Gå til innhold

[løst]Netshop har mistet laptopen min må vist amelde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men har du mottatt RMA-nummer? Det skal du finne igjen når du logger deg inn på nettsiden til Netshop. Hvis du har sendt inn en PC uten å sende med et RMA-nummer, er det ikke rart at det blir litt vanskelig for Netshop.

 

RMA-nummer finner du under Min konto -> retur -> sjekk returstatus

9518803[/snapback]

 

Men har det blitt bekreftet at PC-en ble mottatt av netshop? For hvis ikke hjelper jo ikke RMA-nummer noe særlig, da netshop kun da har godtatt at kjøperen sender inn PC-en for sjekk.

Lenke til kommentar

Dersom du betalte med kort på posten, så skal du få et transaksjonsnr. på kontoutskriften din. Via dette kan kanskje posten klare å gi deg et sporingsnr. ? For dette er det eneste, slik jeg ser det, som kan knytte din betaling til den aktuelle sendingen.

 

De fleste kort har også en eller annen form for forsikring, spør om banken /kortselskapet kan hjelpe deg ...

 

Men når dette er sagt, så er faktisk sendekvitteringen et viktig verdipapir! Og selv om dette ikke hjelper trådstarter, så kan denne leie saken være en nyttig påmindelse til oss alle om å ta vare på disse.

Endret av drbo
Lenke til kommentar

For det første synes jeg enkelte er vel kritiske overfor trådstarter når det gjelder at han ikke har/finner innleveringsbekreftelsen/sendingsnr. Han opplyser jo om at han i mellomtiden har flyttet, og de fleste av oss vet at det er mye som "blir borte" for en periode eller permanent under slike omstendigheter. Selv de av oss som er "papirsamlere".

 

Og det er ikke mulig å legge så store krav på forbrukere at de fra egen side skal kunne dokumentere alt, selv om man bør oppbevare så sikkert som mulig alt som kan kalles verdipapirer. Hva med tyveri, brann etc som årsak til at dokumentasjon forsvinner. Dersom dette skal være krav, kreves det faktisk at vi må oppbevare alt slikt i innbrudds og brannsikre omgivelser (noe som for en privatperson i realiteten er bankboks). En safe til en del tusenlapper er ikke god nok.

 

Derfor bør rutiner hos en profesjonell aktør (som Netshop) være minst som følger.

  • Alt som kommer inn skal logges, og gis RMA eller lignende. Selv om det skulle være returer som ikke er gitt RMA/registert før de kom.
  • Alle kundesamtaler i service/support skal logges, dvs. ikke at de skal tas opp, men at tidspunkt og hvem man snakker med skal noteres. Selv om enkelte mener at man må bruke mail for dokumentasjon, er telefon et helt lovlig kommunikasjonsmiddel.
  • All annen kommuniksjon skal logges på samme måte.

Sannsynligheten for avvik (menneskelige feil), skal være minimal, og i et tilfelle slik som trådstarter beskriver med hele 5 - 6 telefoner skal det ikke være mulig.

 

Og slike krav er ikke primært av hensyn til kunden, men like mye for at selskapet ikke skal ha åpninger for utro tjenere, samt at de skal kunne vise at rutinene er gode nok i en tvistesak. Jeg tror nok at i en tvistesak vil den profesjonelle parten tape på stående fot dersom dette blir ord mot ord, og han ikke kan verifisere at interne systemer er gode. Rett og slett fordi det vil bli stilt strengere krav til den profesjonelle part.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar
jeg har ikke motatt noen som helst informasjon på att noe var motatt ikke noe saks nr ingen ting. men jeg tok jo for god fisk, att når Netshop ringte til meg og forhørte seg om jeg godtok reperasjonen att di viertfall hadde motatt pakken!! derfor tenkte jeg ikke så mye på denne lille lappen lenger .. jeg vet att jeg burde tatt vare på denne lappen, men nå har jeg jo ikke det så jeg får prøve og løse dette på en annen måte

9518730[/snapback]

Jeg spør igjen, siden jeg aldri egentlig fikk noe svar: Har du ikke fått et RMA#? Du skal jo få et RMA# som pakken skal merkes med før du sender noe som helst i retur.

