytt kabinett, ny cpu-kjøler og noen nice chassi-vifter.

Selvfølgelig ønsker jeg et stillegående system, men når cpu`n pr d.d idler på 62 grader celcius i windass (xp), så er jeg villig til å gå litt opp i støynivå for å få en lavere temp.

 

Hvilken range skal/burde/pleier igrunn en xp1800+ idle på? og hva er "kritisk" temp?

 

Kom mer enn gjerne med konkrete forslag til kasse/cpu- og chassi-vifte® + en liten begrunnelse, slik at jeg har litt å velge i. Setter også veldig gjerne pris på en liten innføring i "cooling for n00bs" mht strategisk plassring av vifter etc (gjerne url`r ( :google: <-- I know, men det er så mye håpløst der ute :/ ))

 

Og, et siste spm.. kan en XP 1800+ (1.53ghz) klokkes uten å måtte hax0re med 'blyant-trixet' etc?

 

På forhånd; Tusen takk :)

 

Mvh,

Christian Stenbakken

aka OndReke aka Fattig force`n-dude

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...