Gå til innhold

TV2HD testvinner! Compaq Presario F55OEO...


Shoo

Anbefalte innlegg

Så på TV2 Hjelper Deg at Compaq Presario F55OEO ble kåret til testens vinner når det kom til bærbare PC-er.

 

Hvordan er testvinneren i forhold til f.eks Asus 15.4" Core Duo T2450?

 

Jeg selv sitter å vurderer Asus'en, da den oppfyller kravene mine...

 

Er på utkikk etter ny skole-bærbar, og da hadde det vært kjekt å ikke bruke for mye av skolepengene på bærbar, men men, litt må jo til for å få en ordentlig bærbar...

 

Noen som har noe å si om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så på TV2 Hjelper Deg at Compaq Presario F55OEO ble kåret til testens vinner når det kom til bærbare PC-er.

 

Hvordan er testvinneren i forhold til f.eks Asus 15.4" Core Duo T2450?

 

Jeg selv sitter å vurderer Asus'en, da den oppfyller kravene mine...

 

Er på utkikk etter ny skole-bærbar, og da hadde det vært kjekt å ikke bruke for mye av skolepengene på bærbar, men men, litt må jo til for å få en ordentlig bærbar...

 

Noen som har noe å si om dette?

9517787[/snapback]

 

 

Testvinneren er etter min mening mye svakere ut enn både kravene du har stilt (se f.eks. minne og prosessor).

 

Vil absolutt anbefale deg å bruke 1500,- mer.

 

Uten å ha lest testen, vil jeg tro at Tv2 har testet de som rene student-PC-er, dvs til surfing, skriving og chatting.

 

Jeg ser at du tenker å spille litt, og litt fotoredigering, og vil da absolutt anbefale deg å heller gå for Asusen (ev. andre forslag som andre kommer med).

Lenke til kommentar

Teknofil.no har også testet Compaq Presario F550EO. De gir den terningkast 2. Jeg går ut ifra at TV2 har vurdert denne opp mot pris, og da er vel den best. Resten av maskinene hadde bare VHBasic. Teknofil har vurdert den i forhold til det du får mot å betale 1000-1500,- mer. Da faller F550EO gjennom. 3,1 kg er tungt men den er tynn, om det hjelper.

 

Jeg vet ikke hvilke maskiner som vil passe deg best. Er selv på jakt etter en billig 13" eller så med VHP. Blir å slepe den land og strand rundt... :)

Lenke til kommentar

Værken Teknofil.no eller TV2 er særlig overbevisende når det gjelder tester av ting og tang (Canon Eos 400D testen til Teknofil.no anyone?).

 

Asusen er overlegen til de grader.

 

edit: HjemmePC presterer å gi en Maskin med dobbelt så mye RAM (FSC) lavere score på minnedelen av testen enn vinneren... forklar det noen?

 

edit2: direktelink til HjemmePC testen for TV2

 

http://www.hjemmepc.no/tester/article158270.ece

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

HP-Compaq er noe møl, uten å bruke noen flere linjer på å gå inn på hvorfor.

 

Vil du ha en bra maskin med mye for pengene kjøper du en Fujitsusiemens 2530 med T5500 CPU , ATI X2300HD GPU og 1GB minne til 6999,-

 

Den er rask, lydløs, og veldig behagelig viftelyd når vifta først går, og kan brukes til spilling.

 

Asus er som regel meget bra hardware men er elendige på støynivå og varmeutvikling, bråkete vifter ofte. Har 2 stk. Asus bærbare jeg har rett og slett pakket vekk / lagt på hylla pga. støynivået.

Lenke til kommentar

Hehe...jo gå gjerne litt inn på hvorfor HP-compaq er noe møl siden jeg vurderer å kjøpe den. Merkelig dersom hardware.no har tatt så feil i sin test som du åpenbart hevder.

 

HP-Compaq er noe møl, uten å bruke noen flere linjer på å gå inn på hvorfor.

 

Vil du ha en bra maskin med mye for pengene kjøper du en Fujitsusiemens 2530 med T5500 CPU , ATI X2300HD GPU og 1GB minne til 6999,-

 

Den er rask, lydløs, og veldig behagelig viftelyd når vifta først går, og kan brukes til spilling.

 

Asus er som regel meget bra hardware men er elendige på støynivå og varmeutvikling, bråkete vifter ofte. Har 2 stk. Asus bærbare jeg har rett og slett pakket vekk / lagt på hylla pga. støynivået.

9519702[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...