Om du har sent inn maskinen uten å på forhånd ha avtalt med dem at den skal sendes inn, og dermed mottatt et RMA# for innsendingen, tror jeg saken din stiller seg særdeles svakt. Særlig når du ikke engang har bevis for at du faktisk har sent noe som helst.

 

For å klargjøre i tilfelle du missforstår: RMA# er noe man skal få før man sender noe som helst tilbake til en nettbutikk eller en produsent. Først kontakter man nettbutikk/produsent og forklarer situasjonen. Dermed gir produsent/nettbutikk deg godkjennelse for returnering ved å gi deg et RMA# som pakken skal merkes med når du sender den.

 

Slik jeg forstår situasjonen:

 

+Du har bare sent inn pc, uten å avtale dette med netshop slik man skal gjøre

+Du har ikke tatt vare på bevis for at du faktisk har sent noe som helst

= "You're screwed"

 

Jeg syns jo klart det er synd på deg, men du kan i grunnen egentlig ikke klandre noen andre enn deg selv.

Lenke til kommentar

Hei, det har jeg nemlig fått beskjed om akkurat det samme greie. Men hadde RMAnr så da måtte de leter etter..! Da fikk den tilbake etter noen uker :whistle:

 

Ja da en ny Netshop sak . så att det ligger en del fra før ..

 

tenkte bare jeg skulle spørr om det var noen som hadde noen gode råd om hvordan jeg kan gjøre dette

evt advare folk om og tavare på sendings lapper

 

Historen : jeg kjøpte en Zepto noe for en stund siden .. den har fungert mer eller mindre glimrende den .. så plutselig røyk hardisken .  sluttet bare og virke ville ikke bli skrevet til ..  :whistle:

 

så den 25 juli sendte jeg inn PC-en på reperasjon under garanti tiden på er på 2 år dette gikk helt greit ..

 

så gikk det en stund så ringte det opp en hyggelig kar fra Netshop som sa att han ikke hadde helt lik harddisk men han kunne sette inn en litt mindre men som var 7200 Rpm isteden for 5400 rpm som orginalt stod i ..

 

dett godtok jeg og da fikk jeg bedsjed om att han skulle få sendt den den dagen ..

 

det en stund og ingen ting kom

 

så jeg tok en tlf og fikk bedskjed om at det virket som om posten hadde mistet pakken min og t de skulle ta kontakt med posten og komme tilbake til meg i slutten av dagen ( dette var litt over 3 uker siden nå )

jeg hørte ingen ting så jeg lot det vente noen dager ( tenkte jeg skulle gi dem en kjangs til og fikse opp i dette )

 

så ringte jeg opp igjen og fikk igjen bedsjed om att det skulle se på det Nå og ringe meg opp igjen ..

 

jeg ventet 2 dager uten og høre noen ting så ringe jeg opp igjen og nå sa de att det virket som om maskinen aldri var sendt og att den måtte ligge en plass der borte .. de skulle snakke med tenikkerne og få dem til og lete.

 

så ventet jeg 4 dager før jeg ringte .. ( dette er i dag ) ettersom  de aldri ringer meg opp så tok jeg kontakt igjen ..

 

denne gangen sa de att de ikke hadde registrert att lapptopen var komt fram tl dem en gang .. at det ikke stod noen sak på navnet mitt .. og etter og ha snakket med teknikkerne så var det heller ingen der som hadde kjenskap til og ha jobbet med den

 

jeg prøvdt selsagt og forklare att jeg hadde jo snakket med dem flere ganger og hvær gang fant de saken min og skulle se nermere på det ..

 

det virker ivertfall som om de har slettet saken eller noe .

 

så spurte de etter sendings nr , OJ OJ Oj , dette har jeg ikke lenger ..

jeg holder fortiden på og flytte inn i hybel og har nok kastet denne i rotet . finner den ivertfall ikke .

 

posten har ingen logg og det er ingen måte og få tak i denne igjen

 

så da sier bare netshop nei vi har ikke fått noen laptop .. har du ikke sending nr  ?

 

og dermed er laptopen min til 12 000 kr borte vekk og tapt

 

eneste jeg egenligt sitter igjen med er håpet om att de finner den ..

