Gå til innhold

Valg av skjermkor


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Etter en økonomisk _svært_ vellykket bursdag er jeg endelig gjeldsfri og har 6000KR.

 

For en stund tilbake eksploderte PC-en min, og dette førte til at jeg måtte kjøpe nye deler, og da var jeg veldig blakk, så oppsettet ble :

 

IntelP Core2Duo E6300

Abit AB9-Pro

2GB DDR2 Twinmos

Hiper Type-R 580W

Samsung Spinpoint 250GB + Maxtor 160GB (Hadde fra før)

..Og så, det store problemet: PowerColor Radeon x1300 Series

 

Skjermkortet valgte jeg pga pengemangel, og nå er det tid for oppgradering.

 

Fikk et tilbud av en her på forumet om å få dette (Gainward GeForce 7600GT) til 500,-.

 

Hadde det ikke vært for rabatten hadde jeg ikke tenkt på akkurat det kortet i det hele tatt, men selvom jeg har penger nå vil jeg ikke sløse dem vekk med en gang.

 

Jeg har også sett på dette kortet. (8800GTS 500M)

 

Så det jeg lurer på er:

* Hvor lenge vil 7600GT holde, er det vits å kjøpe det selvom

jeg får det billig?

 

* Er det lurere å kjøpe 8800GTS da det vil holde lengre OG

kjøre nyere spill bedre? Og hvor mye bedre er 8800GTS?

 

* Er det nok kraft i PSU'n min ?

 

 

 

Merk: Det er 320MB versjonen av 8800GTS.

Endret av Startfanet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du ikke skal spille, ville jeg beholdt x1300-kortet. Om spilling er et tema ville jeg uten tvil gått for 8800-kortet.

 

Jeg gikk fra et X800XT-kort til 8800 GTS 320 MB, og det var en ny verden som åpenbarte seg for meg. Uten tvil verdt hvert eneste øre. Jeg kjenner ikke til ATI X1xxx serien, men 8800 er nå i alle fall DX-10 kompatibelt med tanke på Vista og spill seinere.

 

Jeg har lik PSU som deg, og kjører 7 harddisker mer enn deg. Har ingen problemer med den :thumbup:

 

Du må se på mine meninger som subjektive, og er det andre som argumenterer mot mine synspunkter, skal jeg ikke kverrulere på det :!:

Endret av xlpuma
Lenke til kommentar

Du kan kjøre System Requirements Lab

Du vil da få en pekepinn på hvor godt maskinen din yter i en god liste av spill.

Du vil også få en grafisk visning på hva som eventuelt bør byttes ut.

 

Som du ser (Ved å klikke på bildet) har jeg kjørt en test og sett om jeg kan spille Age of Conan på min PC.

Som testen viser, er prosessoren min mr en god nok til spillet. Ram er så vidt over minimumsgrensen, så der bør jeg oppgradere før jeg eventuelt skaffer spillet. Grafikk kortet er også brukbart, men må oppgraderes om jeg vil ha noe over medium/low setting på spillet.

 

105458.jpeg

Lenke til kommentar

Takk for tipset, Svenni212000, men får ikke tjenesten til å fungere. Nå jeg kjører det står den på "Download" i evigheter og ingenting skjer. Eller, jo, noe skjer: Nettleseren min ( FireFox) Fryser og jeg må restarte.

 

Prøvd å skru av brannmur, og tillot alt som kom opp av Java/ActiveX

Endret av Startfanet
Lenke til kommentar

SystemReqLab funket i iExplore. :)

Kjørt flere tester, og alltid skjermkortet som gjør at jeg ikke kan kjøre på recommended f.eks i Bioshock og World in Conflict.

 

Men nå er jeg veldig usikker. Har egentlig bestemt meg for 8800GTS 320mb, men vil det holde til Chrysis og de nye DX10 spilla? Kommer ihvertfall til å vente noen dager til folk har fått testet Chrysis ( Demo 25. sept).

 

Og noen som vet noe om hvilken produsent som er best, og om det har noe å si? ( MSI, Gainward, Asus, XFX, Club3D osv )

 

I tillegg kommer jo det jo et nytt Radeonkort som skal holde samme nivå som 8800GTS 320MB bare med mer GPUram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...