Gå til innhold

Trådløs printer - virker alle funksjoner da?


Anbefalte innlegg

Sikler på en ny printer, foreløpig er det Canon MP600R som lokker mest. Skal se på HP sine alternativer også.

 

Mine spm er:

 

1. er alle funksjonene på MP600R mulig å bruke over trådløst nettverk?

 

2. Er det noen som har erfart f.eks. scanning via trådløs forbindelse? Eller MÅ man bruke USB2.0 forbindelse da?

Er litt usikker på om det er mulig, vil gjerne få bekreftelse fra noen som faktisk HAR gjort det på en Canon MP600R.

 

Kommentarer og synspunkter mottas med stor takknemlighet!

 

Ulveblaa

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Sikler på en ny printer, foreløpig er det Canon MP600R som lokker mest. Skal se på HP sine alternativer også.

 

Mine spm er:

 

1. er alle funksjonene på MP600R mulig å bruke over trådløst nettverk?

 

2. Er det noen som har erfart f.eks. scanning via trådløs forbindelse? Eller MÅ man bruke USB2.0 forbindelse da?

Er litt usikker på om det er mulig, vil gjerne få bekreftelse fra noen som faktisk HAR gjort det på en Canon MP600R.

 

Kommentarer og synspunkter mottas med stor takknemlighet!

 

Ulveblaa

9493551[/snapback]

 

Hei,

Har en MP800R, tror ikke den er så veldig ulik MP600R. Antagelig mye samme komponenter, firmware og software.

1. Ja, alle funksjonene går fint over trådløst nettverk ved hjelp av proprietær software (bundlet). Scanning kan du ta på to måter. (Start scanning fra PC-en, eller velg hvilken PC som det skal scannes til på scanneren).

2. Kun en ting du *må* bruke USB til, det er under oppsettsfasen. Da må du plugge til på USB, installere Canon management software, velge connection, konfigurere denne (SSID, encryption, etc...). Har du flere PC-er trenger du ikke USB til disse. Printeren er allerede satt opp så PC'ene ser denne straks du installerer Canon MP600R software'n.

 

Minuser på min MP800R:

- Muligheten til å kjøre via en printserver. Det mangler. Måtte installere hele programpakka på 4 PC-er hjemme.

- Sette oppe både tradløst og kablet nett fører til konflikter. Litt irriterende når du gjør endringer på det trådløse nettet og må kjøre hele konf'en via USB igjen. Hadde vært greiere om kablet hadde fungert i tillegg til trådløst som en backupløsning.

Lenke til kommentar
Hei,

Har en MP800R, tror ikke den er så veldig ulik MP600R. Antagelig mye samme komponenter, firmware og software.

1. Ja, alle funksjonene går fint over trådløst nettverk ved hjelp av proprietær software (bundlet). Scanning kan du ta på to måter. (Start scanning fra PC-en, eller velg hvilken PC som det skal scannes til på scanneren).

2. Kun en ting du *må* bruke USB til, det er under oppsettsfasen. Da må du plugge til på USB, installere Canon management software, velge connection, konfigurere denne (SSID, encryption, etc...). Har du flere PC-er trenger du ikke USB til disse. Printeren er allerede satt opp så PC'ene ser denne straks du installerer Canon MP600R software'n.

 

Jeg har nettopp anskaffet en MP600R og kan først og fremst si at jeg synes utskriftkvaliteten er kjempe bra!

 

Så over til dine spørsmål, og her kan jeg igrunn bare bekrefte det gutorms skriver; Ved installasjon av printeren må du koble til printeren med USB, ellers fungerer alt ved kun trådløs tilkobling.

 

Det eneste negative med denne trådløse funksjonen er at dersom ruteren din er "overarbeidet" vil utskrifter, og spesielt scanning, ta ekstremt lang tid. I visse tilfeller avbrytes en oppgave fordi printeren mister forbindelsen med ruteren. Dette er selvfølgelig ikke en printerfeil, men min ruter som har for mye å gjøre ;o)

 

Når det gjelder HP sine printere har jeg kun erfart de eldre utgavene, og jeg husker ikke engang hvilken modell. Vet bare at dette var en laserskriver og at den var utrolig kjapp.

 

Lykke til med kjøpet! :o)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...