Gå til innhold

prosjektor og dekoder


Anbefalte innlegg

Hei medlemmer :)

Har problemer ang. dekoder og prosjektor. Har nettopp fått en dekoder fra get og har koblet til denne på vanlig måte slik at jeg får inn kanaler på min vanlige TV. Men det som jeg har funnet ut nå er at jeg vil heller koble til dekoderen til prosjektoren slik at jeg får inn kanalene på prosjektoren. skal koble til denne via prosjektoren, slik at jeg kan få bilde fra prosjektoren til lerretet og lyden fra prosjektor til høyttalerne mine.

Jeg var i kontakt me get for å høre om dem hadde innebygd TV-Tuner i dekoderen slik at jeg enkelt kan se TV via prosjektoren. TV-Tuner er innebygd i dekoderen, men sliter med hvordan og hvilke kabler jeg trenger osv.

Det jeg har nå er:

-Prosjektor

-Lerret

-Dekoder

-Forsterker

-Høyttalere

 

Kan dere hjelpe meg på vei, slik at jeg kan få kjøpt ledninger/kabler til både lyd og bilde ?

Hvilke kabler/ledninger trenger jeg ?

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei medlemmer :)

Har problemer ang. dekoder og prosjektor. Har nettopp fått en dekoder fra get og har koblet til denne på vanlig måte slik at jeg får inn kanaler på min vanlige TV. Men det som jeg har funnet ut nå er at jeg vil heller koble til dekoderen til prosjektoren slik at jeg får inn kanalene på prosjektoren. skal koble til denne via prosjektoren, slik at jeg kan få bilde fra prosjektoren til lerretet og lyden fra prosjektor til høyttalerne mine.

Jeg var i kontakt me get for å høre om dem hadde innebygd TV-Tuner i dekoderen slik at jeg enkelt kan se TV via prosjektoren. TV-Tuner er innebygd i dekoderen, men sliter med hvordan og hvilke kabler jeg trenger osv.

Det jeg har nå er:

-Prosjektor

-Lerret

-Dekoder

-Forsterker

-Høyttalere

 

Kan dere hjelpe meg på vei, slik at jeg kan få kjøpt ledninger/kabler til både lyd og bilde ?

Hvilke kabler/ledninger trenger jeg ?

 

På forhånd takk :)

9482711[/snapback]

hei.. hvis jeg forstår deg rett så vil du ha alt via decoder til prosjektoren din..

prosjektorer har ikke scartkontakt som er på vanlige tver.. du trenger en overgang fra scart til s-video(går ut i fra at det ikke er dvi eller hdmi kontakt på din decoder)..

lyden kobler du fra lydutgangen på din decoder til forsterker..

husk at du ikke får dolbydigital lyd via disse utgangene da de er av type analoge signaler.(kommer ann på type decoder du har).

lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...