newyorker Skrevet 16. september 2007 Skrevet 16. september 2007 (endret) Noen som vet om dette er en grei maskin og er den vært 7000 kr ? Endret 16. september 2007 av newyorker
Lagn Skrevet 16. september 2007 Skrevet 16. september 2007 (endret) jeg har en tx1020 med 1 gb minne, betalte 7500. jeg skulle gjerne hatt bedre batterilevetid.. viften støyer en del. jeg trodde det var enklere å bruke toutchskjermen enn det er. det er en del problemer med vista og sånn, som jeg har oppdaget til nå. (hatt den i 2 uker) når man snur skjermen opp så klager skjermkortet litt og så, hvis man vil ha bildet motsatt vei, må man trykke på roterknappen 3 ganger og for hver gang klager skjermkortet litt i ett sekund. har prøvd flere ganger å endre rekkefølgen for rotering og klikker bruk innst. men dette funket visst ikke, mange små problemer med vista synes jeg. og noen ganger når man snur skjermen klager skjermkortet helt så bildet blir sort, og den gjør det alltid når man har ett fullskjermsprg som dvdspilling eller full skjerm i nettleser osv, tullete da man liksom vil ha det i full skjerm når man ikke skal bruke tastatur/se på media. hver gang man slår på og av PC-en og åpner og snur og lukker skjermen går lysinnst. tilbake til standard for støminnst. og det tar litt lang tid å skru det ned/opp igjen. og når man skal fikse det som er galt når man snur skjermen så må man gjøre det med toutchskjermen og det er litt vanskelig. jeg får ikke til adresselinjen i vista. lyden hakker bittebittelitt hele tiden/veldig ofte. dette er et stort problem. synaptics toutchpaden har ikke lenger de avanserte valgene som pleide å være der under "egenskaper" så jeg kan ikke tilpasse toutchpaden for f.eks. å fjerne scrollefeltet som er uvanlig stort synes jeg, og som jeg ofte kommer borti. fullstendig tullete søkeoppsett i vista, enklere å gjøre det manuelt. quick launch buttons finner jeg ikke noe sted. og selve toutchpaden er slik at i alle fall jeg kommer nær den noen ganger med langfingeren fordi det er veldig veldig kort mellom tastatur og faktisk føleområde. vista eller PC-en er for kresen på wifistyrke. har problemer med å koble meg til noen steder. vista eller driver/prg for lyd som følger med sier ifra hver gang jeg plugger inn og ut noe, og jeg får ikke slått det av. har slått av masete UAC. hver gang en disk kobles til spør vista om jeg vil fikse disken og bla bla. det er greit, men har ikke funnet ut hvordan man slår det av. hver gang jeg er borti fingeravtrykkleseren registrerer den det og gnåler, og det er ofte. jeg har satt opp en fingeravtrykkkonto og da gnåler ikke når man har logget på fingeravtrykkkonten(tullete at man må logge på fingeravtrykkkonten når man er forbi login i vista) men skulle helst slått det hele av. får ikke slått av prg, må kanskje avinstallere det for å få den til å holde kjeft eller jeg får se i winconfig eller noe. mediatastene på utsiden vil ikke spole som det står de gjør i quick start up-brosjyren fra hp. har prøvd i realplayer og wmp med helt greie filer. har problemer med å bruke, ikke finne, webkameraet i msn etter at jeg brukte det med et annet prg selv om jeg avinnstallerte det. har ikke fått det til ennå. alt dette er bare noe irriterende, men det er det at det er masse små ting sammen som gjør den for slitsom å bruke i hverdagen. har ikke nevnt kvartparten av de små tingene føler jeg. ville egentlig ha en liten pc med godt batteri men siden alle PC-er leveres med vista nå så synes jeg det var greit med viftestøy og litt størrelse. men jeg tenkte ikke på hvor stor den faktisk var. den er like stor, untatt i lengden, som min gamle 14" bare med mindre skjerm jeg har installert oppdateringer for vista og gått gjennom hp's programvareoppdatering. vet ikke om jeg skal gå til f.eks. nvidia og laste ned der, har trodd hps driveroppd. fikser det. blander litt vista og PC-en, sorry, men skrev bare om min opplevelse av det hele. noen ting vet jeg ikke om er vistas feil eller PC-en. det var en annen fyr som hadde måttet bytte hovedkort av alle ting fordi lyden hakket med jevne mellomrom. men jeg vet ikke så veldig mye om pc.. edit: Noen som vet om dette er en grei maskin og er den vært 7000 kr ? 9508259[/snapback] men det spørs hva man forventer. det er en helt grei maskin ellers. jeg vet ikke særlig mye om pc men ble fortalt at det var ganske mye man fikk for pengene. les testen her Endret 16. september 2007 av megaloman
zatux Skrevet 28. september 2007 Skrevet 28. september 2007 Legg inn XP. Det som natt og dag. Les mer i tråden min: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=818529&hl=
espenal Skrevet 3. oktober 2007 Skrevet 3. oktober 2007 Hey, har også tx1250 og har slite fælt med dette webkameraet, men har ENDELIG fått løsningen på epost fra hp. Var en oppdatering av drivere som skulle til. Bare si i fra så kan jeg forwarde mailen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå