Gå til innhold

Leter etter en liten forsterker

wikket

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg leter nå etter en liten forsterker, har kjøpt meg noen høyttalere på 8 ohm, 88 db(/mW), som jeg skal koble forsterkeren til. Det er for meg svært viktig at forsterkeren (og en evt cd-spiller) er "liten", dvs ikke full size.

Størrelse: Lite ca (30x10x30) (BxHxD). Full størrelse er uaktuelt.

Effekt: Usikker på dette, >30 W i 8 ohm kanskje

Design: Bør se bra ut, dette utelukker cambridge sine utstikkende metallstumper, og egentlig også de rimlige NAD-forsterkerene siden de har grei svart front, men billig grå topp/sider noe som ikke ser ut.

Pris: <5000 kr totalt, <4000 for forsterker om det ikke følger noen cd-spiller naturlg med i et "sett"

Tenkte meg egentlig denon dra-f102, men jeg er nå litt redd for at de ikke yter nok watt, 35W i 4 ohm, samt at de kanskje har litt mye display. Greit nok med et på cd-spilleren, men et stort på både spiller og forsterker virker litt overdrevet.

Sliter med å finne alternativer..

Endret av wikket
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Jeg leter nå etter en liten forsterker, har kjøpt meg noen høyttalere på 8 ohm, 88 db(/mW), som jeg skal koble forsterkeren til. Det er for meg svært viktig at forsterkeren (og en evt cd-spiller) er "liten", dvs ikke full size.

Størrelse: Lite ca (30x10x30) (BxHxD). Full størrelse er uaktuelt.

Effekt: Usikker på dette, >30 W i 8 ohm kanskje

Design: Bør se bra ut, dette utelukker cambridge sine utstikkende metallstumper, og egentlig også de rimlige NAD-forsterkerene siden de har grei svart front, men billig grå topp/sider noe som ikke ser ut.

Pris: <6000 kr totalt, <4000 for forsterker om det ikke følger noen cd-spiller naturlg med i et "sett"

Tenkte meg egentlig denon dra-f102, men jeg er nå litt redd for at de ikke yter nok watt, 35W i 4 ohm, samt at de kanskje har litt mye display. Greit nok med et på cd-spilleren, men et stort på både spiller og forsterker virker litt overdrevet.

Sliter med å finne alternativer..

9520612[/snapback]

Se om Mission Cyrus kan være noe for deg.Små og fantastisk gode!!I tillegg koster de ikke skjorta

http://www.cyrusaudio.com/content.asp?ContentID=21

Mvh Rune

Endret av ulfsn
Skrevet

Takk for svar så langt, men cyrusen så ut som en nintendo, teac så ut som noe man har på jobben om man jobber i NASA og thinkGeek så ut som en ps2... Er kanskje jeg som er kresen

I grunn vil jeg ha noe som ser ut som en vanlig stor forsterker, bare litt mindre. I.e samme enkle design i frontpanelet. Kan godt ha display, men må heller ikke.

Specsa så jeg ikke på, så rett og slett for dårlig ut..

Men takk for engasjementet så langt =)

Skrevet
Takk for svar så langt, men cyrusen så ut som en nintendo, teac så ut som noe man har på jobben om man jobber i NASA og  thinkGeek så ut som en ps2... Er kanskje jeg som er kresen

9521388[/snapback]

Kanskje er vel å være litt mild? :p

Alle disse er gode forsterkere, så da kan vel jeg komme med en til.

DENON DRA/DCD-F102

Skrevet

Hehe, nah, synes oppriktig de var stygge å se på.. Store forsterkere flest ser jo ok ut, mens de små tydeligvis lages stygge for å få "særpreg" eller kulhet eller hva det nå skal kalles..

Er vel ikke for mye forlangt å se etter enkelt og stilrent design. Vil jo kun ha en stor en som er krympet i ytelse men ikke design. Ser ut som om onkyo har skjønt det, men disse ligger nok litt over min prisklasse.. Eller kanskje jeg må ut med såpass

ONKYO A-933

http://www.sas-audio.dk/00002/00010/00104/

Herlige 80 W i 8 ohm perfekt, nesten perfekt design (liker ikke at fronten er konkav)

27,5 cm i bredden, herlig... den er digital though, vet ikke om jeg liker det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...