 

det jeg nå mest sanlynlig må gjøre er og anmelde Netoshop for og få politiet til og hente ned telefon opplysningne over de som har ringt til meg. slik att jeg kan finne ut hvilket intern nr som har ringt og videre vilken person som har jobbet med min maskin

 

 

 

 

Beklager skrive feil som det garantert er masse av ( det er en av grunnene til att jeg må ha pc og jeg er dysletiker )

9512869[/snapback]

Lenke til kommentar

@cyclo:

 

Det finnes intet i lovverk eller info i vanlig garantiinformasjon som sier at man må ha RMA# før man sender inn noe som helst. RMA# er en praktisk forordning som nettbutikker og leverandører benytter for å få hensiktsmessige og gode rutiner, blant annet unngå enkelte ting som klart ikke er garanti eller reklamasjon. Om jeg skulle sende en bærbar PC som ikke var meldt inn via retursystemet til Netshop med nødvendig dokumentasjon vedlagt, må de håndtere den med sikre rutiner.

 

Altså, det er ikke noe juridisk krav til RMA#.

 

Og som enkelte har påpekt, Netshop sine rutiner er ikke gode nok på dette området.

 

Men det er også klinkende klart at trådstarter vil ha problemer så lenge han ikke på en eller annen måte kan verifisere at PC-en er sendt inn, da blir det ord mot ord, noe som er vanskelig nok å løse i rettssalen.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar
DERSOM trådstarter har rett i sine påstander, synes jeg det ikke er grunn for å klage fordi han har rotet bort sendingslappen. Jeg pleier å ta vare på slikt frem til jeg vet at pakken er fremme hos mottaker, og de har bekreftet dette. Det har Netshop gjort, i og med at han ble oppringt. Da burde det være greit å kvitte seg med slikt..

 

Jeg har også erfaring med å ha sendt inn PC til Netshop uten å få noe returnummer/mail på dette, så jeg ser ingen grunn til å trekke tvil om trådstarter her heller.

 

Dere må da være enig i at det er en større tabbe å rote bort en PC, enn å rote bort et ark?

9518537[/snapback]

 

Vel det er mystisk,for om jeg ønsker å sende inn et produkt og tar kontakt med Netshop, får jeg alltid et rma nr dette uansett om jeg kontakter den via mail,deres webside eller pr telefon,som regel kommer rma nr på mail menst samtalen pågår,eller i løpet av samme dag,så dette bør finnes .

Hva som er størst tabbe kan diskuteres,for uansett hva du sender om det er en binders eller en bil,så er det det lille arket som er din kvittering og som viser at du har sendt varen . :hmm:

Lenke til kommentar
Ja, men hvis han har mottatt et RMA-nummer på e-post, så har han i allefall et utgangspunkt. Da kan Netshop se at hvilken sak det dreier seg om. Hvis han ikke har RMA-nummer, kvitteringer eller pakkespor-nummer, blir det jo veldig vanskelig.

9518843[/snapback]

nei fikk aldri noe RMA Nr - Jeg ligger ikke inne med noe Sak på netshop sine sider ingen ting. eneste bekreftelsen jeg fikk var en tlf fra en av service teknikkerene om att han hadde reparet PC-en og att han skulle sende den . den dagen .

 

 

Tusen takk NightFlare det trengte jeg fakstisk. da er det nokk slik det er hos posten viss flere en meg får samme bedsjed .. ikke bare noe de sier .

fantastisk att du faktisk ringe .. :) setter pris på det.

 

jeg har jo kvteringer på kjøpet og alt slik jeg mistet en lapp og det etter att jeg hadde fått en bekreftelse på att den va på veg tilbake til meg i posten ( da tenke jo dumme meg att jeg ikke tregte denne lappen lenger etter som den var på veg tilbake )

 

jeg har reparet PC-en en gang før hos netshop og da gjorde jeg akurat samme prosedyre fylte ut skjemat som ligger på deres hjemme sider og sendte inn .. men den gangen ble et opprettet RMA nr . men ikke denne gangen . altså ting kan tyde på att de enten har slettet saken eller att den aldri ble registrert skikelig.

