Gå til innhold

Ny med overklokking!


Anbefalte innlegg

Hej! tenkte det på tide å se om det var noe liv i cpu'en min.

Sitter for tiden med en 1.8 ghz d2c E6300 4step, MSI 965-Neo2 og GF 7800 GS 512 ddr2 og ny kjøler er på vei.

 

Akkuratt nå ligger core på 52*C ved idle, dette er med stock viften. Har prøvd å fjerne "pressen" som holder cpu'en på plass men fungerte dårlig (skal ta en ny titt på det når ny kjøler kommer". Er det noen spesielle ting jeg bør være obs på når jeg skal kjøre opp cpu'en? og vil viften jeg har bestilt duge?

Hvis ram har noe å si... så: 3gb pc6400 800mhz kingston

 

 

328736.jpg

Dimensjoner (BxDxH) 9.5 cm x 9.5 cm x 12.8 cm

Vekt 0.66 kg

Kjølelegememateriale Aluminium med kobberbasis

Viftelager SSO-lager

Funksjoner Varmerørs teknologi

92mm vifte dimensjon, 25mm høyde.

 

Jeg bestilte også artic silver 5 kjølepasta samt rensemiddel for fan/cpu. Håper å få pakken på tirsdag. Alle innspill blir godt mottatt! :)

 

 

ps: Er det noe poeng å tenke på overklokking ved grafikk kort? Denne har kun kjøleribb (dekker hele (?) fremsiden.

 

MvH James

Endret av noaim87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Det er laget en guide her på www.HW.no. Denne er absolutt verd å lese gjennom. Kjølepastaen bør smøres i et tynt lag (vet at noen liker skalpell ved fordeling, personlig bruker jeg er bankkort). OC av skjermkort er spennende nok, men med et passivt kjølt skjermkort bør du følge nøye med tempraturen, selv om du har god luftgjennomstrømmning i kabinettet.

 

I noen tilfeller er det anbefalt å flashe bios til siste revisjon, som i mitt tilfelle.

 

Det er masse å lese her på forumet om overklokking av hovedkort, prosessor, og skjermkort.

 

Les gjennom forumet før du begynner å klokke, det er til stor hjelp. Bruk søkefunksonen!

 

Lykke til med overklokkingen

Endret av kalg
Lenke til kommentar

Takk for raskt svar! :) En annen ting i samme slengen mens posten er her... vet du om denne viften vil duge? Har lest en hel drøss nå ang overklokking og måter å gå frem på. Får viften imorra så får se hvor lav den er på idle først og om det faktisk er verdt en OC. Vet at 965 serien av hovedkort egner seg helt greit/bra til overklokking av D2C prosessorene men usikker på om min duger til det. Det er et middels HK som ikke kostet all verden når jeg kjøpte det (rundt 1k).

 

Sjekket bios nå, ser ut som at jeg må flashe den for får ikke stilt på volt og dette er en stor ulempe lol... ser at den ligger på 1.34 nå, den auto adjuster. Dette er nok grunnen til at kjernene er så utrolig varme hele tiden. Vil det hjelpe å flashe bios for å få tilgang til manuell stilling av volt? Har lest igjennom bruker manualen og står ingenting om det der.

 

eeh.jpg

Sjekket også med everest, z-cpu, CrystalCpuID...

Endret av noaim87
Lenke til kommentar

Jeg har egentlig ikke peiling på overklokking av intel, da jeg er en fanatisk AMD fan. Jeg ga deg bare noen generelle retningslinjer.

 

Men legger du ut en ny post her på forumet så får du nok svar av noen som har peiling, skal du se. Husk å formulere spørsmålene dine bra slik du har gjort til nå. masse info er viktig.

 

lykke til videre med overklokkingen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...