Gå til innhold

Clocking av E6300 + MS7235 MSI kort.


Anbefalte innlegg

Hei jeg trenger litt hjelp, har et MS7235 neo-f hovedkort.

Jeg vil clocke prosessoren min (E6300 6step) og kingston pc6400 (800mhz).

Problemet er som følgenede. HK kjører noe som heter coreStatus ting, det denne funksjonen gjør er å automatisk styre cvolten og får derfor ikke styrt det selv. Noen forslag? Jeg vil nødig sette opp FSB når jeg ikke kan stille multiplier eller volt selv :\

 

dessverre ikke tid til å utfylle mer info nå, men står mer i posten her

Endret av noaim87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klart du kan øke fsb uten å øke spenninga.Det er jo alles drøm det :) Bare se hvor langt det går uten spenningsøkning.Er du heldig,kan du havne på 2.8ghz på standard volt.Kansje 3.0ghz.

 

Et annet moment er minnet,som ihvertfall skal klare 2.8ghz 1:1.

 

Det vil nok være hovedkortet ditt som stopper deg rimelig tidlig vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Takk for svar :)!

En ting jeg må legge til ettersom det du svarte er...

jeje.jpg

Den auto stiller diverse ting. Jeg kan endre på:

CAS# latency, RAS# to CAS# delay, RAS# precharge i bios.

Multipliern er låst, volten er låst. Derfor lurer jeg på hvordan jeg burde gå frem. Sette ned ram hastigheten til 667 og kjøre opp FSB for ram og minne slik at rammen ikke ryker under klokkingen? (Får ikke satt minnet til 1:1 :\... den auto stiller seg. (tror jeg) ) Den setter også automatisk ned core speeden ved idle og opp når den jobber på load. Har everest og prime95 for stresstest når jeg kommer igang... og CrystalCPUUI/cpu temp og z-cpu for å monitore at ting ikke går for høyt. Noe mer jeg burde være obs på? :)

 

Viften, artic silver og cleaner kommer på døren snarest så blir spennende å se hvor lavt jeg kan få cpu'en ned ved idle! :D

Endret av noaim87
Lenke til kommentar

Takk skal du ha, tusen takk for all hjelp :love:

Kan ta og poste slutt resultat her senere ikveld! :)

 

Der kom vifta ja, her er et lite bilde av kjøleribben :p

DSC010032.jpg

 

By the way, jeg fant ut at den har en annen type funksjon for klokking innebygget. Den har en del forskjellige modus hvor den klokker 1, 2, 4, 6, 10, 15x FBS. Så opp i opp vil den kunne gå til høy nok (X * 7) x 15 så må regne om å begynne veldig lavt med FBS.

Endret av noaim87
Lenke til kommentar

Jaja, den "funksjonen" som skulle fungere som klokkings funksjon var ikke til mye hjelp så kom til en stopp på 2331.24, 24% overclock :\... Cpu'en ligger på 52 grader ved full load (pride og everest på strestest), blir vel hovedkort som kommer nestegang ved innkjøp. Har utrolig lyst til å få prosessoren høyere, spennende å drive med OC fant jeg fort ut :D

Lenke til kommentar

Jeg får ikke rørt volten :p... den holder seg på 1.35 ca hele tia, autoadjuster hvis nødvendig. Super pi gikk ned fra 12 sekunder til 10 på 512kb testen. ligger på rundt 40-45 på idle og 52 på max load så skulle fint klare å øke med en god del mer, synd at HK stopper ved 333 fsb.

 

bleaeh.jpg

Lenke til kommentar

Hovedkortet stopper ved 333, er fornøyd så langt... kjører dønn stabilt, men vet den finfint hadde gått opp til ihvertfall 2.5-2.6 uten for mye varme. Og hvis jeg kunne stilt vcore hadde jeg trolig kunne gått høyere :\

 

Men ja en ide å kjøpe ny prosessor, har hatt denne en stund nå. Venter til crysis kommer ut så blir det oppgrader :D!

Endret av noaim87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...