 

jeg har undersøk litt på love og det er nokk ord på ord det kommer ned til . men den PC-en må jo ligge eit eller annet sted .. håper bare de tar dette alvoligt nokk og kikker på det ..

 

jeg har selv jobber som service teknikker en liten periode . hos Lefdal og jeg vet ikke hvordan de gjør det andre plasser men når alt tyder på att det er vi som hadde gjort en feil så gorde vi opp for oss . om bare for og beholde kunden og få gode tilbake mld.

Lenke til kommentar
For det første synes jeg enkelte er vel kritiske overfor trådstarter når det gjelder at han ikke har/finner innleveringsbekreftelsen/sendingsnr. Han opplyser jo om at han i mellomtiden har flyttet, og de fleste av oss vet at det er mye som "blir borte" for en periode eller permanent under slike omstendigheter. Selv de av oss som er "papirsamlere".

Jeg er ikke en slik papirsamler, men likevell tar jeg alltid vare på f. eks. sporingsnummeret ved RMA eller lignende, helt til saken er løst. På samme måte som man tar vare på en bestillingsbekreftelse inntil bestillingen faktisk er levert. Skulle tro at slikt er vanlig praksis, og et sporingsnummer er faktisk rett og slett en tallrekke, som man enkelt kan notere seg ned hvor som helst.

Og det er ikke mulig å legge så store krav på forbrukere at de fra egen side skal kunne dokumentere alt, selv om man bør oppbevare så sikkert som mulig alt som kan kalles verdipapirer. Hva med tyveri, brann etc som årsak til at dokumentasjon forsvinner. Dersom dette skal være krav, kreves det faktisk at vi må oppbevare alt slikt i innbrudds og brannsikre omgivelser (noe som for en privatperson i realiteten er bankboks). En safe til en del tusenlapper er ikke god nok.

Enig der. Men om man ikke har klart å ta vare på dokumentasjonen, må man i hvertfall klare å sannsynliggjøre at det har skjedd. F. eks. ved manglende kvittering kan kontoutskrift som viser kjøpet benyttes, etc.

Derfor bør rutiner hos en profesjonell aktør (som Netshop) være minst som følger.

  •  
  • Alt som kommer inn skal logges, og gis RMA eller lignende. Selv om det skulle være returer som ikke er gitt RMA/registert før de kom.
     
  • Alle kundesamtaler i service/support skal logges, dvs. ikke at de skal tas opp, men at tidspunkt og hvem man snakker med skal noteres. Selv om enkelte mener at man må bruke mail for dokumentasjon, er telefon et helt lovlig kommunikasjonsmiddel.
     
  • All annen kommuniksjon skal logges på samme måte.
     

Sannsynligheten for avvik (menneskelige feil), skal være minimal, og i et tilfelle slik som trådstarter beskriver med hele 5 - 6 telefoner skal det ikke være mulig.

 

Og slike krav er ikke primært av hensyn til kunden, men like mye for at selskapet ikke skal ha åpninger for utro tjenere, samt at de skal kunne vise at rutinene er gode nok i en tvistesak. Jeg tror nok at i en tvistesak vil den profesjonelle parten tape på stående fot dersom dette blir ord mot ord, og han ikke kan verifisere at interne systemer er gode. Rett og slett fordi det vil bli stilt strengere krav til den profesjonelle part.

9518873[/snapback]

For det første synes jeg det er rart at netshop i det hele tatt godtar retur uten RMA. Vanlig praksis er jo å avvise slike returer i det fulle og hele. Forøvrig kan det tenkes at man klarer å argumentere med at man ikke har noe som helst ansvar for ting som er levert uten at det på forhånd er godkjent.

Synes det skulle være underlig om man skulle pålegge div. firma ansvar for alt de mottok i posten.

Lenke til kommentar
Dersom du betalte med kort på posten, så skal du få et transaksjonsnr. på kontoutskriften din. Via dette kan kanskje posten klare å gi deg et sporingsnr. ? For dette er det eneste, slik jeg ser det, som kan knytte din betaling til den aktuelle sendingen.

 

De fleste kort har også en eller annen form for forsikring, spør om banken /kortselskapet kan hjelpe deg ...

