Gå til innhold

Bytte av 754 socket cpu


panzerkiller

Anbefalte innlegg

Hei. Har veldig lite peiling på hardware desverre så må spørre her.

 

Har per i dag en AMD Athlon 64, 2200 MHz (11 x 200) 3200+ (hentet fra EVEREST). Det ser ut for meg som om denne kjører på socket 754, kan dette stemme?

 

Anyways. Hadde planer om å oppgradere prosessoren. Tenker på ingen måte på noe highclass greier, men formoder at jeg kan få endel bedre ytelse for under tusenlappen(?)

 

Så spm er - Hva bør jeg konkret kjøpe? Noen tips der ute?

 

Om dere trenger mer info om min pc (for å kunne svare på spm) kan jeg jo også si at jeg bruker et Asus K8V SE Deluxe hovedkort.

 

Ser veldig frem til svar og hjelp her inne! :)

Endret av panzerkiller
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

socket 754 er desverre en ganske sær plattform, som det ser ut som om ikke har tokjerne støtte (uten at jeg har undersøkt dette alt for nær) og derfor er "død" jeg tror nok du må inn med nytt hovedkort for å kunne oppgradere, men ved å oppgradere til f.eks 939 (OBS en blindvei ettersom denne også er død) vil du kunne få en god del bedre ytelse for en ganske billig penge i og med at du vil kunne bruke det du allerede har av hardware forøvrig

Lenke til kommentar

Har nå sett, men finer ikke Socket 754 prosessor til salgs bedre enn den du allerede har.

Socket 754 er også svært utdatert, og mye nytt har kommet siden lanseringen av Socket 754 Hovedkort. Det vil strengt talt si at ved oppgradering, vil du omtrent måtte byte de fleste komponentene i maskinen. Kan eksempel nevne noen punkter:

~ Nytt Hovedkort for å kunne bruke ny Prosessor

~ Hovedkortene har gått fra AGP til PCIe, så du må sansynligvis ha nytt skjermkort

~ Hovedkortene har gått fra DDR til DDRII (Snart DDR3), så du må ha nye RAM brikker

~ Nyere Hovedkort og komponenter krever mer strøm, så det kan hende du må ha ny strømforsyning

~ Og om ikke det er nok, kan du i værste tilfelle ende opp med å måte kjøpe nytt kabinett.

Dette grunnet at ditt nåværende er for trangt eller ikke gir tilfredstillende kjøling til komponentene.

 

Nå sier jeg ikke at alle punkter gjelder, du får eksempelvis fremdeles Hovedkort med AGP

Jeg sier bare hva du muligens kan vente deg...

Endret av Svenni212000
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...