Gå til innhold

råd til mp3/film spiller


kaerfA

Anbefalte innlegg

noen som har en god anbefaling til en mp3 spiller med god video avspilling.

Eneste jeg bryr meg om er god lyd og godt bilde, og stor nok skjerm til at film ikke er jævlig å se på.

Pris er jeg ikke sikker på .. men 4000 høres mye ut, jeg er ikke intressert i noe ant enn lyd og video.

 

4gb - 120 gb +++ har ikke såå mye å si for min del 4gb er selvfølgelig litt i minste laget men det hadde vel funka..

Endret av AfreaK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341
Cowon iAudio D2.

 

Den eier iPod på lydkvalitet.

Den har utvidbart minne.

52 timer musikk.

Har veldig god skjerm.

10 timer med video.

Støtter ogg, FLAC og WMA noe som iPod ikke gjør.

Du slipper iTunes, og den støtter Windows, Mac og Linux.

Den har høyere effekt til Headsetet. Dvs. Høyere lyd.

 

Link

Test

i_254276-564x376.jpg

9522041[/snapback]

Lenke til kommentar
Ranxeroz hvordan tror du det blir å se på film med 2,5" skjerm ?

Jeg kan ikke helt se for meg hvor stort 2,5 tommer er egentlig..

men cowon iaudio a2 har 4 tommer

og creative zen vision W har 4,2 eller no.

Zen W er billigst av de 2.

9522838[/snapback]

Sitter med en tommestokk her og det er veldig lite, ville nok ikke anbefale det. :p

1 tomme = 2,6 cm

Endret av Ranxeroz
Lenke til kommentar

Ville gått for en Cowon iAudio D2 etter dine behov. Selv har jeg gått for en 160GB iPod classic, mest fordi jeg virkelig trenger plassen. Samtlige sessonger med Friends i MPEG-4 går på omtrent 50GB, da er det omtrent 100 gig igjen til filmer, mine 30 gig med mp3, masse bilder osv. Dock med fjernkontroll og videokabler + at iPoden støtter utsignal i 480p gjør at jeg har alt for hånden når jeg docker den mot tven.

 

Alt dette kommer helt an på bruksmønster egentlig. Men D2en er enestående på lyd. Trenger man ikke det snevre som iPoden kan tilby, så kjøper man det ikke. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Min erfaring er at de som klager på at 2,5" er for lite til film er de som klager på at de ser dårlig. Har man ikke helt godt syn, fokus messig etc så kan det bli galt. Selv kan jeg se så mye film jeg gidder på 2.5", ikke noe problem. Skjemen på D2 har dessuten flere farger enn ipod og zvm som gjerne er de to andre 2.5" spillerne som blir nevnt, så videoene blir bedre å se på. For ikke å nevne at selv om h264 (som er videoformatet som ipod bruker) er veldig digg pga klomprimeringen, så er det satans tregt. Bruker over dobbelt så lang tid på å konvertere h264 til pspen som jeg bruker på å konvertere til d2'en.

Lenke til kommentar

jeg har ikke mulighet til å koble den ti lskjerm dessverre.. så jeg må kanskje ha 4 tommer ?

Har utrolig lyst på Zen W akkurat nå, ser det er masse ting jeg ikke trenger som inngang til digital kamera osv

 

Kom kjapt med tilbakemeldinger om du har no bedre no, må bestille innen 10 min nå :p

btw har http://www.strettoshop.no/PartDetail.aspx?...21;c:36135;r:pg god leveringstid ?

Lenke til kommentar
Min erfaring er at de som klager på at 2,5" er for lite til film er de som klager på at de ser dårlig. Har man ikke helt godt syn, fokus messig etc så kan det bli galt. Selv kan jeg se så mye film jeg gidder på 2.5", ikke noe problem. Skjemen på D2 har dessuten flere farger enn ipod og zvm som gjerne er de to andre 2.5" spillerne som blir nevnt, så videoene blir bedre å se på. For ikke å nevne at selv om h264 (som er videoformatet som ipod bruker) er veldig digg pga klomprimeringen, så er det satans tregt. Bruker over dobbelt så lang tid på å konvertere h264 til pspen som jeg bruker på å konvertere til d2'en.