 

Men når dette er sagt, så er faktisk sendekvitteringen et viktig verdipapir! Og selv om dette ikke hjelper trådstarter, så kan denne leie saken være en nyttig påmindelse til oss alle om å ta vare på disse.

9518830[/snapback]

 

 

det ble sendt fra en post i butikk plass . så transasjons nr tror jeg ikke hjelper så mye

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

@OlafHans:

Er du her med "topp-posting" og "mega-quote" igjen?

Kan du være så vennlig å la være? Dette er ikke mail(Outlook), men ett forum med visse regler/standarder som det er greit å følge.

 

Forøvrig synes jeg Cyclo har fått med seg det vesentlige her.. :)

@Bolson:

En liten tankevekker:

Jeg tror ikke trådstarter har forsøkt en "dumping" (slik noen gjør når de ikke får solgt bilen sin). Tenker da på å "miste" PC-en i posten for så å "kreve" noen for erstatning.

Men dette hender faktisk.

Ikke ta alt noen sier/skriver for "god fisk".

Det er heller ikke noen automatikk i å måtte legge skyld/kritisere en Webshop i slike tilfelle.

Jeg tviler sterkt på at alle webshop har en slik logg som du ser ut til å kreve.

Lenke til kommentar
For det første synes jeg enkelte er vel kritiske overfor trådstarter når det gjelder at han ikke har/finner innleveringsbekreftelsen/sendingsnr. Han opplyser jo om at han i mellomtiden har flyttet, og de fleste av oss vet at det er mye som "blir borte" for en periode eller permanent under slike omstendigheter. Selv de av oss som er "papirsamlere".

 

Og det er ikke mulig å legge så store krav på forbrukere at de fra egen side skal kunne dokumentere alt, selv om man bør oppbevare så sikkert som mulig alt som kan kalles verdipapirer. Hva med tyveri, brann etc som årsak til at dokumentasjon forsvinner. Dersom dette skal være krav, kreves det faktisk at vi må oppbevare alt slikt i innbrudds og brannsikre omgivelser (noe som for en privatperson i realiteten er bankboks). En safe til en del tusenlapper er ikke god nok.

 

Derfor bør rutiner hos en profesjonell aktør (som Netshop) være minst som følger.


  •  
  • Alt som kommer inn skal logges, og gis RMA eller lignende. Selv om det skulle være returer som ikke er gitt RMA/registert før de kom.
     
  • Alle kundesamtaler i service/support skal logges, dvs. ikke at de skal tas opp, men at tidspunkt og hvem man snakker med skal noteres. Selv om enkelte mener at man må bruke mail for dokumentasjon, er telefon et helt lovlig kommunikasjonsmiddel.
     
  • All annen kommuniksjon skal logges på samme måte.
     

Sannsynligheten for avvik (menneskelige feil), skal være minimal, og i et tilfelle slik som trådstarter beskriver med hele 5 - 6 telefoner skal det ikke være mulig.

 

Og slike krav er ikke primært av hensyn til kunden, men like mye for at selskapet ikke skal ha åpninger for utro tjenere, samt at de skal kunne vise at rutinene er gode nok i en tvistesak. Jeg tror nok at i en tvistesak vil den profesjonelle parten tape på stående fot dersom dette blir ord mot ord, og han ikke kan verifisere at interne systemer er gode. Rett og slett fordi det vil bli stilt strengere krav til den profesjonelle part.

9518873[/snapback]

 

Jepp,her bør en være varsom med å anntyde noe som helst, jeg har tro for at når trådstarter sier han har sendt inn varen så har han det, og det er mulig at Netshop har rotet den bort.At de ikke husker det (om det har skjedd) er ikke så rart,det behandles vel en del varer pr dag. Men da er det ikke tvil om at det er en svikt i rutinene og at Netshop da bør gå gjennom disse og forbedre dem. Jeg tror ikke noen hverken på Netshop eller andre nettbutikker er ute etter å svindle sine kunder,men om rutinene glipper kan en få slike kjedelige saker som dette og det er ingen tjent med,og slettes ikke nettbutikken .

