Gå til innhold

Ny CPU-kjøler som også kjøler chipset


PoW

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg var litt uheldig og knakk av en av festemekanismene på min boxed-kjøler. (E6600), så i dag må jeg ha meg en ny.

 

Jeg bor i Bergen, så det enkleste er å kjøpe en på Datakjeden, siden de har utsalg her. Finnes det eventuelt noen andre butikker i Bergensområdet som kanskje har et lite utvalg CPU-kjølere?

 

Problemet mitt er at jeg ikke vet hvilken kjøler jeg skal ha.

Har et Asus P5WDH Deluxe hovedkort med relativt store passive kjølere til chipsettet.

Chipsettet blir ekstremt varmt under load (50grader), men dette mest på grunn av mitt 8800GTX som står og varmer det opp.

 

Det jeg da trenger er en kjøler som i det hele tatt passer på hovedkortet mitt, og som i tillegg ligger lavt nok nede på hovedkortet til at det kjøler chipsettet.

Kjøleren må også være i sortimentet til Datakjeden

 

Kravene er ikke absolutte, så hvis ingen vet om en god kjøler med disse egenskapene, så er det bare til å anbefale meg en som fungerer godt. Pris er ikke så farlig, så lenge jeg får kjøpt meg en ny i dag =)

 

Noen råd?

Håper på svar før kl1730

Endret av PoW
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Jeg var litt uheldig og knakk av en av festemekanismene på min boxed-kjøler. (E6600), så i dag må jeg ha meg en ny.

 

Jeg bor i Bergen, så det enkleste er å kjøpe en på Datakjeden, siden de har utsalg her. Finnes det eventuelt noen andre butikker i Bergensområdet som kanskje har et lite utvalg CPU-kjølere?

 

Problemet mitt er at jeg ikke vet hvilken kjøler jeg skal ha.

Har et Asus P5WDH Deluxe hovedkort med relativt store passive kjølere til chipsettet.

Chipsettet blir ekstremt varmt under load (50grader), men dette mest på grunn av mitt 8800GTX som står og varmer det opp.

 

Det jeg da trenger er en kjøler som i det hele tatt passer på hovedkortet mitt, og som i tillegg ligger lavt nok nede på hovedkortet til at det kjøler chipsettet.

Kjøleren må også være i sortimentet til Datakjeden

 

Kravene er ikke absolutte, så hvis ingen vet om en god kjøler med disse egenskapene, så er det bare til å anbefale meg en som fungerer godt. Pris er ikke så farlig, så lenge jeg får kjøpt meg en ny i dag =)

 

Noen råd?

Håper på svar før kl1730

9526169[/snapback]

Hei, jeg monterte på Asus P5wd2.

post-13064-1190201580_thumb.jpg

 

ThermalTake MaxOrb.. senkte tempen med 20 grader ca.. (Pentium D)..

dvs. med 10% OC, ble temp 20 grader lavere enn den var stock... så kjøler vel egentlig enda bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...