Gå til innhold

Hvilket begrep til "sjefene" på dataparty's?


PhotoAndre

Anbefalte innlegg

Vi har et dataparty snart med over 700-900 betalende deltagere nå i september og det har startet en ganske stor konflikt angående begrepet admin som blir brukt på ledelsen til datapartyet.

 

Derfor spør jeg enkelt og greit om noen har forslag på alternative begrep vi kan bruke i stede for, eller rett og slett noen idé på hvordan vi kan løse dette.

 

Forslag hittil:

* Head-crew

* Core-crew

* Arrangementsledelse (Arr. ledelse)

* Chief(s)

* Ledelse(n)

 

Takk!

Endret av PhotoAndre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Admin = Administrator

Wikipedia sier:

In business, administration consists of the performance or management of business operations and thus the making or implementing of major decisions. Administration can be defined as the universal process of organising people and resources efficiently so as to direct activities toward common goals and objectives.

 

Admin kan også ha navnet "General Manager".

Lenke til kommentar

Fruktkake: Ikke har jeg hørt så mye om NAIT, men dette er litt lenger sør:-)

At konflikten er "stor" var vel litt overdrevet men det har vært en del diskusjon angående det. Det er jo bare et ord og vi prøver å finne ut hvilket navn som passer best til rollen :)

Endret av PhotoAndre
Lenke til kommentar
Winydancer: Fordi vi må ha forskjellige verv/titler slik at deltagerne vet hvem de skal gå til :) - info, tech, kiosk, renhold, logistikk, scene, game osv

9507507[/snapback]

Info-Crew

Tech-Crew

Kiosk-Crew

Renhold-Crew

Logistikk-Crew

Scene-Crew

Gaming-Crew

 

 

It's all easy. ;)

9507628[/snapback]

 

:yes:

Lenke til kommentar

Winy & Jarek: Jada.. dem har vi spikret og klar, men problemstillingen er betegnelsen på arrangørene av datapartyet.

 

Altså finnes det et bedre ord enn "Admin" ?

 

Slik jeg har forstått det mener mange at ordet admin er mer ment som status enn tittel. Litt for misbrukt kanskje.

 

 

EDIT: "l33ts" ville kanskje passet på mindre datapartys. Er ikke like mye respekt i det ordet lenger.

Endret av PhotoAndre
Lenke til kommentar
Winy & Jarek: Jada.. dem har vi spikret og klar, men problemstillingen er betegnelsen på arrangørene av datapartyet.

 

Altså finnes det et bedre ord enn "Admin" ?

 

9508001[/snapback]

 

Altså. Det du forklarer her høres da klart ut som "crewet" for min del..

De som lager til LANet, og styrer alt, er jo Crew.

Endret av Winydancer
Lenke til kommentar
Winy & Jarek: Jada.. dem har vi spikret og klar, men problemstillingen er betegnelsen på arrangørene av datapartyet.

 

Altså finnes det et bedre ord enn "Admin" ?

 

9508001[/snapback]

 

Altså. Det du forklarer her høres da klart ut som "crewet" for min del..

De som lager til LANet, og styrer alt, er jo Crew.

9509071[/snapback]

Jeg kan nada om LAN, men jeg vil nå påstå at det ikke er crewet som styrer og lager et så stort arrangement. Visst er de nødvendige for å drive alt sammen, men de er jo "bare" mannskap.

 

Jeg synes i likhet med Fruktkake at ledelsen virker mest passende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...