Gå til innhold

Illhoof og pally-tanking...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste litt rundt på strategier, tenkte jeg skulle sammenligne med hvordan vi pleier å gjøre det.

Karazhan, Illhoof:

Vi har en paladin-tank, som tanker Illhoof, Kil'rek og alle imps som spawner. Når det blir mange imps (et par ganger i løpet av fighten, healers annonserer dette når tank begynner å ta for mye skade), tar vi de ned på noen få sekunder ved hjelp av aoe damage dealers. Etter at vi begynte med denne strategien, er Illhoof nesten blitt alt for lett, spesielt blir den enklere for våre healers... Jeg kunne ikke se denne strategien nevnt ofte, spesielt ikke som primary strategies...

Er dette en uvanlig måte å tanke han på? Hvorfor benyttes ikke denne metoden oftere (antar her at de vanligste strategiene også er de som benyttes oftest)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm... den har jeg ikke vært borti før. Må testes ut. Grunnen til at den kanskje er litt sjelden er vel at de fleste paladins tvinges til å specce holy.

Som regel er det jeg som tar hånd om impene når vi er i kz. Begynner å bli litt kjedelig å spamme seed of corruption :whistle:

Skrevet
Hmm... den har jeg ikke vært borti før. Må testes ut.  Grunnen til at den kanskje er litt sjelden er vel at de fleste paladins tvinges til å specce holy.

Som regel er det jeg som tar hånd om impene når vi er i kz. Begynner å bli litt kjedelig å spamme seed of corruption  :whistle:

9525255[/snapback]

Holder det med 1 lock som spammer seed of corruption for å ha kontroll på alle adds? Må du ha noe spesielt gear for det? Er mana noe problem?

For øvrig.. den paladin-metoden må testes :)

Skrevet

Jeg har tanka impsa på Ilhoof helt fint med magen.

Paladin tank høres smart ut det, men det er ikke nevneværdig hardt å ta Ilhoof med cloth dps tank heller. Både Warlock og mage funker helt fint.

Skrevet

Grunnen til at vi begynte med dette er at vi har et par pallies som mener et alt er aoe-grupper, og de tenkte; hvorfor ikke Illhoof også? Det er morsomt når utradisjonelle strategier viser seg å være suksessfulle! Og hvorfor bruke 2 (eller 3) tanks her, når man klarer seg med en, som holder kontroll på hele sulamitten? :)

Skrevet

Dette skal prøves. i går hadde vi 5 healere 2 tank og 3 dps , alle hadde 100%

men kampen varte forlenge så han fikk 9milliarder dps og pawna os alle.

Skrevet (endret)

Fem healere i Kara er litt mye. Man trenger liksom ikke en dedikert healer for hver dps class og tanker.

Edit: Alt for lite dps, derfor dere wiper.

Endret av Ashvan
Skrevet

Ja fem healers var vel neppe det de ønsket, men av og til må man bare ta det man har;)

Vi har kun en full clear i Kara siden vi startet for noen uker siden, og har som regel gått inn med tre healers. Siste raidet hadde vi bare to stk, men det gikk veldig bra det, masse dps veier opp for litt lite healing i de fleste fights. Tok Curator etter andre evocation, og cleara alt annet bortsett fra nightbane, som ble litt for mana intensiv (5 melee som blir cleava ftl).

Skrevet (endret)

Første gang vi tok han hadde vi to holy palas og en shaman som healers. Da kjørte begge paladinene Righteous Fury og Consecration, en utenfor hver portal og bare kasta flash of light på hverandre og tanken. Problemet med den taktikken er at paladinene må si fra fort når en av de får amplify flames og demon chains må ned FORT om shamanen med sacrificed. Btw. det er en maks grense på hvor mange imps som er oppe. Når vi tar han nå pleier jeg (lock) å kjøre fire resistance gear og hellfire. Har Nether Protectiond så får bare noen hots eller noe en gang i blandt.

Tok Curator etter andre evocation, og cleara alt annet bortsett fra nightbane, som ble litt for mana intensiv (5 melee som blir cleava ftl).
Cleave er cone attack så stå på bakbeina hans så får melee ALDRI cleave. Endret av Ma'anagal
Skrevet

Jeg vet ikke hvor mye ekstra skade Illhoof tar når Kil'rek dør? Men den eneste ulempen jeg kan se med denne metoden, er at Kil'rek får leve - mens all dps går på Illhoof... Hvis dette i utgangspunktet er en tight kamp, kan det kanskje være en ulempe?

Skrevet
Ja fem healers var vel neppe det de ønsket, men av og til må man bare ta det man har;)

Stemmer , vi var kara 3 så da begynner valgmulighetene å miske , tok prince 8man med den gruppa tanken daua i alle fall ikke :!:

Skrevet

Jeg liker konstant AoE på imps jeg :) Menneh.. Ellers så er det ganske likt untatt at vi bruker warriors eller en druid : D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...