Lenke til kommentar
Dersom du betalte med kort på posten, så skal du få et transaksjonsnr. på kontoutskriften din. Via dette kan kanskje posten klare å gi deg et sporingsnr. ? For dette er det eneste, slik jeg ser det, som kan knytte din betaling til den aktuelle sendingen.

 

De fleste kort har også en eller annen form for forsikring, spør om banken /kortselskapet kan hjelpe deg ...

 

Men når dette er sagt, så er faktisk sendekvitteringen et viktig verdipapir! Og selv om dette ikke hjelper trådstarter, så kan denne leie saken være en nyttig påmindelse til oss alle om å ta vare på disse.

9518830[/snapback]

 

 

det ble sendt fra en post i butikk plass . så transasjons nr tror jeg ikke hjelper så mye

9518967[/snapback]

 

Spiller ingen rolle om det er Post i butikk, sporing er like fult mulig. Og som andre sier, vet du hvilken butikk, dato og ca klokkeslett er dette langt fra umulig å finne.

Lenke til kommentar
@cyclo:

 

Det finnes intet i lovverk eller info i vanlig garantiinformasjon som sier at man må ha RMA# før man sender inn noe som helst. RMA# er en praktisk forordning som nettbutikker og leverandører benytter for å få hensiktsmessige og gode rutiner, blant annet unngå enkelte ting som klart ikke er garanti eller reklamasjon. Om jeg skulle sende en bærbar PC som ikke var meldt inn via retursystemet til Netshop med nødvendig dokumentasjon vedlagt, må de håndtere den med sikre rutiner.

 

Altså, det er ikke noe juridisk krav til RMA#.

9518958[/snapback]

Jeg skjønner rett og slett ikke hva dette har med garantiinformasjon å gjøre. Jeg skjønner at du hadde synes det var perfekt om alle firma var automatisk ansvarlige for alt de mottok, men slik vil jeg ikke tro det er.

Jeg vil påstå at et firma ikke er ansvarlig for et produkt de har mottatt i posten, med mindre de faktisk selv har godtatt å motta dette produktet.

 

Tenk på følgende situasjoner:

a) Man parkerer bilen hos forhandler med en lapp under vinduet om at den må repareres på garantien. Bilen blir borte, og man legger skylden på forhandler.

 

b) Man legger ipoden på disken hos elkjøp sammen med en lapp hvor det står at den må repareres på garantien. Dette gjør man uten å prate med betjeningen. Når ipoden blir borte legger man skylden på forhandler.

 

Begge disse situasjonene virker helt absurde og latterlige, men det er i utgangspunktet akkurat det samme man gjør når man sender inn et produkt til en nettshop uten først å ha avtalt dette med dem.

Lenke til kommentar

[

9518873[/snapback]

For det første synes jeg det er rart at netshop i det hele tatt godtar retur uten RMA. Vanlig praksis er jo å avvise slike returer i det fulle og hele. Forøvrig kan det tenkes at man klarer å argumentere med at man ikke har noe som helst ansvar for ting som er levert uten at det på forhånd er godkjent.

Synes det skulle være underlig om man skulle pålegge div. firma ansvar for alt de mottok i posten.

9518965[/snapback]

 

nei og jeg hadde denne kviteringen en god stund men når jeg faktisk får en tlf om jeg vill godta reperasjonen og at viss jeg gjør det vill det bli sendt i posten i slutten av dagen .. da tar jeg det som att det er en sak på dette . att den har blitt opprettet og at de har kontroll på maskinen min.

 

og 3 andre gangene jeg ringe til dem for og høre hvorfor den ikke var blitt sendt ut .. trengte de kunn navn og så svarte de som om de kjente saken og at de prøvde og finne den .. ( som om det var en opprettet sak på meg )

 

men så plutselig den 4 gangen jeg ringte . og oppgir navnet mitt nekter de blankt på og ha motatt, jobbet med laptoppen eller og ha ringt meg .. de menere att de ikke har hatt noen kontakt med meg angående denne saken .. For nå er det ikke opprettet noen sak på dette lenger . og da vet de plutselig ikke noe

Lenke til kommentar

@TL1000S:

Jeg tar det heller ikke nødvendigvis som god fisk, klar over at "svindlere" blant oss forbrukere finnes. Men da er faktisk solide rutiner hos nettbutikken en god forsikring, fordi systemdokumentasjonen i stor grad kan verifisere høy sannsynlighet for svindel.

