Gå til innhold

SSD Expresscard til OS?


TheHead

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tro og synse er helt ok for meg, så lenge det er velbegrunnet. Mange av brukerne på dette forumet er mer enn godt nok kvalifisert til å komme med vurderinger rundt dette.

 

Jeg hadde vel egentlig håpet at noen hadde testet dette selv?

 

Men som du sier, så skal jeg sende en mail til Multicom og spørre direkte. Jeg poster svaret her når jeg får det.

Lenke til kommentar

Har fått svar fra Multicom:

 

Det er dessverre ikke mulig å installere Windows på denne.

Du vil ikke finne disken under Windows-installasjonen.

Regner uansett ikke med at det er lenge til vi ser 2.5" SSD-disker som kan brukes til dette formålet.

 

Dette var da som F...

 

Er det ikke egentlig mulig å installere OS på USB enheter? Isåfall, burde det vel være mulig å installere også på expresscard.

 

Føler isåfall på meg at dette må være driverrelatert, og da burde jo dette være mulig. Greit nok at USB enheter ikke vises i BIOS, men det er jo tross alt mulig å boote fra disse.. ?

 

Fint om noen kan gi meg tilbakemelding om jeg er helt på bærtur, eller om dette faktisk bør være mulig :hmm:

 

 

Edit: Må bare skryte litt av Multicom for rask responstid på dette spørsmålet - svar etter kun 1 time :thumbup:

Endret av TheHead
Lenke til kommentar

Ja, det går å boote fra USB, med en slags bootdisk for å kjøre BIOS oppdateringer osv, men det er ikke (såvidt jeg vet og har klart å finne ut av) mulig å kjøre Windows fra en USB-disk... Derfor kanskje naturlig at det ikke går å kjøre fra en Express-card disk heller...

 

Imponerende raskt svar fra Multicom ja!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...