9522993[/snapback]

Tror det med dårlig syn kan stemme ja. Jeg har dårlig syn og merker at hvis jeg ser en hel spillfilm på min Creative Zen Vision:M uten briller kan det bli ganske slitsomt. Men med briller er det ikke noe problem. Da har jeg sett film i over 2.5 timer. h.264 er ikke det egentlig beregnet på å brukes for store høyoppsløslige filmer, for å koprimere disse med minimalt kvalitets-tap? Med andre ord ikke for små mp3- eller videospillere?

Lenke til kommentar
Tror det med dårlig syn kan stemme ja. Jeg har dårlig syn og merker at hvis jeg ser en hel spillfilm på min Creative Zen Vision:M uten briller kan det bli ganske slitsomt. Men med briller er det ikke noe problem. Da har jeg sett film i over 2.5 timer. h.264 er ikke det egentlig beregnet på å brukes for store høyoppsløslige filmer, for å koprimere disse med minimalt kvalitets-tap? Med andre ord ikke for små mp3- eller videospillere?

9525300[/snapback]

Så det du sier er at med relativt normal syn så skal det gå bra å se på film på en så liten skjerm?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Min erfaring er at de som klager på at 2,5" er for lite til film er de som klager på at de ser dårlig. Har man ikke helt godt syn, fokus messig etc så kan det bli galt. Selv kan jeg se så mye film jeg gidder på 2.5", ikke noe problem. Skjemen på D2 har dessuten flere farger enn ipod og zvm som gjerne er de to andre 2.5" spillerne som blir nevnt, så videoene blir bedre å se på. For ikke å nevne at selv om h264 (som er videoformatet som ipod bruker) er veldig digg pga klomprimeringen, så er det satans tregt. Bruker over dobbelt så lang tid på å konvertere h264 til pspen som jeg bruker på å konvertere til d2'en.

9522993[/snapback]

Tror det med dårlig syn kan stemme ja. Jeg har dårlig syn og merker at hvis jeg ser en hel spillfilm på min Creative Zen Vision:M uten briller kan det bli ganske slitsomt. Men med briller er det ikke noe problem. Da har jeg sett film i over 2.5 timer. h.264 er ikke det egentlig beregnet på å brukes for store høyoppsløslige filmer, for å koprimere disse med minimalt kvalitets-tap? Med andre ord ikke for små mp3- eller videospillere?

9525300[/snapback]

h264 er ve ikk ement for noe spesielt, det er en god kodek som gir mye film pr MB, men til gjengjeld er det satans tregt å konvertere.

 

Tror det med dårlig syn kan stemme ja. Jeg har dårlig syn og merker at hvis jeg ser en hel spillfilm på min Creative Zen Vision:M uten briller kan det bli ganske slitsomt. Men med briller er det ikke noe problem. Da har jeg sett film i over 2.5 timer. h.264 er ikke det egentlig beregnet på å brukes for store høyoppsløslige filmer, for å koprimere disse med minimalt kvalitets-tap? Med andre ord ikke for små mp3- eller videospillere?

9525300[/snapback]

Så det du sier er at med relativt normal syn så skal det gå bra å se på film på en så liten skjerm?

9525307[/snapback]

 

Ja. Før jeg kjøpte HDTV foretrakk jeg ofte å sitte ved siden av 26" TVen og se på D2'en, fordi kvaliteten er mye bedre enn en TV. Bedre farger og tettere piksler, 320x240 er tross alt bare 1/4 av normal ikke-hdtv oppløsning, så du kan jo tenke deg hvor mye pikslene på en TV er blåst opp for å dekke 20-30". På en 2.5" skjerm har du derimot alt trykt sammen, så du kan nesten sitte med nesen inni spilleren og få "større" skjerm på den måten. Uten linser derimot har jeg ikke sjans til å fokusere, så det krever godt syn.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Å se film på iPoden, det går greit. Å lese teksting derimot, det er en annen historie. Jeg så hele Letters From Iwo Jima på iPoden, og etter det hadde jeg rett og slett vondt i øyene.

9525535[/snapback]

ja subtitles er noe annet, men vil vel tro at 95% av de som ser film on the run klarer seg uten på engelske filmer i alle fall

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...