 

Jeg er også klar over at så gode systemer er en mangelvare, noe som faktisk er en svakhet etter min mening. Det finnes i dag gode systemer for slik logging, der minimumsløsningene automatisk logger telefonnr og saksbehandler. De krever tillatelse fra Datatilsynet så langt jeg vet, men dette bruker ikke å være noe problem i disse tilfellene.

 

@Snekker:

Støttes. Tror ikke Netshop prøver en spansk en, er nok bare svikt i interne systemer.

 

@Cyclo:

Jeg påstår ikke at en Netshop har ansvar for alt som kommer i posten, bare at det skal behandles på en slik måte at det sikrer både butikken, kunder og tredjepart. Du kan ikke drive forretningsvirksomhet uten att du har et system som registrerer/sorterer alt som kommer inn på en forsvarlig måte. Dvs, skulle jeg ved et "uhell" sendt noe til Netshop som egentlig skulle til PS.no må Netshop ha system som registrerer dette inn og ut når det gjelder "ting" som har verdi. Har de ikke det, ja da fortjener de problemer (og i verste tilfelle en klekkelig erstatningssak). Som sagt, man kan ikke med lov/jussen i hånd nekte en retur uten RMA#.

 

Ellers er dine eksempler søkte, da informasjon, varer etc som sendes pr post har et helt annet juridisk grunnlag enn noe som plasseres her eller der. Når noe sendes med post, så er faktisk mottaker når han mottar dette, juridisk forpliktet til å håndtere dette på en forsvarlig måte, blant annet overtar mottaker ansvar så fort det er levert han (utlevert post er jurididsk overlevert mottaker). Forsvarlig måte kan være at objektet ("tingen") returneres (dokumenter), avsender kontaktes etc. Og man kan avvise å motta tingen, men har man mottatt den, da må man håndtere den på en relevant måte.

 

I dine eksempler har ingen overlevering i juridisk forstand funnet sted, derfor kan ikke butikken etc klandres.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
nei og jeg hadde denne kviteringen en god stund men når jeg faktisk får en tlf om jeg vill godta reperasjonen og at viss jeg gjør det vill det bli sendt i posten i slutten av dagen .. da tar jeg det som att det er en sak på dette . att den har blitt opprettet og at de har kontroll på maskinen min.

 

og 3 andre gangene jeg ringe til dem for og høre hvorfor den ikke var blitt sendt ut .. trengte de kunn navn og så svarte de som om de kjente saken og at de prøvde og finne den .. ( som om det var en opprettet sak på meg )

 

men så plutselig den 4 gangen jeg ringte . og oppgir navnet mitt nekter de blankt på og ha motatt, jobbet med laptoppen eller og ha ringt meg .. de menere att de ikke har hatt noen kontakt med meg angående denne saken .. For nå er det ikke opprettet noen sak på dette lenger . og da vet de plutselig ikke noe

9519028[/snapback]

 

:hmm:

Dette virker jo mildt sagt veldig rotete slik du framstiller det. (Av Netshop).

Forhåpentligvis klarer du å finne igjen pakkenr/sporing (Posten).

Da vil du ihvertfall ha det formelle i orden mtp erstatning.

Lenke til kommentar

det ble sendt fra en post i butikk plass . så transasjons nr tror jeg ikke hjelper så mye

9518967[/snapback]

 

Spiller ingen rolle om det er Post i butikk, sporing er like fult mulig. Og som andre sier, vet du hvilken butikk, dato og ca klokkeslett er dette langt fra umulig å finne.

9518989[/snapback]

 

Slik det fungere i de post i butikk og postkontor jeg bruker, så drar de pakkelappen gjennom strekleseren ved betaling. Da skal det registreres hvilket pakkenr. som er knyttet til ditt transaksjonsnummer.

 

Så jeg ville begynt med å finne frem kontoutskriften, for så prøve posten. Kanskje en skriftlig henvendelse etterfulgt av en telefon når du har fått et saksnummer hos posten sin kundetjeneste.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...