Gå til innhold

HP DV6521 vs HP DV6540 vs Acer 5720ZG


TommyFM

Anbefalte innlegg

Hvem ville dere valgt?

 

Eneste forskjellen på de to HP maskinene, er at DV6521 er Intel mens DV6540 er AMD

 

----------------------------------------------------

 

HP DV6521 med Intel CPU 8995,-

 

Fordeler:

Intel Core 2 Duo-processor T5250

Bedre batteri kapasitet (pga Core 2 duo)

HDMI

Fingeravtrykkleser :p

Og ikke minst, best nedbetalingsløsning for en fattig student (siba kortet)

 

Ulemper:

Lest at det har vært en del problemer med DV6xxx serien.

1000kr dyrere enn de to andre

 

----------------------------------------------------

 

HP DV6540 med AMD CPU 7995,-

 

Fordeler:

Billigere enn DV6521 pga AMD CPU, ellers helt lik.

 

Ulemper:

Samme som DV6521

Lest at varme har vært et problem i DV6xxx med AMD CPU

 

----------------------------------------------------

 

Acer Aspire 5720ZG med Intel CPU 7995,-

 

Fordeler:

250GB HD

Bedre skjermkort (tror jeg, bryr meg ikke så mye om det da jeg ikke spiller)

Surround Lydkort

 

Ulemper:

Intel Core Duo T2310 (I forhold til DV6521)

Hatt en del dårlig erfaring med tastaturene på Acer maskiner.

Ikke HDMI

 

----------------------------------------------------

 

HP er det jeg heller mot, men mye pga at nedbetalingsplanen til siba er veldig gunstig for meg som student.

Acer'en virker jo bra, men pga jeg er student, så er ikke nedbetalingsplanen dems den mest gunstige, pluss det at jeg har hatt dårlig erfaring med tastaturene på de (3001LC og 5613ZWLMi modellene)

 

Hvilke synspunkter har folket? Kan noen bekrefte/avkrefte de ulempene jeg har nevnt, da mest om dette er barnesykdommer, eller om det vil være slik om jeg kjøper pc i morgen?

Endret av TommyFM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mye verdsetter du den vbetalingsordningen, er den avgjørende for deg? Hvor mye har du å rutte med? Må du handle i butikk (siden du har funnet maskiner fra siba og elprice), eller funker over nett? Fortell mer i klarhet hva du skal bruke maskina til, og hva du krever av den så er det lettere å komme med tips.

Endret av zonko
Lenke til kommentar
Hvor mye verdsetter du den vbetalingsordningen, er den avgjørende for deg? Hvor mye har du å rutte med? Må du handle i butikk (siden du har funnet maskiner fra siba og elprice), eller funker over nett? Fortell mer i klarhet hva du skal bruke maskina til, og hva du krever av den så er det lettere å komme med tips.

9506939[/snapback]

 

Den nedbetalingsordningen er å foretrekke ja.. Men kan vel klare Elprice sin, eller andre sin (nettbutikker) om maskinen er vesentlig mye bedre.

 

Glemte vist å skrive hva den skulle brukes til, men det blir normal bruk (surfing, chatting, musikk, film, nedlastning) pluss litt photoshop og andre småting.

 

Men egentlig står det vel mest mellom de to HP maskinene, så om aceren eller andre PC-er blir utelukket, så er spm om Intel vs AMD er verdt 1000kr i mellom, og om folk veit noe om varmeutviklingen på DV6540 maskinen.

Lenke til kommentar
OK, så du kan klare en pris på opp mot 8 store nå, men foretrekker avbetaligen?

Med den bruken du skisserer har du ikke et stort grafikkrav, og dermed er alternativene ganske mange. Hva med en billigere maskin (uten veldig mye grafikk) der du klarer kjøpet uten avbetaling?

9507026[/snapback]

 

Må ha en eller annen form for nedbetaling, men kan klare litt renter.

Men kravene mine er 160GB HD, 2GB RAM, BT, Minnekortleser og Webcam.

Spesifikasjonene til de pcene der er slik jeg er ute etter, bortsett fra skjermkort som jeg ikke bryr meg så mye om, da jeg ikke spiller.

Men kan godt ta billigere PC-er, men vil at den skal ha de 5 tingene jeg nevnte over..

Derfor jeg har funnet de 3 pcene..

 

EDIT: Renter er jo ikke å foretrekke, derfor synes jeg SIBA kortet er ganske gunstig..

Endret av TommyFM
Lenke til kommentar
Jeg vurderer å kjøpe den samme i ettermiddag! Hvor fornøyd er du? Støy? Varme? Hva er egentlig oppløsningen på skjermen? Ser det står wxga+ på Siba.no, men på HP.no står det bare wxga :( Noen som kan bekrefte/avkrefte?

9540641[/snapback]

 

Jeg gikk da for maskinen med Intel prosessor. Er veldig fornøyd hittil.. Støy synes jeg ikke er noe problem, og heller ikke varme, men jeg har da ikke kjørt maskinen noe spesiellt hardt.

Maskinen er litt treg, men det har vel med Vista å gjøre, og tror ikke det er noe stort bedre på andre maskiner i samme prisklasse som også har Vista.

 

Maks oppløsning jeg får er 1280 x 800.

Ang skjermen, så aner jeg ikke.. ikke satt meg stort inn i det akkurat.

 

Men jeg er nå hvertfall fornøyd med pckjøpet, er vista jeg ikke er helt sikker på om jeg er fornøyd med.. Men da er det jo bare å installere XP, selv om det kan være litt knotete på HP maskinene, men det går nå.

Lenke til kommentar
Takk for svar!

 

Hvorfor skulle det være knotet å legge inn XP på en HP maskin? Dette bekrefter min mistanker om at jeg ikke bør kjøpe slike "merkevare-PC-er"....

9541797[/snapback]

 

Er noe med at driverne for sata disken ikke ligger på xp cden eller noe slikt.. Så er det vanskelig å finne riktig xp driver, men det skal gå ann.. Tror det gjelder flere merker enn HP..

Endret av TommyFM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...