Gå til innhold

Nokia 6280 SUGER!


ThomasWH

Anbefalte innlegg

Jeg var en av de første i Norge til å få meg en Nokia 6280. Den ankom i posten ca. i Februar 2006. Jeg trodde den skulle være topp, fordi det hadde alle på dette forumet sagt, men lite visste jeg hva som ventet. At man tror en telefon skal bli bra er jo bare spekulasjoner ut ifra de tekniske spesifikasjonene uansett. Kvaliteten på en telefon viser seg aldri før den har vært lenge i bruk.

 

De største feilene som oppstår gang på gang, dvs. konstant - (nå kan jeg ikke bruke telefonen i det hele tatt lenger), er som følger:

 

* Den skrur seg av hele tiden, midt i sms, midt i samtaler, og ellers.

* Den skrur seg av og på hele tiden

* "oppstart"-vibreringen låser seg, og som resultat har jeg en ypperlig vibrator. Synd jeg ikke er jente. :p

* Den ringer automatisk til folk uten at jeg rører den

* Den låser seg og nekter meg tilgang til å lese/skrive sms.

* Den viser at jeg har feks. 250 sms i inbox når jeg egentlig har over 3000. Plutselig viser den alle igjen. Eller ingen. Dette varierer fra dag til dag.

* Henger seg totalt. Må ta ut og inn batteriet for å ha mulighet til å skru den på igjen.

* Bruker 10 minutter på å starte opp... Men deretter kommer ventingen på at den skal gjøre "minnet" klart slik at jeg kan motta/sende sms. Noe som fungerer 1 gang pr. dag. Skrur mobilen av og på ca 20-50 ganger daglig.

* Går ikke an å ta backup at kontaktlisten, selv om det står at det er vellykket. Ved en tilbakeføring av kontaktlisten fra PC til mobilen, er kontaktlisten tom. Stolte på Nokia PC Suite, og som resultat av dette mistet jeg over 300 viktige telefonnummer.

 

Jeg HAR hatt den inne på service EN gang. Da ble alt innhold på telefonen slettet, og jeg fikk den nyeste softwaren. Dette var ca. i Mai 2007. Betalte tilogmed 300 kroner for å få den fikset over natten. Ellers tar det jo ca. 1 uke å få den tilbake.

 

Jeg vet jeg kan levere den inn 2 ganger til, deretter få en helt ny 6280. Jeg har aldri mistet telefonen i bakken eller hatt den i kalde/varme miljø. Den har blitt behandlet perfekt. Og den gir meg ikke akkurat kjærlighet tilbake. Den er som en vrang dame... :p

 

Sitte igjen med mye frustrasjon, som vanlig. Finland er kanskje et av verdens beste land (jeg vet at det er bra, jeg har vært der mange, mange ganger!), men kvaliteten på mobilene de lager er ikke akkurat den beste.

 

Noen kommentarer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kremt... Nei... ;)

 

Har du opplevd noe lignende kanskje? Haha!

 

Akkurat nå sitter jeg og ser på at 6280'en min skrur seg av og på automatisk. Det tar 10 minutter, så kan jeg gå inn på telefonlisten og skrive av nummerene over på Notepad på PC'en min. Fordi å ta backup av mobilen, nei det fungerer nok ikke. MEN problemet er at etter 1 minutt (eller ca. 4-5 nummere nedskrevet manuelt) så skrur telefonen seg av igjen. Og sånn sitter vi her da, og stresser sammen. Fyfaen.... :o

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har også slitt med denne slødda av en telefon nå i over et år. Fysisk er telefonen tung og slerkete, og en tanke for stor.

I softwaren har masse småfeil, men ikke så ille som de du beskriver. Men det er mulig jeg har en som er en 2-3 mnd nyere enn din. Men det er problemer med ordlisten som ikke vil lære og kontaktlisten som ikke klarer oppslag mot seg selv av og til. Ellers en masse småbugs som er plagsomme jeg ikke komemr på akkurat nå.

 

Men; siden jobben betaler må jeg bare finne på en god grunn for å få en ny. Er det noen som kan et fint "avlivningstriks" for mobil? Gjerne så det ikke er for opplagt at jeg står bak det med vitende og vilje :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg har også vært borti denne dritten. Tror dette må være noe av det mest skandaløse jeg har hørt om på telefonfronten.

 

Tror faktisk at jeg har lest en artikkel der Nokia innrømmer at telefonen var problematisk, og at de beklager. På en annen side unnskylder de seg med at med så mye ny teknologi som de bruker og utvikler kan ting for gå galt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg har også vært borti denne dritten. Tror dette må være noe av det mest skandaløse jeg har hørt om på telefonfronten.

 

Tror faktisk at jeg har lest en artikkel der Nokia innrømmer at telefonen var problematisk, og at de beklager. På en annen side unnskylder de seg med at med så mye ny teknologi som de bruker og utvikler kan ting for gå galt.

9570520[/snapback]

 

Burde ikke alle 6280-brukere få en ny mobil gratis? Nå har min klikket igjen. Denne gangen finner den ikke sim-kortet, UANSETT hva jeg gjør.

 

Siden sist har jeg slettet 3000 sms fra inbox, noe som har gjort at mobilen har blitt "delvis" stabil. Nå skrur den seg bare av 5-10 ganger hver dag. Men med over 600 nye sms i inbox begynte problemene igjen: i dag morges ville ikke mobilen skru seg på, istedenfor hang den seg opp i en syklus hvor den skrudde seg av og på automatisk fortløpende 30-40 ganger før jeg fikk nok og "skrudde den av", ved å ta ut batteriet fysisk.

 

Jeg har aldri vært borti en så jævlig mobiltelefon. Når den fungerer er den TOPP. Interfacen til Nokia er og blir best, og dette er grunnen til at jeg ikke vil gå over til et annet merker. Vanesak? Ja, kanskje.. Men uansett.. Jeg liker måten softwaren er lagt opp på, os'et, ordboken osv. - Synd kvaliteten er RÆVA.....................

 

Men at en mobil ikke skal tåle å ha 500-3000 sms lagret er bare noe jævla BULLSHIT.. Fordi lagring er lagring.. Tenk hvis alle harddisker i PC-er skulle krasje hvis man lagret mer enn 500 mp3 filer da feks. ! DET hadde blitt skandaløst det... Men i mobilverden så er slike problemer så "vanlige" at det liksom er greit!

 

Fy faen.

 

Er egentlig mest oppgitt. Forbannet.. Nei, det orker jeg ikke bli lenger. Da hadde jeg gått rundt og vært sint 24 timer i døgnet pga. denne driten!!!

Lenke til kommentar

Huff! Dette høres jo skikkelig ille ut! Jeg hadde ALDRI taklet en sånn telefon i mer enn et par dager!

Har hatt nokia en gang og da byttet jeg den ut etter ca. 1 måned. Etter det har jeg holdt meg til SonyEricsson og er kanonfornøyd. Bare et par småproblemer på 4 år og 4 telefoner og alt fikset på garanti.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...