Gå til innhold

Ekstern langtidslagring av intern disk


Anbefalte innlegg

Har fått med mig at de interne diskene nå er nede i 4-500 kr. Det gjør det intressant å bruke diskene som langtidslagring (likt backup på DVD). Men hvordan lagrer man de interne diskene best? Jeg vet det finns eksterne bokser som man kan ha de interne diskene i, men det er ikke spesiellt aktuell løsning syns jeg. De koster flere hundre kroner og da er litt av vitsen borte.

 

Jeg er ute etter en billig bra langtidslagringsløsning for interne disker. Når jeg vil lese diskene igjen så kan jeg tenke meg å plukke dem ut fra en boks eller liknende for så å sette de inn i en hot-swap krybbe eller inn i en ekstern HD boks.

 

Jeg ser framfor meg en mulig løsning likt de boksene som man legger flere hundre CD/DVD-er i. Men da naturligtvis anpassed harddisker.

 

Totalt antall disker kommer vel å bli 3-10 st innom det nærmeste. Kanskje så byggs det hele ut med 1-4 disker per år.

 

Noen med erfarenhet og tips?

 

 

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet at satadisker støtter swap uten noe trøbbel. Og skal du lagre disk er pri 1 å beskytte dem mot magnetisk forstyrrelse. En safe er jo en bra plass å putte slike ting, men det er gjerne trangt i en safe til en haug med disker, og har du ingen safe er det en ganske heftig utgift å kjøpe en ny.

 

På microplex finner du hvertfall eksterne swap-rammer til s-ata disker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...