ecko Skrevet 18. september 2007 Skrevet 18. september 2007 er det ulovlig med nintendo, sega og andre emulatorer? finnes jo en del spill som jeg vil spille igjen.
Beerian Skrevet 18. september 2007 Skrevet 18. september 2007 (endret) er det ulovlig med nintendo, sega og andre emulatorer? finnes jo en del spill som jeg vil spille igjen. 9521240[/snapback] Nei , em emulator er ikke et ulovlig program ! Men å piratkopiere spill derimot er ulovlig. Endret 18. september 2007 av Alastor
Patz Skrevet 18. september 2007 Skrevet 18. september 2007 Tviler nå virkelig på at noen kommer til å saksøke deg fordi du emulerer SuperMario på NES da. Det aller, aller meste av slikt er abandonware. Se: http://en.wikipedia.org/wiki/Abandonware
Wartom Skrevet 18. september 2007 Skrevet 18. september 2007 Nice :!: Har alltid lurt på hvor folk fant alle disse emulatorene. Litt nostalgisk spilletid for meg nå.
Rescue me Skrevet 18. september 2007 Skrevet 18. september 2007 Finnes Zelda Ocarina of Time emulator til PC, som er lovlig?
Alastor Skrevet 18. september 2007 Skrevet 18. september 2007 The term abandonware is used to make copying software appear legitimate, in the case where the software is still under copyright protection.[2] Some companies actively defend their old copyright, such as WordPerfect and LucasArts. Some companies have released their old work into the public domain. Most companies have not made an active statement either way. Linker og sider for hvordan man finner slikt er fjernet fra tråden.
Rescue me Skrevet 18. september 2007 Skrevet 18. september 2007 Finnes Zelda Ocarina of Time emulator til PC, som er lovlig? 9524065[/snapback] Fant visst den på litt ulovlige sider, så trenger ikke hjelp .
Alastor Skrevet 18. september 2007 Skrevet 18. september 2007 For å svare på spørsmålet, så er ikke en emulator ulovlig i seg selv, men å laste ned spill til bruk i en slik emulator man ikke har kjøpt er derimot ikke lov.
Eurofag Skrevet 18. september 2007 Skrevet 18. september 2007 Nice :!: Har alltid lurt på hvor folk fant alle disse emulatorene. Litt nostalgisk spilletid for meg nå. 9524035[/snapback] Jeg vil kanskje anbefale deg å ikke gjøre det. Jeg hadde også masse nostalgi knyttet til gamle spill og fikk derfor tak på en emulator. Spillene holdt ikke akkurat mål, og jeg innså at jeg nok ble nok fascinert av litt andre ting for 15 år siden enn i dag. Jeg kutta ut emulatoren og valgte å leve med de gode minnene i stedet
Wartom Skrevet 19. september 2007 Skrevet 19. september 2007 Nice :!: Har alltid lurt på hvor folk fant alle disse emulatorene. Litt nostalgisk spilletid for meg nå. 9524035[/snapback] Jeg vil kanskje anbefale deg å ikke gjøre det. Jeg hadde også masse nostalgi knyttet til gamle spill og fikk derfor tak på en emulator. Spillene holdt ikke akkurat mål, og jeg innså at jeg nok ble nok fascinert av litt andre ting for 15 år siden enn i dag. Jeg kutta ut emulatoren og valgte å leve med de gode minnene i stedet 9524139[/snapback] Haha, jeg tar deg på ordet Holder meg til high-graphic, low-gameplay spill da. (Bare en spøk, don't 33t me.)
Saggy Skrevet 19. september 2007 Skrevet 19. september 2007 De fleste nintendo spill dukker jo opp for tiden på VC til Wii, noe som gjør dem til langt fra abandonware...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå