Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

'95 Audi A6 taklys-problem


Mefisto

Anbefalte innlegg

Har litt problemer med en 95-modell A6 her... Når bilen går så fungerer taklyset helt fint (det slår seg av når dørene er lukket). Men når jeg slår av bilen, og tar ut nøkkelen, så lyser taklyset fortsatt (selv om alle dører er lukket!)... Hva kan dette skyldes? Er det noen feilkobllinger et sted?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
sjekk låsekassene dine. det er sikkert en av de som er ødelagt. typisk vag/audi.

veldig ofte er det kassa på førerdøra.

9502104[/snapback]

 

Ok. Men hvorfor slår lyset seg av når dørene er lukket og motoren går, og ikke når den er av? Kan ikke skjønne at det kan ha noe med låsene å gjøre...?

Lenke til kommentar
sjekk låsekassene dine. det er sikkert en av de som er ødelagt. typisk vag/audi.

veldig ofte er det kassa på førerdøra.

9502104[/snapback]

 

Ok. Men hvorfor slår lyset seg av når dørene er lukket og motoren går, og ikke når den er av? Kan ikke skjønne at det kan ha noe med låsene å gjøre...?

9502160[/snapback]

 

Når du stopper motoren slår lyset seg på, slik at du ser hva du gjør når du skal ut av bilen. Men det skal slå seg av igjen når du låser bilen, så det er nok sannsynligvis her feilen ligger.

Lenke til kommentar
sjekk låsekassene dine. det er sikkert en av de som er ødelagt. typisk vag/audi.

veldig ofte er det kassa på førerdøra.

9502104[/snapback]

 

Ok. Men hvorfor slår lyset seg av når dørene er lukket og motoren går, og ikke når den er av? Kan ikke skjønne at det kan ha noe med låsene å gjøre...?

9502160[/snapback]

 

Når du stopper motoren slår lyset seg på, slik at du ser hva du gjør når du skal ut av bilen. Men det skal slå seg av igjen når du låser bilen, så det er nok sannsynligvis her feilen ligger.

9502191[/snapback]

 

Hmmm, gruble gruble :hmm: Jeg skjønner jo at det slår seg på hvis jeg åpner en dør, for da er det jo noen som skal ut... Men når dørene er igjen og jeg slår av motoren? Hmmm... Jaja, jeg får vel prøve og sjekke det da. Er dette noe en amatør som meg kan klare, eller bør jeg få en kyndig til å gjøre det (dvs verksted)?

Lenke til kommentar

Jeg tok turen ut og prøvde én gang til, og da gikk det faktisk! Men det tok sin tid... Jeg er ganske sikker på at det ikke fungerte i går kveld da, men da vet jeg heller ikke om det fungerte med motoren på. Får håpe det ikke er en ting som kommer og går(?). Uansett, takk for meget kjappe svar!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...